Skip to main content

Ik loop nu dus al enkele dagen te kampen met de slechtste 4G die ik in heel mijn leven heb mogen ervaren. Ik kan nog net appjes sturen op WhatsApp, verder doet geen een app het (door een tekort aan internetverbinding). 

 

Na dagen lang proberen in contact te komen met de KPN klantenservice en door de bot weggestuurd te worden (ook binnen de werktijden ???) dacht ik dan maar hier proberen.

 

Om precies te zijn toont mijn Speedtest resultaat aan dat mijn download speed 0,07 mbps is en mijn upload speed 0,02 mbps (met drie streepjes bereik.. maar zelf bij 4 streepjes doet hij niks). Ik heb gewoon een iPhone XS max dus aan een oud toestel zal het niet liggen en mijn 4G kan niet op zijn, ik heb unlimited en gebruik het amper omdat het letterlijk niet te gebruiken is. Ik weet dus niet wat ik hiermee moet, ik betaal eigenlijk gewoon voor precies niks.

 

Zou fijn zijn als iemand me te hulp kan schieten!

Update: ik heb gecheckt en het probleem verhuist mee! Wanneer ik hem in een andere telefoon doe heeft die telefoon ook last van hetzelfde probleem. 


Goedemorgen @hellokitty en welkom hier!

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en goed dat je dit probleem via deze weg kenbaar maakt. Ik denk graag met je mee richting een oplossing want ik kan me goed voorstellen dat het op deze manier onmogelijk is om optimaal gebruik te kunnen maken van je abonnement. Zag dat je je forumprofiel al had ingevuld waarvoor dank. Het enige wat ik nog nodig heb, is je 06 nummer en deze kun je plaatsen bij de persoonlijke opmerkingen! Laat je me het even weten wanneer je je profiel hebt aangevuld?


@hellokitty 

Je postte dit erg aan het eind van een maand (29 mei). Was misschien je bundel toen al op? Had je dat gecheckt in je MijnKPN-app? Dan ga je namelijk van ca. 160 Mb/s naar slechts 64 Kb/s. Een snelheid die ik 20 jaar geleden op de vaste lijn had….

Er is nu, vandaag, een nieuwe maand ingegegaan. En voor de (meeste) abonnement geldt dan ook de nieuwe maandbundel. Heb je nu weer snel internet buiten de deur? (thuis gebruik je natuurlijk Wifi neem ik aan)


@PeterG @JanZ_, ik ben er onderhand al uit, ik was namelijk langs geweest bij een KPN winkel. Ik heb de verkeerde bundel aangeschaft waarbij de prepaid onbeperkt online vrijwel alleen genoeg 4G geeft om een appje te sturen. Jammer genoeg zit ik er nog een maand aan vast. 

 

Eventjes een dingetje: het zou wel handig zijn als dit duidelijker wordt vermeld op de KPN site wanneer iemand zo een bundel probeert te kopen. Toch best misleidend. Onbeperkt online kent blijkbaar namelijk grote beperkingen bij de prepaid bundel.

 

Helaas, we doen het er maar mee. Zal er niet dood aan gaan, wel verspilling van mijn geld die ik als student hard kan gebruiken, maar goed. 

 

Tot zo ver mijn avontuur :)


Goedemorgen @hellokitty en bedankt voor deze terugkoppeling :)

 

Fijn om te lezen dat alles inmiddels duidelijk is en ik snap dat dit in jouw geval niet helemaal ideaal is, die feedback zal ik intern doorzetten! 


Oh, het hele woord prepaid kwam in je vraagsgtelling niet voor. Ook was dit niet gepost in de rubriek '’prepaid'’. En dan gaan we uit van een abonnement.

Je hebt toch wel de automatisch eindigende bundel van 128 Kb/s oftewel Onbeperkt online? En niet de automatisch verlengende Zorgeloos online?

Student? Met een abonnement ben je voor wat je krijgt véél goedkoper uit dan met prepaid.

het zou wel handig zijn als dit duidelijker wordt vermeld op de KPN site wanneer iemand zo een bundel probeert te kopen.

https://www.kpn.com/prepaid/bundels.htm

Bij Onbeperkt en Zorgeloos online zie ik toch echt duidelijk staan 128 Kb/s.

En bij de overige bundels 25 Mbit/s.


@PeterG 

Dit is mijn eerste keer op het KPN forum, ik herinner me niet dat ik uberhaupht een rubriek heb aangeklikt volgensmij stond er automatisch mobiel.

 

Eventjes terugkoppelt naar uw laatste opmerking:

 

 

Bij Onbeperkt en Zorgeloos online zie ik toch echt duidelijk staan 128 Kb/s.

En bij de overige bundels 25 Mbit/s.

 

Als ik filosofische of juridische jargon gebruik in mijn dagelijkse taalgebruik begrijpt een ander niet wat ik bedoel als de persoon in kwestie geen achtergrond heeft in deze sectors. Op diezelfde manier heeft de alledaagse mens weinig benul over hoeveel Kb/s terugkoppelen op beschikbaarheid van functies. Dit wordt tot op het heden nergens uitgelegd behalve als je er specefiek naar zoekt. Omdat dit voor de alledaagse mens als jargon gezien wordt, wordt er ook geen verdere research gedaan over de termen. Begrijpend lezen duidt erop dat er wordt geadverteerd met onbeperkt online, dus iemand die weinig weet over termen waar in 4G wordt uitgedrukt gaat er dan ook vanuit dat dit daadwerkelijk onberperkt is.

 

Dat u het weet betekent niet dat iedereen het weet 😉

 


Oh, okee. 

Al sinds internet bestaat, sinds 1997, is deze terminologie er. Mijn moeder (84) weet het ook.

Tot zover mijn naïeve instelling. 

Met die lage snelheid is het echt onbeperkt en dus die 31 dagen. 

De andere bundels 31 dagen of tot ze eerder op zijn. Maar wel normale snelheid. 

Zelf heb ik al eens gepleit voor afschaffing van de 128 Kb/s bundels.