Skip to main content

ik heb in Nederland een prepaid simkaart gekocht en geactiveerd, en die mee genomen naar het buitenland. Waarna ik er nu nummerbehoud op wil aanvragen met mijn oude nummer van hollandsnieuwe. De site geeft aan ga naar een winkel maar helaas gaat dit niet want ik zit in het buitenland. De andere mogelijkheid is klantenservice bellen maar het telefoon nummer werkt international niet voor mij. Kan ik verder geholpen worden zodat ik toch mijn nummer weet te behouden?

Beste @j.valk, welkom! Nummerbehoud naar prepaid zou gewoon moeten werken. De volgende voorwaarden gelden:

 

  • Nummerbehoud naar KPN prepaid kan op ieder moment aangevraagd worden. Het aanvragen van nummerbehoud voor prepaid is mogelijk zodra de prepaid simkaart is geactiveerd. 
  • Je moet minimaal 1 euro beltegoed hebben op je aansluiting om de validatie per sms te kunnen beantwoorden.
  • Lukt sms’en niet, kan het via de klantenservice (+31612001200 via het buitenland) aangevraagd worden met het klantnummer van de huidige provider
  • Lukt het aanvragen van nummerbehoud ook niet met het klantnummer van de huidige provider EN heb je niet voldoende beltegoed, waardeer dan eerst op

Mocht je er alsnog niet uitkomen, kan je dan aangeven wat er precies mis gaat? We denken graag met je mee.Â