Skip to main content

- OPGELOST - 

Zoals velen van jullie hebben gemerkt zijn er sinds de update van de KPN Prepaid app problemen. Ik heb de verschillende topics hier samengevoegd zodat het wat overzichtelijker is voor iedereen.

Ik heb onderstaande problemen allemaal doorgezet naar mijn collega's die op dit moment druk bezig zijn om het op te lossen. Zodra we een update kunnen geven zullen we dat hier gelijk doen. Excuses voor het ongemak!

Hieronder vind je alternatieven voor het gebruik van de KPN Prepaid app;

 

KPN Prepaid opwaarderen kan ook via onze site. Waardeer veilig en eenvoudig je beltegoed op met iDEAL, Creditcard of PayPal. Op KPN Prepaid opwaarderen

Prepaid saldo opvragen sms ‘SALDO’ naar 1266. Je ontvangt een tekstbericht terug met het actuele saldo

Activeren prepaid bundels kan door de shortcode te bellen, of direct via de online opwaarderen. Kijk voor alle prepaid bundels + belcodes op: kpn.com/prepaidbundel

 

Hier nooit app gebruikt toen ik prepaid had. Bestond niet eens. Geschapen behoefte zo'n app.

Gebruik(te) opwaarderen via de site (iDEAL). Of bon uit de supermarkt/Primera. Saldocheck via *101#. Het is/kan zo simpel.

tuurlijk. Ik denk nog vaak aan de telefooncel, gewoon een kwartje erin en het nummer draaien. Nooit hoeven saldo checken. 


Hi all, 

Vandaag een update dat we weer een stap dichterbij zijn gekomen, er wordt nog gemonitord om te kijken wat er nog niet goed werkt van de zaken die we hier ook lezen. Voor het opwaarderen zou het via sms moeten werken door een code via Mijn KPN op te vragen. Kunnen jullie dit beamen ter controle? 
 

Meld je eenmalig aan voor SMS en mobiel opwaarderen via MijnKPN en ontvang direct je pincode.

  • Ga naar MijnKPN. Kies voor 'inloggen Mobiel, Mobiel Internet'. Nog geen account? Dan kun je hier gratis en eenvoudig een account aanmaken.
  • Ga naar Opwaarderen in MijnKPN.
  • Klik op 'Registreren'
  • Geef aan of toekomstige betalingen gedaan worden met creditcard of automatische afschrijving van je bankrekening. Kies je voor bankrekening, dan kom je in het iDeal scherm van je bank voor een afschrijving van € 0,01. Kies je voor creditcard, dan vragen we je wat extra gegevens in te vullen.
  • Je ontvangt direct de pincode voor opwaarderen op je scherm. Je kan hiermee meteen gebruik maken van opwaarderen per SMS of via je mobiel.

opwaarderen via sms? Ik dacht dat er geprobeerd werd om de app weer goed te krijgen? Maar kpn wil dus van de app af en terug naar sms? Bij Telfort werkte de app tenminste


Goedenavond Alex,   ik heb hetzelfde probleem : PKN prepaid APP . > update > nieuw 5 cijferig PIN invoeren. Was 4 cijferig. . > Nieuw Wwoord aanmaken > 1 cent betalen ING Ideal : FAALT.  wanneer is storing opgelost? Kan niet meer online voor Topup bij kPN betalen! 

 


bij voorbaat dank. Grt . 

 

 


Ik probeer opwaarderen aan te zetten die al eerder een opwaardeer poncode gehad heeft. Het SIM kaartje zit in een toestel en kan hem er niet uit halen.

Online lukt het niet om op te waarderen en zorgeloos abonnement aanzetten en/dus ook niet.

De oude manier lijkt ook te zijn weggehaald. Komt hier nog iets werkend voor in de plaats??

De site geeft ook een hoop fouten…

Testen jullie die dingen niet in een z.g. staging omgeving? Of zijn prepaid klanten daar niet belangrijk genoeg voor?


Hoi @zwollemobiel : Waar lees jij dat we van de app af willen? Voorlopig is de prepaid app stuk en we werken aan een oplossing. Om in de tussentijd een alternatief te bieden geven we de tip om het via SMS en MijnKPN te doen. 

@darkfader :  Uiteraard ben jij net zo belangrijk als alle andere klanten van KPN :-)  Het is me niet helemaal duidelijk wat er bij jou misgaat? Jij wilt opwaarderen via de methode die @Alex_P  heeft doorgegeven? Dat zou gewoon moeten werken. Het kan wel helpen om chrome als browser te gebruiken. 


Beltegoed via app opgewaardeerd met 15 euro 2 dagen geleden. Wel afgeschreven van mijn bank. Saldo nog steeds niet bijgewerkt. Ook als ik *101# bel saldo nog steeds € 0,- .Bundel die ik via zelfde app kocht wel zichtbaar. Graag oplossing!


Het opwaarderen van mijn prepaidtegoed is de laatste week onmogelijk. Opladen via sms geeft geen respons. Betalen via de prepaid app geeft na betalen een wit scherm en zit dan vast. Opwaarderen via www.kpn.com, prepaid, opwaarderen komt na het drukken op betalen in een "loop" waarbij het 1e invulveld rood kleurt en een vage foutmelding geeft. (iets met chapter)

Een week geleden kon ik nog gewoon opwaarderen, maar nu werkt geen enkele oplaadmethode. Wat is hier aan de hand?


@jdlf : ik heb je vraag naar dit verzameltopic verplaatst. Zoals je kunt lezen is er een storing. Excuses voor dit ongemak. Je kunt nog wel opwaarderen via MijnKPN via sms ( dit staat in dit topic beschreven)

@Lindal : Dat is bijzonder vervelend. Kun je je profiel aanvullen  met je mobiele nummer en simkaartnummer en ons hier een seintje geven?

 


Weet niet precies waar ik mijn simkaartnummer moest invullen. Maar heb het bij opmerkingen in het veld gezet....


Mijn prepaid app start niet op. Ik zou via een sms een verificatie code moeten krijgen, maar die komt niet. Al 3 dagen aan het proberen.


Hey @Lindal, bedankt voor het invullen van je gegevens. Heel gek ik zie niks in het systeem terug van een opwaardering. Ik heb via een privébericht iets gestuurd. Zou je daarop willen reageren? Ik hoor van je :)  


Ik heb zojuist een bundel aangevraagd 1GB voor 1 dag via de website en via Ideal direct betaald . Kreeg een sms binnen dat de dienst niet in gebruik. Ik zie ook niet dat de bundel is bijgeschreven.

Ik kan dus nu niet internetten 

Gaarne snel een reactie wat jullie nu kunnen doen ?

Anne

 


“De alias x werd niet herkend” aantwoord van KPN


Hi ik heb problemen met de app ik heb al 10 euro aan beltegoed betaald en heb geen bevestiging staat er ook niet op mijn bundel verloopt vandaag en ik wil dat het kan verlengen fix dit aub


@Tuit, dat is niet de bedoeling! Kan je jouw 06-nummer toevoegen aan je Forum profiel bij persoonlijke opmerkingen en opnieuw een berichtje doen in dit topic? Dan gaan we voor je kijken.

@Kico, begrijp ik goed dat dit te maken heeft met opwaarderen? Kan je dit wel regelen via onze website, online opwaarderen?  Of gaat het om een bundel aanvragen?

@Shirley van moorsel, ik kan even kijken of de opwaardering wel in het systeem staat en dan alsnog kijken of ik de bundel kan aanvragen voor je. Zou je het betreffende 06-nummer willen toevoegen aan je Forum profiel en kunnen aangeven welke bundel je had willen aanvragen?


Beste KPN medewerkers,

 

is er al zicht op wanneer de problemen met de APP zijn opgelost?
 


@Tuit, dat is niet de bedoeling! Kan je jouw 06-nummer toevoegen aan je Forum profiel bij persoonlijke opmerkingen en opnieuw een berichtje doen in dit topic? Dan gaan we voor je kijken.

@Kico, begrijp ik goed dat dit te maken heeft met opwaarderen? Kan je dit wel regelen via onze website, online opwaarderen?  Of gaat het om een bundel aanvragen?

@Shirley van moorsel, ik kan even kijken of de opwaardering wel in het systeem staat en dan alsnog kijken of ik de bundel kan aanvragen voor je. Zou je het betreffende 06-nummer willen toevoegen aan je Forum profiel en kunnen aangeven welke bundel je had willen aanvragen?

Het gaat hier om beltegoed via SMS opwaarderen.


Prepaid beltoegoed opwaarderen via SMS diensten lukt niet meer.


Beste KPN medewerkers,

 

is er al zicht op wanneer de problemen met de APP zijn opgelost?
 

Helaas nog niet @Buddy1, hier kun je de update van 2 dagen geleden lezen. 


De storing is nog niet afgemeld, dus je kunt mogelijk nog steeds tegen problemen aanlopen. Wel worden steeds meer dingetjes opgelost en zal je dus gelukkig al wel minder problemen tegenkomen. 

 

SMS-opwaarderen is nog niet helemaal gefixt, heb ik begrepen. Dat werkt dus mogelijk nog niet inderdaad 😞.


Hallo @Kico 

Op dit moment zijn er een paar problemen met de KPN prepaid app. Het online opwaarderen zou wel moeten lukken, via sms helaas niet. Updates over deze storingen kan je vinden in ons centrale topic.
 


3 prepaid nummers die elke maand met sms opgewaardeerd worden. Het bekende PLUS 10 (pincode). Dit word automatisch afgeschreven van een bankrekening. Maar sinds vandaag lukt dit niet meer!

 

We krijgen de melding; De alias x werd niet herkend.

 

hoe kan dit opgelost worden? 
 

mvg RVANV


Hallo, ik zie dat er storing is. Ik kan niet opwaarderen en geen bundel bestellen. Ik heb nog maar een paar euro tegoed dus een oplossing zou van lieverlee wel heel fijn zijn.

Bij bundel bestellen loop ik vast als moet betalen via de rabo app. 

Bij opwaarderen via sms krijg ik een code alias x onbekend. En via mijnkpn opwaarderen krijg ik een foutmelding zodra ik 1 cent moet betalen als ik doorverwezen wordt naar de rabo app

Wanneer werkt alles weer?

Groet Rianne


Ik kan mijn beltegoed niet meer opwaarderen. HELP