Skip to main content

Ik ontdekte vandaag dat ik geen sms-jes meer binnen kreeg. Bij zelf willen bellen kreeg ik de melding: ‘Niet aangemeld bij netwerk’.

Bij naar mijn mobiel nummer bellen krijg ik de melding: ‘Dit mobiele nummer is op dit moment niet bereikbaar'.

Heb nog ruim voldoende tegoed en een 6 maanden niet gebeld hebben kan ook niet aan de orde zijn.

Internet en Whatsapp werken wel naar behoren.

Ben van oorsprong een Telfortklant die bij het opheffen van dit label bij KPN is terecht gekomen.

Wat kan er aan de hand zijn en hoe krijg ik mijn nummer weer in de 'lucht'?

Ik heb ondertussen het mini simkaartje in mijn oude Samsung Galaxy S2 gefrommeld en warempel dan is alles wel OK.

Dus dan zou je mogen concluderen dat die simkaart dus in orde is en het euvel aan mijn  Galaxy S7 ligt. Maar op het internet lees ik dat de Galaxy S7 wel eens moeite heeft met een oudere simkaart.

Mijn simkaart is nog uitgegeven door Telfort naar ik vermoed in 2015.

Eind 2021 en begin dit jaar zijn er op verzoek van KPN twee pogingen gedaan om die simkaart bij te werken/updaten naar een KPN configuratie maar dat is alle twee keren mislukt en ik moest maar een nieuwe (gratis) simkaart aanvragen.

Dat heb ik echter (nog) niet gedaan daar ik hiervan niet de noodzaak in zag.

Is er iemand die iets in bovenstaande relaas herkend en mij verder op weg kan helpen?


Hoi @Tuunker, goed dat je contact opneemt.

Uit de test die je zelf gedaan hebt, blijkt inderdaad dat het probleem in de simkaart zit. Je zegt nog een oude Telfort simkaart te hebben. Ik raad je inderdaad aan om deze te vervangen.

De oude simkaart levert niet de beste belkwaliteit en ontvangt ook geen veiligheidsupdates meer. Daarnaast hebben wij het 3G netwerk pas 3G uitgezet. Met jouw oude simkaart kan je niet bellen en internetten via ons 4G-netwerk.

Bellen gaat dan over 2G. Het kan zijn dat jouw Samsung Galaxy S7 standaard ingesteld staat op 3G/4G gebruiken. Dit kun je in de instellingen controleren.

Hoe dan ook: Ik raad je aan om jouw oude simkaart te vervangen. Je kunt jouw simkaart gemakkelijk online vervangen


Beste Denise,

Bedankt voor je antwoord.

Inderdaad stond mijn S7 3G/4G. Heb het op 2G gezet en ik kan weer bellen!

Maar via de online link https://www.kpn.com/service/mobiel/vervang-je-simkaart.htm moet je na het intoetsen van je nummer een sms code ontvangen.

Echter de sms functie werkt echter niet in die 2G configuratie, dus geen code te ontvangen.

Krijg het advies: ‘Bel ons gratis op 0800-0402 (8.00 - 22.00)’.

Echter de klantenservice krijgt het op een of andere wijze niet voor elkaar mij een nieuwe simkaart te sturen en geeft het advies om naar een KPN winkel te gaan.

In de directe omgeving is die niet.

Vandaar mijn vraag aan jou: kun jij ervoor zorg dragen dat ik een andere simkaart toegestuurd kan krijgen?

Ik zie jouw antwoord met vertrouwen tegemoet.

 


Op advies van moderator Denise mijn Galaxy S7 op 2G gezet en kan nu weer bellen.

Maar de SMS functie doet het nog niet en dat is met de huidige 2-staps verificatie voor vele beveiligde sites best lastig.

Zodoende kan ik daardoor via internet geen nieuwe simkaart aanvragen voor mijn oude Telfort simkaart want ook dan moet je weer een code kunnen ontvangen via SMS.

Ben aan het experimenteren geweest met een ander SMS centralenummer, maar dit heeft nog geen oplossing gegeven.

Wie kan mij verder helpen?

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic. Het is niet nodig om er nog een topic voor aan te maken


Hallo @Tuunker even de lokale KPN-winkel binnenlopen en je krijgt de nieuwste SIM-kaart meteen geactiveerd mee, wel even ID meenemen.

Succes.

 

Admin: meeverplaatst


Fijn dat je nu wel weer kunt bellen!

Sms’en zou ook via 2G moeten kunnen. Het kan zijn dat de sms-instellingen niet kloppen. Je kunt deze met behulp van onze Toestelhulp controleren.

Lukt het hierna nog niet via Vervang je simkaart? Dan is de enige optie om langs een KPN winkel bij jou in de buurt te gaan. Ik kan geen vervangende Prepaid simkaart voor je aanvragen.


Heb vorige week een nieuwe simkaart in de KPN winkel gehaald en alles is weer OK.

Denise (en JanD) bedankt voor jullie meedenken.

Blijft voor mij wel een bittere nasmaak hangen over de communicatie van KPN in het vooraf.

Wist van de mislukte update van mijn Telfort simkaart en het aanbod om een nieuwe KPN simkaart aan te vragen, maar over het waarom werd met geen woord gerept……….

Vandaar alle bovenstaande gedoe.

Had gemakkelijk voorkomen kunnen worden!


Fijn dat het nu opgelost is, @Tuunker! Ik neem jouw feedback mee, zodat we het een volgende keer nog duidelijker zullen communiceren.