Skip to main content

ik ben ten einde raad, 

Dagelijks word er prepaid tegoed afgeschreven zonder dat ik hier bewust gebruik van maak. Bij het verbruik staat dat dit opgaat aan het mobiel internet. Maar mijn mobiele data staat uit. Hoe kan dit? 

Dit is de tweede keer dat al het geld langzaam verdwijnt waar ik totaal geen macht over lijk te hebben. Ik heb meerdere forums gelezen. De automatisch overschakelen naar mobiele data staat uit. Ook de achtergrond gegevens (gebruik van mobiele data op de achtergrond toestaan) staat uit
en toch word er gemeld dat er data gebruikt word.

Hoe komt het dat er internet is terwijl de mobiele data uit staat? En hoe kan ik voorkomen dat ik in de toekomst hier nog meer geld aan kwijt raak?

De telefoon is een Nokia 7 plus.

In sommige telefoons heb je een instelling die automatisch updates binnenhaalt vi mobiele data.. Bv  Appdownloads. Als je die instelling kunt vinden, zet die dan uit. 

 


Sommige smartphones zijn behoorlijk hardnekkig wat betreft data verbruik, zelfs als je mobiele data uit hebt staan.

Gebruik je mobiele data helemaal niet? Dan zou je ook een moderator 4G helemaal kunnen laten uitschakelen.

Wat je ook kan doen is mobiele gegevens gewoon uitlaten staan meer het toestel forceren dat het alleen op het 2G netwerk kan aanmelden, het 2G netwerk is namelijk veel minder hardnekkig qua data dan als je op 4G zit.

Als je geen internet gebruikt heb je namelijk 4G toch niet echt nodig, en mocht je het wel een keer nodig hebben kan je gewoon snel terug schakelen.


Nog van harte welkom op ons forum @Fievke. Wat gek, en niet fijn, dat jouw prepaid tegoed zomaar verdwijnt ondanks dat je al naar de instellingen gekeken hebt. Ik hoop dat je verder gekomen bent met de tips van Noordzee en Misja! Als je vragen hebt of als we/ik je hiermee kan helpen, laat het dan vooral hier weten.