Skip to main content
Antwoord

Onbeperkte internetbundel geactiveerd, dit werkt niet

• March 5, 2025
  • 8 reacties
  • 77 keer bekeken

Vorige maand op mijn Samsung Galaxy A6+ een onbeperkte internet bundel geactiveerd. Ik heb al een eeuwigheid een prepaid abonnement en dat is voor mij voldoende. Hoe ik het draaide of keerde en wat ik ook probeerde ik kon niet op internet komen. Ik dacht misschien mijn beltegoed te weinig dus heb ik opgewaardeerd. Ook toen werkte het niet. Ik woon net 4 km over de Duitse grens dus misschien was dat de oorzaak dat het niet lukte. Wij naar Nederland gereden. Daar een hele tijd vertoefd en geprobeerd maar helaas ..... Ik heb alle instellingen nagekeken of die goed stonden en dat was zo .…

Maandagmiddag naar een KPN winkel, want die zou mij dan wel kunnen zeggen wat er mis is ..... Toestel te oud, of toch verkeerde instellingen? Maar helaas ook deze persoon kon mij geen oplossing bieden. Alles was in orde, instellingen stonden goed en het lag ook niet aan het toestel.

Ik kreeg mijn geld terug .... Ok, ......maar dit is nu bijgestort bij mijn beltegoed 🥴 hierom had ik niet gevraagd. Geld terug is geld terug op de bankrekening of cash in het handje ..... Maar dit was niet mijn bedoeling. Ik wilde een onbeperkte internet bundel omdat wij met regelmaat ergens in Nederland vertoeven en daar geen internet aanwezig is.

Nu mijn vraag hoe los ik dit op? De internetbundel op een ander toestel activeren of heb ik dan hetzelfde probleem? Als jullie iets aanbieden moet het natuurlijk wel werken .... Maar dit werkte in ieder geval voor geen meter en ook de medewerker in de KPN shop kon mij hierop geen antwoord geven.

Graag een duidelijk antwoord waarom het niet werkt want ik zou toch graag van deze bundel gebruik willen maken omdat dit in ons geval een goede oplossing zou zijn.

Met vriendelijke groet , Tunnie

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hij werkt zeker! Alleen zoals gezegd erg traag. 🙂  Dit wordt ook op onze site vermeld (128 Kbit/s): 

Voor veel mensen is die snelheid voldoende als ze alleen tekstberichten in Whatsapp sturen bijvoorbeeld, of een kort mailtje. Als je meer snelheid nodig hebt dan is deze bundel daar inderdaad niet geschikt voor. 

Inderdaad gek dat je telefoon meldde dat er helemaal geen verbinding was. Voor jouw wensen is een andere bundel sowieso beter lees ik, dus hopelijk gaat het daarmee wel goed. Let ook op dat je nog geen andere bundel activeert voordat deze onbeperkte bundel afgelopen is. De snelheid is nu namelijk beperkt en dat kan niet uitgezet worden, ook niet met een nieuwe bundel.

Mocht het met een andere bundel ook niet werken, kijk dan op onze dekkingskaart of er wel genoeg dekking is daar waar je bent. Als de dekking niet goed is dan zal het internet ook niet (goed) werken.
Mocht de dekkingskaart aangeven dat de dekking goed is, maak dan een belafspraak met ons. Dan kan mijn collega alles met je doorlopen en eventueel een melding naar de technische dienst doorzetten mocht dit nodig zijn. 🙂

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@tunnie en welkom bij de KPN Community! 

Allereerst ben ik benieuwd of het internet echt totaal niet werkt. Als je een onbeperkte internetbundel voor je prepaid hebt, dan is het internet van die bundel erg traag. 
Je kunt bijvoorbeeld een Whatsapp bericht sturen (alleen tekst) en ook dan zal het even duren voor het bericht verzonden wordt. 

Internetpagina's laden en sociale media zal niet werken, dus als dat is wat je probeerde dan kan dat verklaren waarom het niet leek te werken. 
Geeft dat duidelijkheid? Zo niet, dan hoor ik graag hoe je merkt dat het internet totaal niet werkt!

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 6, 2025

Hallo Sanne,

Het internet werkte dus helemaal niet. Kreeg helemaal geen verbinding, en kreeg hier dan ook melding van. Ook de man in de KPN winkel kreeg dit niet voor elkaar en kon daar ook geen verklaring voor geven ...🥴.

Maar als dat is wat jij zegt dat het laden van internetpagina's en sociale media niet zal werken, dan is mijn vraag natuurlijk waarom verkopen jullie dan zo een bundel als het niet werkt 🤔🥴. Ik neem aan dat daar dan ook wel meerdere klachten over komen als het internet dan zo traag is. Dan moeten jullie als KPN zIjnde er voor zorgen dat dit wat beter functioneert en anders niet aanbieden voor "pre-paid"

Maar nu ik dit hoor dan heeft het natuurlijk weinig zin als het niet naar behoren werkt om dit aan te schaffen......

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 7, 2025

Hij werkt zeker! Alleen zoals gezegd erg traag. 🙂  Dit wordt ook op onze site vermeld (128 Kbit/s): 

Voor veel mensen is die snelheid voldoende als ze alleen tekstberichten in Whatsapp sturen bijvoorbeeld, of een kort mailtje. Als je meer snelheid nodig hebt dan is deze bundel daar inderdaad niet geschikt voor. 

Inderdaad gek dat je telefoon meldde dat er helemaal geen verbinding was. Voor jouw wensen is een andere bundel sowieso beter lees ik, dus hopelijk gaat het daarmee wel goed. Let ook op dat je nog geen andere bundel activeert voordat deze onbeperkte bundel afgelopen is. De snelheid is nu namelijk beperkt en dat kan niet uitgezet worden, ook niet met een nieuwe bundel.

Mocht het met een andere bundel ook niet werken, kijk dan op onze dekkingskaart of er wel genoeg dekking is daar waar je bent. Als de dekking niet goed is dan zal het internet ook niet (goed) werken.
Mocht de dekkingskaart aangeven dat de dekking goed is, maak dan een belafspraak met ons. Dan kan mijn collega alles met je doorlopen en eventueel een melding naar de technische dienst doorzetten mocht dit nodig zijn. 🙂

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 7, 2025

Hallo Sanne,

Kom een topic tegen van 2018 ook over de snelheid van deze onbeperkte internet bundel. In 7 jaar tijd  is er dus niets aan de snelheid veranderd 🥴

Omdat wij in Duitsland wonen heb ik nu een prepaid internet bundel voor 4 weken van 15 GB voor dezelfde prijs als bij jullie voor onbeperkt internet, dit heb ik op mijn Duits pre-paid nummer Dit met een snelheid van 100 Mbit/s voor download en 25 Mbit/s upload. Daarom wilde ik overstappen naar onbeperkt internet zodat ik er niet op hoeft te letten wat het verbruik is. Ik zit redelijk vaak op internet voor surfen FB WhatsApp, mailen en andere dingen, en dit gaat als wij in Nederland zijn heel goed mag ik wel stellen. Gezien de snelheid van jullie bundel kan ik dit nu dus beter houden want met jullie bundel gaat mij dit alles waarschijnlijk niet meer lukken .

Jij hebt het er over dat een andere bundel voor mijn wensen beter zou zijn .... welke mag dit dan wel wezen?  Ik wacht met het wisselen van bundels want ik wil eerst zekerheid hebben of het allemaal wel werkt en dat de snelheid ook voldoende is

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Klopt, de snelheid van deze bundel is al langere tijd zo. 

Wel een tip als je niet op je verbruik wilt letten, je kunt een datalimiet instellen op je Android toestel. Ik neem voorzichtig aan dat dit voor je Galaxy A6+ ook het geval zal zijn. Dan hoef je in elk geval niet constant op je verbruik te letten. 

Onze prepaid bundels kun je op onze website vinden! Als ik die vergelijk met de bundel van je Duitse provider dan ben je qua kosten en hoeveelheid data (en snelheid) daar voordeliger uit, deze komt het dichtste in de buurt: 

Maar zoals je ziet is die ook een stuk duurder. 😅 Mocht je het toch nog eens met een bundel van ons willen proberen, dan kun je ook een dagbundel bestellen.

Die is een stuk goedkoper, maar wel 1 dag geldig. Die kun je in elk geval bestellen als je wilt testen of het dan wel goed gaat op ons netwerk. 🙂

Uiteindelijk denk ik dat de combinatie van een bundel bij je Duitse provider in combinatie met het instellen van een datalimiet op je toestel het beste zal werken voor je. Zo gaat je data vanzelf uit als je het limiet hebt bereikt en kun je zo voordelig mogelijk internetten hier. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 8, 2025

Dank je wel Sanne. Ik weet voldoende nu.

Denk dat ik gewoon de bundel van mijn Duitse nummer maar aanhoud ben ik voordeliger mee 😝 en die werkt gewoon goed. Had gehoopt iets anders te kunnen vinden maar helaas.

De dag bundel van de KPN had ik anders op een ander mobiel nummer uit willen proberen om te zien of dit werkt. Ook vanmorgen nog geprobeerd op mijn eigen toestel om te zien of het internet misschien nu wel zou lukken want de geactiveerde bundel is nog 8 dagen geldig. Maar helaas pindakaas.... Helemaal niets .... Ga nu ook niet meer proberen op een ander mobiel nummer want de snelheid van hetgeen jullie aanbieden is minimaal in vergelijk met wat ik nu heb voor een leuke prijs ..... Dan maar wat vaker in de gaten houden of de datalimiet instellen wat jij zegt 😂

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 8, 2025

Die bundels moet je bij prepaid niet willen. Je kan niets met die snelheid. 128 kbps. Zelfs een tekst sturen met WhatsApp is minimaal 1 Mbps vereist. Het lijkt dan of het niet werkt. 

Onbegrijpelijk dat kpn ze nog aanbiedt. Met deze snelheid pure afzetterij. 

Zou heden ten dage zeker 2 Mbps mogen zijn. Dan kan je tenminste nog wat. 

Waarom neem je niet gewoon het 6 GB abonnementje? Dan heb je voor een vast klein bedrag een meer zorgeloos gebruik. Een smartphone verdient dat toch? En z'n baasje ook. 

Nog te duur? Dan bijvoorbeeld abonnementje bij Simyo.nl.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 10, 2025

Dank je wel Peter.

Ik hou het gewoon bij mijn Duitse prepaid bundel. Gezien snelheid en prijs ben ik daar toch beter mee af.

Maar dank voor het meedenken 👍