Skip to main content

hi Jasper,

Ik heb hetzelfde probleem - ik heb mijn simkaart nummer niet meer. Kom er via de helplijn lastig doorheen. Kan hem niet toevoegen omdat SMS verificatie naar dat nummer wordt gestuurd, erg handig ;)

Enig advies?
Thanks

Ā 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt

Heb je ook de simkaart niet meer? Daar staat het nummer op, net als op het ā€˜uitdrukā€™ kaartje waar de simkaart inzat. Had je het 06-nummer al geregistreerd in de MijnKPN of de KPN Prepaid app?

Zonder deze verificatie wordt het lastig voor de moderators om je te helpenā€¦.


Ja simkaart zelf wel micro, staat niks op geloof ik, is al 10j oud. Nummer wel gekoppeld aan mijn profiel in KPN. Prepaid app kan ik niet openen omdat hij verificatie vraagt.Ā 


Kan jeĀ helemaal niets meer met die simkaart?Ā Je begon metĀ Mobiele data werkt niet meer, maar er lijkt meer aan de hand te zijn (kan geen sms ontvangen). Kan je nog wel bellen en gebeld worden?

Heb je de simkaart Ć¼berhaupt nog wel recent gebruikt?Ā 

EenĀ prepaid simkaartĀ blijft onbeperkt geldig zolang je hem actief gebruikt. Je moet iedere 6 maanden iets van het tegoed gebruikenĀ voor bellen, sms en/of internet. NaĀ 5 en 6 maanden krijg je een herinnering via sms. NaĀ 6 maanden inactiviteit wordt het nummer uitgaand geblokkeerd en dan heb je nog 90 dagen om het nummer te deblokkeren door het tegoed op te waarderen. Doe je dat niet, dan wordt het nummer volledig geblokkeerd en ook opgeheven. Dat is definitief en onherstelbaar.


dank voor Info Ruud, vanochtend hebben ze de SIM blokkade opgehefd via hulp lijn maar de informatie die jij hier geeft hebben ze niet overgebracht.Ā 

Ā 

Nou, net met klanten service gesproken. Nummer is inderdaad geblokkeerd en niet herstelbaar. Lekker is dat - natuurlijk mijn eigen fout maar wel frapant dat ze het niet terug kunnen draaien.


Na (in totaal) 9 maanden inactiviteit wordt het nummer ontkoppeld van jouwĀ simkaart. Het nummer verdwijnt in de "bak" metĀ vrije nummers die na een quarantaine periode weer toegewezen worden aan een nieuwe (willekeurige) simkaart. KPN medewerkers kunnen daar niet bij.