Skip to main content

Nieuwe simkaart aangevraagd op verzoek KPN, geactiveerd zonder problemen,maar mijn oude Siemens M35 werkt niet meer. Helpdesk heeft zijn uiterste best gedaan om het op te lossen, maar heeft mij noodgedwongen naar een KPN winkel gestuurd. Die heeft geconstateerd dat het komt omdat deze telefoon nog gelocked is vanwege een Telfort actie jaren geleden.

Mijn vraag: volgens mij (heb ik meen ik op dit forum gelezen) is het mogelijk om de oude simkaart handmatig te activeren als het simkaartnummer bekend is, wat het geval is. Anders kan ik door de actie van KPN mijn telefoon niet meer gebruiken, wat toch niet de bedoeling is denk ik.

De oude simkaart activeren, dat gaat niet meer hoor.

Maar als je je oude telefoontje wilt behouden, kan je natuurlijk ook je toestel laten unlocken bij een telefoon winkel, dat hoeft niet duur te kosten.


Beste @diederik100, het klopt wat Misja zegt: de oude simkaart kan helaas niet meer geactiveerd worden. De enige twee opties die je hebt is of het toestel laten unlocken óf een ander toestel aanschaffen. Ik realiseer dat dit verre van optimaal is en heb dit signaal dan ook intern doorgegeven aan de collega's die deze actie op touw hebben gezet. Mijn excuses voor het ongemak!