Beste mensen, ik ben helemaal nieuw op dit forum, hierbij mijn eerste topic met een waarschijnlijk ietwat ongebruikelijke vraag: in hoeverre ondersteunt KPN nog het gebruik van zeer oude GSM-autotelefoons?
Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een Motorola International 1000. Werkt op zich prima met een nieuwe prepaid SIM, echter sporadisch raakt de telefoon de netwerkverbinding kort kwijt (ca. 2 seconden). Ik weet niet of dit aan de telefoon ligt (is nu aangesloten via trafo omdat accu defect is) of dat het GSM 900-netwerk van 2019 mogelijk niet volledig compatibel meer is met een telefoon uit 1992 met een zendvermogen van 8 Watt.
Ik zit op een locatie precies tussen drie GSM-masten van KPN in dus heb binnenshuis niet het beste signaal, echter de Motorola International 1000 geeft maximaal signaal aan. Op mijn Pocketline Darwin Plus uit 1996 heb ik meestal 4/5 balkjes signaal, soms 3/5 en soms 5/5.
Misschien voor KPN-medewerkers ook wel leuk om te weten dat 27 jaar oude GSM-telefoons nog steeds bruikbaar zijn!
Â
Â