Skip to main content

Mail gehad van kpn om een nieuwe simcard aan te vragen want die in mijn toestel ( oude Nokia )zat was al oud . Nieuwe aangevraagd , geactiveerd maar nu kan ik niet meer bellen en sms en …. Naar kpn winkel gegaan , daar hebben ze wel geholpen maar is niet gelukt …. Oude Sim kaart was al door kpn vernietigd .ben nu verplicht om een nieuwe mobiel aan te schaffen want daar zou het dan aan liggen …. Maar die heeft het altijd gedaan … hoe dit op te lossen …want het is een beetje onlogisch verhaal …. 

Welkom op het forum @Smouse, hoewel de aanleiding minder leuk is :slight_frown:

Werkt de nieuwe simkaart wél in andere toestellen?

Wat gebeurt er precies als je de nieuwe simkaart in jou Nokia probeert te gebruiken? Krijg je wellicht een bepaalde foutmelding te zien?


Hi @Maja_ 

Ik vraag me af of dit een nieuw slachtoffer is van de omruilactie Telfort → KPN simkaart.

Er hebben zich de afgelopen dagen meer eigenaren gemeld van oude telefoons waar nog een Telfort simlock op staat. De KPN simkaart wordt hierdoor niet door het toestel geaccepteerd. En omdat de oude simkaart buiten werking is gesteld zit de gebruiker met een onbruikbaar toestel. Ik heb daar met jouw collega Denise via PB ook al over ‘gesproken'. Zij heeft van mij een lijstje van topics gekregen.

Aangezien KPN geen unlock codes meer verstrekt, is de enige oplossing dan voor TS om naar een telefoonwinkel in de buurt (niet KPN) te gaan in de hoop dat die het toestel nog wel kan unlocken.


Klopt inderdaad , er zat een Telfort kaartje in , wat altijd heeft gewerkt , nu een kpn kaartje wat niet werkt . 
waarom unlocked kpn winkel niet … zij hebben vanmorgen wel het eea geprobeerd … de vraag is wat … 

maandag dus naar een andere telefoonwinkel gaan ? 


@Smouse

KPN is begin 2020 gestopt met het unlocken aangezien toen al zo'n 8-9 jaar geen toestellen met simlock meer waren verkocht. Daarom kan KPN deze service niet meer uitvoeren. Een onafhankelijke telefoonwinkel bij jou in de buurt kan dit wellicht nog wel.


Er gebeurt van alles … nu staat er geen service … een uur geleden was er wel service en stond er KPN … en er kwamen opeens 2 sms jes binnen … 

bellen gaat niet , sms en ook niet .. 

Ik heb geen mobiel waar deze maat Sim kaart inpast ( grote ) 


Maar de mobiel is simlockvrij


Maar de mobiel is simlockvrij

OK, in dat geval is bovenstaand verhaal voor jou niet van toepassing. Maar dan weet ik niet wat er wel aan de hand is. Zit de simkaart er goed in zodat de contactpunten goed verbinden? Maar dat zouden de medewerkers in de KPN winkel gecheckt moeten hebben.


Vreemd verhaal …. Wellicht een instelling op mijn mobiel omdat het kaartje geschikt is voor internet en ik op de Nokia geen internet heb ,,maar alleen bellen en sms-en .


Hmm, als een simlock niet de boosdoener is, en er korte tijd wél een verbinding is geweest (de 2 sms’jes zijn goed binnengekomen met deze kaart), dan is het mij een raadsel waarom je nu weer ‘geen service’ hebt @Smouse :slight_frown:

Het lijkt me niet dat het hebben van een voor internet geschikt simkaartje er voor zorgt dat je niet kunt verbinden met het netwerk, maar puur om het uit te sluiten wil ik dit wel graag verder onderzoeken, zou je daarvoor je mobiele nummer én je simkaartnummer in willen vullen in het opmerkingsveld van je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Ik heb het mobile nummer en kaart nummer ingevuld . 
bvd 


Bedankt! Ik heb data nu uitgeschakeld, zou je je toestel eens helemaal uit willen zetten en na een minuut weer op willen starten? Ik ben benieuwd of het daarna wél weer goed gaat!


Ik ben over 25 minuten thuis dan zet ik m uit en weer aan .


Telefoon aan en uit gezet . Er kwamen sms jes binnen van vandaag en gisteren … 

geprobeerd een sms te versturen maar dat gaat niet , ook ontvangen lukt niet . 
en het vreemde is dat de batterij volledig leeg was … dat gebeurt nooit . 
 


Nogmaals de mobiel aan en uit gezet en ik zag kpn in het schermpje staan en er kwam een sms binnen . Snel een sms verstuurd en van en naar en dat lukte ook . Nu staat er niets meer in het scherm en komen de sms weer niet binnen en niet versturen … 

wat gaat er mis ??? 


Het toestel is onnavolgbaar … toestel aan en uit gezet.. komt kpn weer in beeld … sms naar het nummer gestuurd en dat kwam weer binnen …. Een wegverstuurd en die blijft weer hangen ….en de melding : “mislukt , netwerk bezet , probeer het later opnieuw  “ Ik snap er helemaal niets vsn …


Op dit moment weet ik echt niet of we dit bij de simkaart, of juist bij het toestel moeten zoeken. Ik weet niet precies hoe de simkaart in jouw toestel zit, maar als dit bijvoorbeeld via een kleine lade is, zou je die even open kunnen halen en er in kunnen blazen, wellicht is er bij het wisselen van de simkaart een beetje stof/rommel in gekomen of iets dergelijks. Ik hoor ook wel eens van andere klanten dat een simkaart niet helemaal goed contact maakt en dat men dat dan oplost door een klein papiertje achter de simkaart te drukken zodat hij er steviger in zit. Beide het proberen waard!

Als dat geen verschil maakt, ben ik bang dat we er niet onderuit komen om toch iets anders uit te sluiten. Heb je een ander toestel ‘in de buurt’ waarmee je de (kleiner gemaakte) simkaart zou kunnen testen? Als deze simkaart bij een ander toestel óók zo slecht en inconsistent werkt, zal ik er direct voor zorgen dat je een andere simkaart van ons gaat ontvangen. Als hij het in een ander toestel wél goed doet, zal er toch iets niet helemaal lekker lopen met het toestel zelf.


Ik ga het proberen met ‘ schoon’ blazen en een papiertje ertussen … 

Ik heb zelf een iPhone ….( deze probleem Nokia is van mijn moeder ) dan moet ik het kaartje heel klein maken en past het daarna niet meer in de Nokia …

 

 


Ah op die fiets, top dat je je moeder hier bij helpt! :smiley: Uiteraard hoop ik dat het blazen of het papiertje een verschil gaat maken zodat ze weer gewoon bereikbaar is.

Maar mocht dat niet het geval zijn: als je het nano simkaartje voorzichtig uit de ‘grote’ simkaart drukt,  zou je hem daar op een later moment weer in moeten kunnen drukken en kan hij weer in de Nokia! Proberen waard, aangezien we dan weten waar we ons op moeten richten!


Ik heb het kaartje in mijn iPhone gedaan …. En dat werkt …. 
ligt dus aan het toestel of aan de instellingen van de Nokia …..misschien door het nieuwe simkaartje van de kpn …er zat een heel oud kaartje van Telfort in , en het is een telefoon voor alleen sms-en en bellen .

ik heb bij ‘packet gegevens instellingen ‘ gekeken ,daar staat t mobile internet …. Bij ‘Packet gegevens toegang punt ‘ staat niets ingevuld en ‘alias toegangspunt ‘ staat ook t mobile ….

misschien is dat iets …

 


Alles werkt weer ……. Hoe kan het … geen idee … 

het enige wat ik ,buiten alle tips die jullie gaven , nog heb gedaan is een ander oplaadsnoertje gebruikt …, maar ja … of dat nou de oorzaak is geweest lijkt me stug . 
iig dank voor alle support en tips en trucs , top 👍👍


Hhmm, dat van het oplaadsnoetje lijkt mij ook niet direct de oorzaak,  maar wie weet :sweat_smile:

Kan ook zijn dat het blazen uiteindelijk toch effect heeft gehad waardoor de simkaart nu wel goed pakt. Hoe dan ook, top dat alles weer in orde is :smiley:


Niet te geloven hè … zou kunnen het blazen ,en ik heb het houdertje iets verbogen waar het Sim kaartje inzit ..

nou ja , hoe dan ook , mijn moeder kan haar sms jes weer versturen en ontvangen .

fijne avond en nogmaals dank voor alle tips .


Ah, dat van het verbuigen zou best wel een het verschil hebben kunnen gemaakt!

Graag gedaan en jullie ook een fijne avond :blush: