Hi Forumleden,
Sinds vandaag heb ik een KPN prepaid simkaart, deze dient voor een oude Nokia 3110 NHE-8.
De Nokia dient als autotelefoon en deze zou ik graag weer werkend maken.
Mijn Vodafone simkaarten werden niet herkend door de Nokia, de simkaart van KPN wel.
Ik heb voluit bereik en in het schermpje staat ook 'NL KPN’, de eerste welkomstberichten van KPN kreeg ik ook binnen dus ik had goede hoop dat ik de telefoon direct kon gebruiken. Door de welkomstberichten ga ik er vanuit dat de simkaart zich kan aanmelden op het netwerk en nu ook geactiveerd is. Helaas, als ik een nummer probeer te bellen met de Nokia geeft deze 'Verbindingsfout’ weer.
Bel ik het nummer van de KPN simkaart in de Nokia krijg ik te horen "De persoon die u belt heeft tijdelijk geen bereik”. Ik kan wel een voicemail inspreken en hiervan krijg ik dan ook een sms op de Nokia binnen.
Kan het zijn dat er iets op de simkaart moet worden ingesteld voordat ik via 2G kan bellen?
Ik heb al geprobeerd om de telefoon opnieuw op te starten en onder netwerkkiezen automatisch naar manueel KPN NL gezet. Dit gaf geen effect en heb netwerkkiezen weer op automatisch gezet.
Heeft er iemand nog tips en tricks om te proberen?
Groet,
Thijs
Toevoeging:
Na wat google speurwerk op de telefoon en autotelefoons blijkt dat mijn Nokia op 900Mhz zit. Andere zijn speciaal naar KPN gegaan omdat zij dit (nog) aanbieden.
Verder heb ik nog geprobeerd een sms te sturen met de Nokia naar mijn smartphone, deze is verstuurd en komt binnen.