Skip to main content

Heb nieuwe Prepaid simkaart aangevraagd en ontvangen, maar kan hem al een poos niet activeren door “Oeps! KPN.com is tijdelijk in onderhoud".  Gaat dit nog lang duren? 

 

Ik weet niet nou weer aan de hand is, maar mijn vrouw  heeft een mail gehad “Alex_P heeft een nieuwe reactie geplaats in het topict”, maar ik zie dus helemaal niets.

Had dus een machtingscode ontvangen, maar kan daar niets mee. “Afzender biedt geen ondersteuning voor antwoorden” 


Hi Ans, ik ga het op een andere manier doen. Een ding is mij nog wel onduidelijk. In je profiel heb je het ook over het adres van je moeder op een andere postcode en huisnummer dan je eigen. Op welk adres hoort dit nummer actief te komen? Dat van jou of dat van je moeder?


Ik hoop dat mijn moeder nu geen problemen krijgt? Daar is alle ellende mee begonnen. Met (96 jaar) is ook van alles mee misgegaan, ze moest in eens €20,- voor Ditgene erbij betalen. Dus bij haar was ook al Ditgene de boosdoener.  Misschien kun je al mijn (4) forum meldingen eens terug lezen?  Mijn vaste telefoon nr (010) doet het nog steeds niet! (bezet toon) Heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Heb te horen gekregen dat ik nog maar een paar maanden heb. 😱 Daarom wil ik het zo goed mogelijk voor m’n vrouw achter laten. Kan heel moeilijk praten en schrijven. (door hersentumor) In het ziekenhuis kon ik alleen via mobiele data op met (gsm) op het kpn forum, op mijn iPad werd de side geblokkeerd ondanks dat is de zelfde (mob.) data (tethering) gebruikte. Wij (mijn vrouw) heeft helemaal niets aan pc-veiling voor 12 apparaten, Toen Digitenne mij onterecht (zelfs binnen annulering binnen abonnement wijzing) is afgenomen, heb ik dat ter compensatie gekregen. 😤 Is het mogelijk dat (pc-veilig)  terug gaat naar 5 apparaten en dat Spotify dan gratis word? Lijkt wel reëel na alle ellende en ergernis die kpn (Klanten contact) heeft veroorzaakt.       

 


Hi Hans, wat een ontzettend naar nieuws. 
Ik heb alles wederom gelezen en ik probeer het ook duidelijk op een rijtje te krijgen. Ik moet zeggen dat het mij ook moeite kost. Vandaar ook de vraag hierboven: op welk adres hoort dit nummer actief te komen? Op je eigen adres? En is het nummer ook op dat actief geweest of stond het eerst op een ander adres?

Is er geen mogelijkheid dat ik telefonisch in contact met je vrouw of iemand in je omgeving kan komen om alles af te stemmen? 

 


Dag Alex, Dit was ons eigen nummer. Heeft niets met mijn moeder te maken. (vind het trouwen raar dat een melding in mijn profiel, dat men toen nodig van mij nodig had, ineens een aannamen is dat het om haar nummer gaat?) Mijn 010 doet het dus nog steeds niet. Heeft altijd (zo’n 35 jaar op ons adres gestaan) Ik wil Absolut geen telefonisch contact. Mijn vrouw ook niet.

Blijf trouwens ook regelmatig storing (één zijding spreken met gekraak) op mobiele verbinding houden, vandaag weer. Zowel op mijn mobiele abonnement als m’n vrouw d’r prepareer.


Ik heb ontzettend veel begrip voor je situatie, maar zonder contact wordt mijdit wel erg moeilijk gemaakt. Ik weet nu in ieder geval genoeg over het vaste nummer en ga daarmee verder. 

Ik wacht dit even af en hou je op de hoogte. Anders is een klacht denk ik de betere manier om dit op te pakken. 


Beste Alex,

M’n vaste nummer doet het nog steeds niet!

Mijn moeder (96) is gisteren (6 apr.) terug gekomen van een weekje vakantie, ik hoop dat haar nummer in takt is gebleven.🙏

Ik snap echt niet waarom jullie nou zo nodig telefonisch contact willen hebben? Ik kan dus (buiten de ergernis) ook niet goed praten. (kom absoluut niet uit m’n worden) en m’n vrouw snapt er niets van. Die heeft andere zorgen dan dat ….. kpn.

Het is toch duidelijk wat er allemaal (door kpn) mis is gegaan en hoe kpn klantenservice met (trouwe) klanten omgaat? Werkt gewoon niet!

Ook dat kpn het registratie systeem totaal niet in orde heeft! M’n moeder ineens extra laten betalen voor 2 Digitenne kastjes. (heeft duur alles in 1 standaard pakket en altijd trouw betaald) Schandalig!

Waarom kan het niet gewoon per mail? Met dit forum kun je toch ook bemiddelen, (al is het zeer beperkt) waarom zo moeilijk? Wat is er mis met mail?

Ik ga mijn profiel (van dit forum) opschonen. Gelukkig staat het kpn abonnement op mijn vrouw d’r naam.

Als je meer gegeven nodig hebt, bv mijn mail adres van mijn hoor ik het wel.

 

Ans & Hans


Hi Hans, 

Zou je voor mij iets willen doen? Op je modem zit een klein resetknopje, zou je dit knopje met een tandenstoker ingedrukt willen houden voor 10 seconden? Dan zou het nummer actief moeten worden. 

De rest pakken we later nog op, eerst even dit.


Hoi Alex,

Heb dus een Experia Box v10 🙄 waar geen knopje op zit wat je met een tandenstoker moet bedienen.

Wel een “Herstel” toets op het front. Deze 10 sec. ingedrukt en gewacht dat alle ledjes weer groen werden. Vaste telefoon blijft bezettoon aan geven. Experia modem met (on/of) schakellaar uit gezet. Spanning er even af gehaald en weer aan gezet. Ook dat heeft geen resultaat. (Blijft bezettoon)

Op de Expiria Box v10 branden alle ledjes nu weer groen. Power, Wireless, internet, ECO  en service op front. Ook aan de onderkant alles (wat een ledje heeft groen) L1, L2, 4 x Ethernet.


Ook de V10 heeft een resetknopje, dit kun je vinden aan de achterkant naast de rode WAN poort en de stroomkabel. 

 


Sorry,  niet gezien :nerd:

Ben weer opgenomen in ziekenhuis. (Met communicatie problemen als bijv. batt. 

gsm bijna leeg en dit forum niet via ipad te benaderen (in loggen) :tired_face: ) Als ik weer thuis ben ga ik het proberen. 

 

 

 


Graag, als dat knopje 10 seconden in wordt gedrukt herstart de modem helemaal en hoort het nummer online te komen. Ik hoor het graag van je.


Sorry, had dat knopje niet gezien. Vaste lijn werk nu 👍

Na de reset (met tanden stoker) gewacht tot alles weer oplichtte. Schrok ik even omdat (de Experiabox) zelf nog (automatisch) een reset er achter aan deed. (2e x)

M’n Experiabox hangt onder m’n bureau op een lastig bereikbare plek, maar kan hem nu verplaatsen voor als m’n vrouw er bij moet 🤔

Na de reset (werkende vaste tel.) deed m’n WiFi het niet meer. Blijkt de Experiabox (door de reset) naar standaard SSID met wachtwoord gegaan 🙄 (was effe tobben)

 

Ik zal gelijk (zo kort mogelijk) op te schrijven waarom wij (m’n vrouw en ik) zo enorm teleurgesteld en boos zijn op KPN.

 

Mijn moeder is 96 jaar. Door de corona en mijn zieke zie ik haar niet vaak. We communiceren ook moeilijk. Ze heeft en gehoor apparaat waar ze niet mee overweg kan en ik praat onduidelijk (door m’n ziekte steeds slechter) maar ik begreep van haar dat ze een brief van KPN had gekregen waarin stond dat ze €20,- meer moest betalen. Boven op haar alles-in-1 pakket. M’n broer had er al met KPN over gebeld en het kon niet anders zei KPN, anders kon ze geen TV meer kijken. Ik heb toen zelf gelijk met KPN Klantencontact gebeld. (had m’n moeders gegevens) Kreeg een hele aardige dame (Robbin) aan de lijn. (ze bestaan dus wel 😃 zelfs bij KPN Klantencontact) Bleek dus om Digitenne te gaan. Zelfde verhaal als bij mij. Toen 1 kastje gratis bij abonnement. Maar mijn moeder wist niet eens meer dat dit had. Toen m’n vader overleed nooit meer gebruikt. Ze had ook nooit bericht gehad dat het naar ander systeem ging, wat ik (mijn abonnement) wel had en zoveel moetje voor moest doen met KPN Klantencontact. 🤦

Volgens die Robbin was de verwarring (bij mijn moeders abonnement) dat KPN dacht dat ze 2 Digitenne kastjes had 🤔 maar ze heeft gewoon 2 interactie TV kastjes. Robin heeft Digitenne uit haar abonement gehaald 👈 en abonnement bleef gewoon het oude bedrag. (later nog een en ander mis gegaan, maar is goed gekomen)

Robbin vroeg (natuurlijk) of ze verder nog wat kon betekenden. Haar verteld dat ik zelf in de ziektewet kwam en mijn eigen abonnement goedkoper wilde. We (m’n vrouw en ik) kijken al tig jaar geen live tv meer en dacht ook wel zonder vaste tel. te kunnen. Robbin had toen m’n huidige Hussel abonnement voorgesteld. Ik had dus Alles-standaard-1 met Spotify, Digitenne en KPN-Veilig voor 5 app. Robbin zei dat ik een gratis Spotify of Digitenne kon overnemen naar dat nieuwe Hussel abonnement. Heb (bij Robbin) gekozen voor Digitenne, maar ik twijfelde. Ze zei, “als  je binnen 8 dagen reageer, kun je het nog (naar Spotify) laten veranderen”.

En toen is de ellende begonnen! De volgende dag gebeld dat ik toch Spotify wilde, i.p.v. Digitenne.

De mede werker die ik toen had van KPN Klantencontact zou het in orde maken. Maar gebuurde niet.

Daarna tig x gebeld met KPN Klantencontact. Verschrikkelijk! Tig x naar teamleider gevraagd, maar die was er nooit. Door corona thuis! Is thuis werken toch voor? Moet je een ontevreden klant toch juist aanbieden? Gevraagd of de geluidsopnamen beluisterd konden worden (door zo’n thuis werkende teamleider bijv.) ((gelijk tip gegeven sommige medewerkers een training klant contact te laten volgen)) Maar ook dat kon nooit.

Uiteindelijk werd Digitenne ook weggenomen uit het abonnement. Binnen annuleringperiode gecanceld, maar ondanks dat KPN toegaf fout te zijn ging dat niet meer. Uiteindelijk via dit forum compensatie voor gekregen. PC-Veilig voor 12 app. i.p.m. 5. Hebben we totaal niets aan!

 

En dan hebben we ook nog dat probleem met verstoringen van KPN mobiel. Op zelfde momenten met mijn abonnement en m’n vrouw d’r prepiad. (terwijl Vodafone prepaid het in 1 x  doet)

Door mijn ziekte heeft mijn vrouw daar ontzettende paniek situaties mee door gemaakt.


Dag Alex,

Mijn vrouw heeft nu voor de 2e x een mail van KPN ontvangen. “geachte heer Dansen” Er is iets aangepast aan uw KPN Thuis abonnement . We krijgen nu Gratis onderling bellen.

Heb jij dat geregeld? Is dat weer een soort compensatie voor de diefstal van Digitenne, ergernis en ellende die we daarvan hebben?

Dat omzetten van die (nutteloze) upgrade van PC-Veilig van 5 naar 12 apparaten, (compensatie diefstal Digitenne) naar (gratis) Spotify lukt niet?

Het gaat er om dat ons abonnement gewoon te duur is. Ik ging toen in de ziektewet. Nu helemaal, omdat m’n vrouw straks alleen komt te staan. Ik vind dit weer erg teleurstellend en flouw van KPN! Had al (een paar x) aangegeven voor mijn KPN mobiel abonnement (en m’n vrouw d’r KPN prepaid) aan gegeven naar een andere provider te gaan. KPN is voor ons te onbetrouwbaar, te veel storingen. Dus aan gratis onderling bellen heeft ze helemaal niets. Had ze Sowieso niet als ze straks alleen komt te staan!


Hoi hans, gratis onderling bellen gaat standaard aan wanneer er meerdere abonnementen op 1 adres staan. 

Aan de prijs van het abonnement kan ik weinig doen, dit zijn de abonnementen die we aanbieden en de bijbehorende prijzen. Nu willen wij jullie zeker niet kwijtraken als klanten, echter zijn er goedkopere providers als prijs een doorslaggevende factor is. Kijk bijvoorbeeld op een vergelijkingssite mocht je een overstap overwegen. Hoe graag ik het zou willen, aan de prijzen en abonnementsvormen kan ik helaas niets veranderen.


Oké, bedankt! Dus er is nog hoop dat die compensatie van de diefstal van Digitenne na de abonnement wijziging (nutteloze) upgrade van PC-Veilig van 5 naar 12 apparaten veranderd kan worden naar (gratis) Spotify?

Ik heb trouwens (betrouwbare) buren gesproken. Eén van het heeft een Ziggo abonnement voor mobiel. Ze heeft regelmatig de zelfde klachten / storing als ik heb. (met KPN) Eenzijdig spreken met veel ruis. Een buurman heeft ook KPN en nooit last hiervan gehad. :-? Ik weet niet of jij daar iets mee kan, maar als er een oplossing voor is wil ik liever voor mobiel ook bij KPN blijven. Mijn vrouw gaat niet veel data gebruiken, maar misschien dan een goedkoper KPN alternatief voor haar?

Nu ik er over na denk, de buurman woont vlak naast mij (2 huizen verder) op de 5e verdieping en die buurvouw helemaal aan de andere kant van de flat op de 10e verdiepeng. Ik snap er echt niets van. Als die storing er is en ik het na zoek, heeft KPN nooit storingen.


Diefstal vind ik een hardwoord, is ook zeker niet van toepassing. 

Wat het 06-nummer en het bereik betreft, daar kijk ik graag naar. Speelt dit zowel binnen als buiten? 

Zou je het 06-nummer willen invullen in je profiel


Digitenne is mij onterecht, door KPN toegegeven afgenomen. Voor mij is het nog erger dan diefstal, wat een ellende het allemaal heeft opgeleverd! Nu nog!

Mijn motiele GSM nr. staat (al een poos) bij “Merk en type mobiele telefoonin m’n profiel.


O,.. sorry.. klik per ongeluk op …. iets 🤔  Ja, de storing eenzijdig spreken, met ruis op de andere kant is zowel binnen als buiten. Getest en ondervonden met al het bluetooth en (eigen) WiFi helemaal uit, voor (open) raam enz. (zoals eerder vermeld) Heb deze storing ook in/bij het tuinhuisje 1,5 km verderop.

En het is dus dan, op het zelfde moment op m’n vrouw d’r KPN Prepaid! Vodafone prepaid doet het dan gewoon in 1x. Maar hoor dus van buurvrouw (woont 5 verdiepingen hoger en andere hoek van de flat) dat zij er met “Ziggo” ook (regelmatig) last van heeft.

Kan ik die Like / Quote zelf weghalen/ corrigeren?


Beste Alex-P, 

Een maand niets meer gehoord. Neem aan dat onze (forum) onderhandeling nu ook beëindigd is? Niet dat ik er verdusie in had dat het ooit goed zou komen, het  klantencontact is gewoon schandalig bij KPN.
Ben wel benieuwd hoe jij het zou noemen als er iets t.o.r. (fout toegegeven door kpn) uit je abonnement wordt ontnomen en voor geen mogelijkheid goede compensatie kunt krijgen. Zelfs geen excuus! Diefstal zou jij het niet noemen, Hoe dan wel? Voor mij is het echt gewoon schandalige diefstal. M'n vader heeft 40 jaar bij PTT/KPN gewerkt, ik 21 jaar. Dit gaat mij echt aan het hart!


Wij hebben pas te horen gekregen dat ik uit behandeld ben met mijn ziekte. Het zal niet lang meer duren dat mij vrouw alleen komt te staan. 
Het KPN, Hussel, vaste tel. en mobiel abonnement is dan te duur. 
Was al een poos op zoek naar een ander mobiel abonnement voor haar, maar ga nu voor alles. 
Heb een aanbieding van T-mobiel gekregen, zij gaan hier glas aansluiten. Lijkt mij wel wat. 
Heb nu trouwens ook nog problemen met WiFi berijk erbij gekregen. (Ineens stuk slechter) 
Heb van alles geprobeerd. Met de KPN tool word het alleen maar slechter.
Ben met m'n vrouw haar mail aan het schonen. Ze vind het nu juist fijn om d'r mail adressen te kunnen veranderen. Met een schone lei beginnen.

En toch wil ik nog steeds m'n eigen kwijt.
Ga een nieuw melding maken op dit forum.
Noem het "schandalige behandeling door KPN klantcontact". Begin dan weer bij de brief van KPN naar mijn moeder, (van 96 jaar) bijna een 1/2 eeuw trouw abonnee. Dat ze €10,- extra boven op haar (al dure) abonnement moest gaan betalen. Kon niet anders volgens KPN, anders kon ze geen TV meer kijken. 
Was ook door dat KPN geen goed en werkbaar registratie systeem heeft om abonnement gegevens bij te houden. Bleek ook door Digitenne te komen. Is ook maar uit haar pakket genomen. Vroeger (in mijn tijd bij KPN) kregen zulke abonnees als excuus een bloemetje. Had mijn moeder best wel op prijs gesteld.
Dan verder met mijn schandalige behandeling er achteraan.
Zet het dan ook op het Radar forum. Kunnen mensen zien hoe ongelofelijk het is dat KPN de beste zou zijn in klanten service volgens de consumentenbond. 
Erg jammer! Ik vind (nog steeds) dat KPN goede producten heeft. 

 

Het gaat je goed. Hoop dat je andere klanten wel kunt helpen.

 


Groet, Ans & Hans


 


Beste Hans, laat ik beginnen door te zeggen hoe spijtig ik het vind dat je uitbehandeld bent. Ik wens jullie veel sterkte de komende tijd. 

Ik heb mijn best gedaan om het zo goed mogelijk uit te leggen wat hier is gebeurd en vooral waarom. Heb ook aangeboden om je persoonlijk te spreken. Voor de klachten die je hierboven noemt ben ik ook bereid een monteur in te plannen. 

Het is uiteraard je goed recht om dit op andere media te plaatsen, Kassa/Radar. Een optie die ik echter heb genoemd aangezien je niet tevreden bent met het antwoord en/of communicatie is om een officiële klacht in te dienen, dit kan HIER. De afhandeling ervan gaat helemaal buiten mij om.