Skip to main content

Hoi hoi.

 

ik ben op vakantie in Spanje en het huis waar ik verblijf heeft geen wi-fi, dus ik besloot om een onbeperkt internetbundel aan te schaffen voor €8,99. Die internet is super traag dus ik kan er helemaal niks mee. Toen bedacht ik om nog een 5 gigabyte bundel te kopen voor €22 zodat ik in iedergeval internet heb. Maar nu werkt die tweede bundel niet omdat die eerste nog geactiveerd is en ze duren beiden 31 dagen.

Kan ik de eerste bundel op een of andere manier deactiveren zodat de tweede wel werkt? Of anders die €22 terug krijgen? 

Ik vind het raar dat je bundels kan stapelen, als je niet kan kiezen welke je op dat moment wilt gebruiken.

Hoi @Shannonb en welkom op het forum! Het is helaas niet mogelijk om de onbeperkt bundel te annuleren. Als je de 5 GB bundel op dezelfde dag hebt geactiveerd maak je dus eigenlijk extra kosten voor iets wat je niet kunt gebruiken, niet de bedoeling. Wil je je forumprofiel aanvullen met het 06-nummer waar het om gaat en het simkaartnummer? Dat laatste kun je onder persoonlijke opmerkingen zetten. Dan ga ik deze vergoeden. 


Fijn hè, prepaid….

Maar goed. Ik neem aan dat je de Onbeperkt online bundel hebt genomen ( *142# ). Die stopt automatisch na 31 dagen.
Helaas krijgt de éérstgenomen bundel voorrang op latere. Dus vrees ik dat je tijdens je vakantie vast zit aan die 128 Kb/s snelheid tijdens de rest van je vakantie. Daar is niks aan te doen, ook niet vanuit kpn zoals @Sanne_M  al aangeeft.

http://kpn.com/prepaid/bundels.htm staat ook de snelheid van de bundels vermeld.

Overigens is DATA wel heel duur via prepaid. Voor de 1 GB bundel, waar je toch best snel doorheen gaat, met wat e-mail en bankieren enzo, is dat maar lieftst 10 euro.

Voor sneller internet zou je nu wel een Spaanse (prepaid) kaart kunnen nemen. Maar geen idee of die de Hotspot functie ondersteunen.


Bedankt voor jullie reacties @Sanne_M en @PeterG .

Ja helaas dat dat niet gedeactiveerd kan worden. Het enige wat je een beetje normaal kan doen is appen. Het zou wel handig zijn als er in de prepaid app bij staat dat het extreem sloom is en dat je niet meer dan 1 bundel tegelijk moet kopen.

@Sanne_M als het goed is staat nu mijn nummer in het forumprofiel erbij. Fijn dat ik dat wel terug kan krijgen.

 

Groetjes Shannon


Bedankt @Shannonb! Ik heb de €22,- vergoed. Omdat dit een prepaid aansluiting is kan ik dit alleen via het beltegoed vergoeden, dus je hebt er €22,- beltegoed bij. Mocht je in de toekomst nog eens een bundel nodig hebben, dan kun je hier het beltegoed bijvoorbeeld voor gebruiken. 🙂 Heel veel plezier in Spanje gewenst!