Skip to main content

Ik zou een nieuwe simkaart moeten installeren vanwege de 4G verbinding.

Als je een oude Nokia hebt waar je alleen mee belt of sms’t, dus geen smartphone waarom zou je er dan een nieuwe simkaart in moeten zetten?


Is dit nodig?
Blijft de oude simkaart gewoon werken als je niks doet?

Als je die oude Nokia hebt gekocht i.c.m. de huidige simkaart, zeker zo'n 12 jaar geleden, zal er nog simlock voor Telfort Prepaid op zitten. Dan gaat ie met een nieuwe sim helemaal niet meer werken helaas. Het toestel had je indertijd daardoor ook met zo'n 90 % korting.
Grote kans ook dat ie van af voorjaar met de huidige sim ook niet meer werkt. Ik heb begrepen dat oude simkaarten, ook die van kpn zelf, dan niet meer ondersteund worden.

Naar het zich laat aanzien zal het, tegen die tijd, dan toch een nieuwe sim én een nieuw telefoontje moeten worden. Een GSM is al te krijgen van af € 19.


Beste @vantal23, het klopt helemaal wat Peter zegt! De simkaart zal nog wel werken, maar krijgt o.a. geen beveiliging updates meer. De ondersteuning stopt. Dus als je ervoor kiest om nu nog niets te doen, dan zal dat over een paar maanden vermoedelijk alsnog moeten. Hopelijk heb je eerst voldoende informatie!


Zeker géén nieuwe simcard aanvragen voor in een Nokia. Dit gaat niet werken! De oude werkte goed op 2g. Bij mij een fiasco!!!

KPN moet dit beter communiceren!!!

 


Op het moment dat je een toestel met een simlock hebt, gaat dit inderdaad niet meer werken. Dit is echter niet bij alle Nokia's het geval en ook niet alleen bij Nokia's, maar ook andere hele oude toestellen met een simlock. Als je toestel een jaar of 10 (of ouder) oud is, dan is de kans groot dat je hier tegenaan loopt inderdaad. Bedankt voor jouw aanvulling, @sailorbobby.


Op het moment dat je een toestel met een simlock hebt, gaat dit inderdaad niet meer werken. Dit is echter niet bij alle Nokia's het geval en ook niet alleen bij Nokia's, maar ook andere hele oude toestellen met een simlock. Als je toestel een jaar of 10 (of ouder) oud is, dan is de kans groot dat je hier tegenaan loopt inderdaad. Bedankt voor jouw aanvulling, @sailorbobby.


Mijn Nokia 6310i heeft zeker geen simlock ! ik heb er nu diverse andere simcards van diverse providers  in geprobeerd , die werken allemaal behalve de nieuwe van KPN die geeft"simcard plaatsen” op display.


Dan is mogelijk (waarschijnlijk) de simkaart defect, @sailorbobby .

Snelst is langs een telefoonwinkel gaan. Een onafhankelijke kan ca. € 5 rekenen voor sim wisselen (incl. de administratieve handelingen). Bij een kpn winkel zou het gratis moeten zijn n.m.m.
Zeker de defecte kaart ook meenemen.


Nee hoor Peter G Die simcard werkt in andere telfoons wel!


Oh, dear…. :expressionless: .

Vrees dat dán de oplossing alleen een ander toestelletje is. (die 6310i is ook wel flink oud)


Dat is wel erg bijzonder, Sailorbobby! Ik herken dit signaal zelf in ieder geval niet meteen. Ik twijfel ook een beetje of dit aan de leeftijd van het toestel ligt. Als ik even google, dan zie ik dat sommige van dit type al 20 jaar oud zijn. Op een gegeven moment houdt het natuurlijk een keer op. Maar welke simkaarten werken er wél in? En in welke andere toestellen werkt jouw nieuwe simkaart wel?


Maar welke simkaarten werken er wél in? En in welke andere toestellen werkt jouw nieuwe simkaart wel?

Ja Marcia, dat is natuurlijk de vraag.
Ik heb een Nokia 4510i en die zijn heel sterk en dat is voor mij heel belangrijk.
Wat gaat hier dan wel mee werken?


Voor zover ik weet, zouden vrijwel alle toestellen ook met de nieuwe simkaarten functioneren, mits er geen provider simlock op zit. Mocht je twijfelen, dan kan je er voor kiezen om nog even geen nieuwe simkaart te bestellen. Wel gaat er in de toekomst ook e.e.a. op het netwerk veranderen, waardoor het mogelijk is dat je op een gegeven moment geen gebruik meer kunt maken van de oude sim. Dan is het echt tijd voor een andere. En wellicht ook voor een andere telefoon. Er zijn gelukkig ook nog andere toestellen die heel sterk zijn. Je zou daar t.z.t. naar kunnen kijken!