Skip to main content

Ik heb een nieuwe simkaart ontvangen ter vervanging van de oude. Ik heb hem geactiveerd en dat is gelukt volgens de melding op de website. Maar nu krijg ik op mijn telefoon steeds de melding dat de SIM niet geldig is. Ik gebruik een Nokia Classic. Hoe kan ik weer bellen?

Hoi @aveld, welkom op het forum!

Wat vreemd dat de simkaart na activatie niet werkt! Zou je eens in jouw forumprofiel je 06-nummer en het betreffende simkaartnummer willen invullen? Dit kun je invullen bij ‘persoonlijke opmerkingen’.

Geef je hier een seintje zodra je de gegevens hebt ingevuld? Dan kijken we even met je mee!


Ik heb mijn gegevens ingevuld. Heb je nog meer informatie nodig?


Ik heb nu ook het nummer van de simkaart ingevoerd in het onderste veld.


@aveld het lijkt erop dat het toestel niet simlock vrij is. Oplossingen hiervoor zijn het simlockvrij laten maken van het toestel of het kopen van een nieuw toestel. Wat ik voor je zou kunnen doen is ter vergoeding €25,00 beltegoed storten ter compensatie. De simkaart is verder wel actief en zal in een simlockvrije telefoon gewoon werken. 


Beste Bram, dank je wel voor je antwoord. Hoe kan ik mijn telefoon simlock vrij maken? Nu kan ik nergens meer bij. Het zou toch vreemd zijn als ik een nieuwe telefoon moet kopen omdat ik van KPN een nieuwe simkaart moest installeren. Ik ben niet geïnformeerd dat mijn telefoon simlock vrij moest zijn.


Dit is ook niet iets dat wij direct voorzien hadden. Simlockvrij laten maken kan in kleinere telefoonwinkels die je kan vinden in de meeste steden. Het bedrag van 25 euro zou deze kosten moeten dekken. 


Ik heb een website gevonden http://onbeperktmobielabonnement.nl/simlock-vrij-of-niet en wil kijken of ik zelf mijn toestel simlock vrij kan maken. Ik moet dan wel een unlockcode aanvragen bij mijn provider. Dus bij KPN. Weet je hier meer van? En kun je me vertellen waar ik de unlockcode kan aanvragen?


Dat was inderdaad in het verleden de manier. Echter wordt dit al een tijd niet meer gedaan. Reden hiervoor is dat al bijna 10 jaar geen toestellen meer worden verkocht waar nog simlock op staat. Wel zijn er dus nog telefoonzaken die het voor je kunnen doen. 


Daar zal ik dan een langs gaan. Maar toch blijft het vreemd dat ik (wij allen) niet ben gewaarschuwd voor de simlock en ik nu op kosten word gejaagd, terwijl de nieuwe simkaart gratis is.