Skip to main content

Beste KPN,

Mijn moeder heeft een mobiel met prepaid van KPN. De mobiele gegevens worden telkens bij haar aangezet. Met als gevolg dat haar tegoed leeg is na enige tijd. Even simpel mobiele gegevens uit zetten helpt niet, binnen de kortste keren is het weer aan. Door te monitoren is dit ons opgevallen. Door het jaar heen is zij zo al 95 euro aan prepaidtegoed kwijtgeraakt. S.v.p advies hoe dit op te lossen.

Vriendelijke groet,
Sander

Maar hoe komt het dan dat het weer word aangezet? Het is namelijk vreemd dat het vanzelf weer word aangezet, of eventueel dat je moeder het zelf per ongeluk weer aan doet?

Wilt je moeder trouwens helemaal niet gebruik maken van mobiel internet via 4G? In dat geval kan het probleem namelijk zo opgelost worden door een kpn medewerker 4G internet volledig uit te laten schakelen, dan maakt het voor de rest ook niet meer uit of mobiele gegevens uitstaat of niet en kunnen er sowieso geen kosten via internet meer worden gemaakt, tot dat je kpn weer vraagt om het aan te doen.


Beste Misja20,

Je luistert niet, mijn moeder zet dit niet zelf aan, het gebeurt gewoon. En daar willen wij een antwoord op hebben.


Mobieltjes kunnen een hoop, maar vanzelf de data aanzetten hoort daar niet bij.

Wat voor een toestel (merk, type, Android, iOS)? Hoe is de data uitgezet?

Misja heeft ook een goede suggestie. Laat KPN de data op netwerk nivo uitzetten. Dat kan een KPN medewerker hier voor je regelen.


Beste Misja20,

Je luistert niet, mijn moeder zet dit niet zelf aan, het gebeurt gewoon. En daar willen wij een antwoord op hebben.


Ik luister juist heel goed hoor, maar zoals @RBxx ook al zegt, data springt niet vanzelf aan… Het enigste wat ik zou kunnen bedenken is, is dat Slimme netwerk wissel aanstaat, waardoor als bv thuis de wifi signaal wat zakjes is, automatisch overschakelt op 4G internet.

Je zou is kunnen controleren of die optie aanstaat...


Ik heb binnen Wi-fi, geavanceerd gekeken, maar de optie Slimme Netwerk wissel bestaat op dit toestel niet. Wel YouTube films erover gevonden, maar helaas uit zetten gaat niet.


Hallo @sander77nl , dan ligt het daar dus niet aan, maar kan je mijn vragen ook beantwoorden?

Wat voor een toestel (merk, type, Android, iOS)? Hoe is de data uitgezet?


Samsung J6

Mobiele gegevens uitgezet door menu naar beneden te halen en mobiele gegevens inactief te zetten of via Instellingen, Verbindingen, Gegevensverbruik, Mobiele gegevens inactief zetten.


Mobiele gegevens stond uit, na controle vanavond weer aan…. hoe kan dat toch als je er niet aan komt? Kan een KPN-medewerker hier ook op reageren? Wellicht beter om naar een andere provider over te stappen.


Hallo @sander77nl , een KPN medewerker zal hier nog reageren. Door de drukte loopt de wachttijd tot soms 4-5 dagen.

Mobiele gegevens stond uit, na controle vanavond weer aan .... hoe kan dat toch als je er niet aan komt?

Dat kan ik niet verklaren, maar één ding is voor mij zeker. KPN kan dat niet op afstand doen, net zomin als een andere provider. Het is een lokale instelling in het toestel.

Wat wel kan: Laat KPN de data op netwerk nivo uitzetten. Dat kan een KPN moderator voor je regelen.


Dag @sander77nl Welkom hier op het KPN Forum en goed dat je je vraag hier stelt. Fijn ook dat Misja en RBxx al flink hebben meegedacht. 

Ze hebben beiden gelijk als ze aangeven dat een dataverbinding niet vanzelf uit en aan wordt gezet. Je moet daar als gebruiker echt iets voor doen. Als dit automatisch gebeurt denk ik zelf ook als eerste aan een slimme netwerkwissel. Dat is dus niet zo, begrijp ik. Wellicht gaat er dan toch iets niet goed met de instellingen in het toestel. Als dit op het toestel zelf gebeurt kan ik niet controleren waar het aan ligt. Ik kan wel iets nakijken, maar dat is meer op netwerkniveau en ik durf je niet te beloven dat ik veel zal vinden. 

Zou je het nummer van je moeder en het nummer van haar simkaart in je Forum Profiel willen zetten? Dan kan ik kijken wat ik vind.  


Hallo @sander77nl Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Als je nog hulp nodig hebt lezen we het graag.Â