Skip to main content
Antwoord

Mogelijkheid tot nummerbehoud bij overstap van AH mobiel naar KPN Prepaid

• February 18, 2025
  • 3 reacties
  • 172 keer bekeken

Mijn vriend heeft via AH mobiel een prepaid sim only (deze maakt gebruik van het KPN netwerk) Nu moest hij vanwege een verouderde sim een nieuwe sim installeren echter is de oude simkaart al buiten gebruik gesteld en is voor verificatie van de nieuwe simkaart en sms-code nodig, wat logischer wijs niet gaat. 

Het buiten gebruik stellen van de sim in afgelopen vrijdag 14-02 gebeurd. Nu is mijn vraag is het alsnog mogelijk om het nummer te behouden. AH mobiel is weinig behulpzaam in deze en zegt stomweg dat mijn vriend eerder had moeten handelen echter was dit door omstandigheden niet mogelijk.

Het liefst wil hij nu overstappen naar KPN maar indien mogelijk wel met behoud van zijn nummer

Beste antwoord door JanD

De juiste volgorde was geweest een KPN prepaid kopen met nummerbehoud, terwijl de AH kaart nog actief was.

Nu de AH-kaart niet meer actief is, weet ik niet of het nummer er nog is.

Het vlotste is even langs een lokale KPN-winkel gaan en vragen wat er (nog) mogelijk is.

Succes ​@Ms.A 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 18, 2025

De juiste volgorde was geweest een KPN prepaid kopen met nummerbehoud, terwijl de AH kaart nog actief was.

Nu de AH-kaart niet meer actief is, weet ik niet of het nummer er nog is.

Het vlotste is even langs een lokale KPN-winkel gaan en vragen wat er (nog) mogelijk is.

Succes ​@Ms.A 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Ms.A. Welkom op de community! Dat is inderdaad een vervelende situatie! Ben je inmiddels al langs een KPN winkel geweest om te vragen naar de mogelijkheden om het nummer alsnog te behouden? Wellicht kunnen zij je nog verder helpen met het overzetten van het nummer. Anders zit er helaas niets anders op dan een nieuw nummer voor jouw vriend. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 21, 2025

Hoi ​@Ms.A. Welkom op de community! Dat is inderdaad een vervelende situatie! Ben je inmiddels al langs een KPN winkel geweest om te vragen naar de mogelijkheden om het nummer alsnog te behouden? Wellicht kunnen zij je nog verder helpen met het overzetten van het nummer. Anders zit er helaas niets anders op dan een nieuw nummer voor jouw vriend. 

We zitten momenteel in het buitenland dus langs een KPN winkel gaat helaas niet lukken