Skip to main content

Ook ik (lees mijn vrouw) heeft problemen met de overstap van HEMA naar KPN. 

Ook zij heeft gebruikgemaakt van de actie om naar KPN over te stappen met nummerbehoud. Binnen de actie termijn!

Ook gratis de kpn simkaart ontvangen en geactiveerd. Vanwege enige onduidelijkheid klantenservice gebeld en een heer "regelde" het  een ander online aan de telefoon.  Omdat het vlak voor vakantie in buitenland was was enige haast geboden. Edoch bleek een en ander niet goed geregeld. Geen nummerbehoud... Op advies naar KPN shop in Almelo. Die kregen nummerbehoud niet voor elkaar maar zagen wel dat nummerbehoud naar een compleet verkeerd nummer was overgezet. Een adres ergens in het westen des lands. Met als gevolg dat mijn vrouw nu al bijna twee maanden onbereikbaar is op haar eigen nummer. Een ramp is het dat overstappen met het zgn nummerbehoud. Tot overmaat van ramp stelde de KPN shop voor om ieder in de contactenlijst gewoon maar het nieuwe nummer door de geven, geen rekening houdende met het feit dat allerlei instanties ook het bestaande nummer in de personalia hebben staan. Tjonge wat een service...  Aars belangrijk: hoe nu verder???

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Flink balen dit @Taurus48 :slight_frown:

Zou je het simkaartnummer, het gewenste mobiele nummer én het mobiele nummer dat nu actief is willen benoemen in het opmerkingsveld van je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Dan kijk ik even met jullie mee, hopelijk kunnen we hier een oplossing voor vinden!


Dank Maja voor de hulp, en wij net terug van vakantie.

Heb de gegevens geplaatst in mijn profiel. 

Groet...


Bedankt @Taurus48, ik zie wel een nummerbehoud verzoek terug, maar deze is geannuleerd, volgens mij omdat de validatie sms niet is verzonden (of in ieder geval niet goed door ons ontvangen). Daardoor is er nu een aansluiting bij ons actief geworden met het tijdelijke nummer dat in eerste instantie aan de simkaart gekoppeld was.

Ik wil heel graag een poging doen om het juiste nummer alsnog aan deze aansluiting te koppelen, daarvoor heb ik echter wel het klantnummer nodig van de Hema aansluiting. Heb je enig idee of jullie die nog ergens inzichtelijk hebben?

Zo nee, dan zal ik uiteraard op zoek gaan naar een andere manier om jullie te helpen!


Hi. Daar was ik al huiverig voor. Ik had het al ergens op het forum gelezen dat die gegevens noodzakelijk waren.

Nu heb ik wel van vorig jaar een afschrift van de bank opgespoord van een laatste opwaardering van HEMA met allerlei info. Kan er geen screenshot van maken maar wel een foto. Hoop dat je daar iets aan hebt. Hoe kan ik je dat toesturen? 


Ah, ik hoop met je mee @Taurus48! Top dat je nog een afschrijving hebt kunnen vinden, ik heb je even een privébericht gestuurd met een vervolgvraag, zou je daar eens naar willen kijken? :slight_smile:


Hi. Om de verwarring wat complexer te maken het volgende. 

Telefoon is een dual SIM. Dus met nieuwe prepaid KPN en de (oude) prepaid van HEMA er nog in.  Op 16 aug plots sms van HEMA dat het nummer en beltegoed over 10 dgn zou vervallen. Weg €20 en direct in paniek ivm aanstaande vakantie om nummerbehoud via KPN te regelen. Nieuwe Sim KPN hadden we al eerder in bezit  en geactiveerd ivm gratis actie. Klantenservice KPN half uur aan de telefoon om eea te regelen. Tot zover bekend...

Echter ben ik nu de tel van mijn vrouw aan het uitpluizen. En wtf... tijdens het passeren van diverse grenzen op 6 sep tijdens onze recente vakantie smsjes van HEMA met de bekende info. Dus nummer is nog actief. 

Ik nu aan het testen. Inderdaad sms ontvangen doet het. Verzenden niet. Maar met grote verbazing... tel ontvangen doet het ook terwijl ik eerder heb getest en het tuut tuut signaal hoorde van dit nummer is niet in gebruik. Bellen kan echter niet. Dus nummer is nog niet afgesloten...

Via HEMA zou dus het klantennummer kunnen worden  opgevraagd. Wie weet het juiste nummer?

Wordt vervolgd...

 


Hi. Ben er inmiddels achter via *101# dat nummer nog tot 27 november actief blijft. Dus we hebben nog even.😏


Echter het sms van HEMA van 26 augustus dat het beltegoed EN nummer over 10 zou komen te vervallen, klopt dus van geen kant. Paniek was dus niet nodig geweest.


Bedankt voor alle uitzoekwerk en extra info :muscle_tone2::smiley:

Ik ga nu eerst zelf proberen om het juiste nummer te activeren en anders ga ik er voor jullie achteraan, je hoort hier weer van me zodra ik meer weet!


Beste Maja,

Geweldig...het is jou gelukt. Nummerbehoud is geactiveerd en het functioneert...👌

Bij deze een geweldig groot compliment voor jouw uiterst professionele, vriendelijke en vlotte werkwijze. Dat jij mijn probleem zo snel hebt opgepakt op het forum en verholpen, verdient een vette bonus...☺️

Dank en met vriendelijke groet...


Wat een enorm goed nieuws @Taurus48 :blush:

Bedankt voor het mooie compliment, graag gedaan!