Skip to main content

Bij ons op scouting maken we gebruik van een 06-nummer welke in een module zit en SMS’jes stuurt als een contact schakeld.

Nu moeten we steeds opwaarderen en zijn we dat vergeten waardoor die geblokkeerd of opgeschort is.  

Wat zijn de opties en is er een mogelijkheid voor een m2m simkaart welke alleen voor sms verkeer nodig is.

Hallo @Whoopsie ,

Kun je vanaf een ander nummer jouw prepaid nog bereiken? Dan zit je nog in de 90 dagen waarin het nummer door opwaarderen weer actief wordt. Zoniet, dan ben je te laat en is het nummer definitief verlopen.

Een prepaid nummer moet je minstens één keer per zes maanden actief gebruiken (zelf bellen met verbinding, sms of opwaarderen). Doe je dat niet wordt het nummer en tegoed 90 dagen bevroren en kan je alleen nog gebeld worden. Als je in die 90 dagen niet opwaardeert dan houdt het op.

De enige optie is om een nieuwe simkaart te kopen, je krijgt dan een nieuw nummer. 

 


@Noordzee In “Mijn KPN” zie ik hem nog staan idd. Durf niet te zeggen wanneer het laatste contact met die sim gelegd is maar denk dan dat dat minder dan 90 dagen geleden is.


Ok @Whoopsie ,

Is de geldigheidsdatum van het tegoed inmiddels verstreken, maar minder dan 90 dagen geleden? Dan kun je nu nog een opwaardering doen zodat het nummer behouden blijft. 
 

Laat je die 90 dagen verlopen, dan zul je een nieuw simkaartje moeten kopen. Elk simkaartje kan zowel gebruikt worden om te bellen of te sms’en.


@Noordzee krijg in "Mijn KPN” wel de melding als ik op tegoed klik “Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet ophalen. Probeer het later nog eens.” Maar zie niet meer vervaldatums e.d.


Lukt het nog om op te waarderen? Zo niet, dan is het nummer definitief verloren. Dan zul je een nieuw simkaartje moeten kopen. 


@Noordzee Ajj ja dan moet ik denk ik een nieuwe simkaart gaan aanschaven want dat is wel het geval.