Skip to main content
Antwoord

Opvragen Prepaid saldo via MijnKPN niet meer mogelijk

• February 10, 2025
  • 9 reacties
  • 146 keer bekeken

Mijn moeder van 98 heeft een SOS alarmknop met Prepaid SIM van KPN. Tot voor kort kon ik het saldo van de Prepaid SIM opvragen door in te loggen op de KPN website. Dat opvragen van het saldo heeft KPN sinds kort van de site afgehaald. Online kan ik het saldo dus niet meer zien. 

Om het saldo op te vragen moet ik nu de SOS alarmknop telkens openschroeven, de Prepaid SIM kaart eruit halen en die in mijn iPhone doen. Dan via de KPN Prepaid App op mijn iPhone het saldo opvragen. Erg omslachtig allemaal en volstrekt onnodig want to voor kort was het gewoon online zichtbaar. 

Behalve het nemen van een abonnement i.p.v. prepaid (wat een dure oplossing is, want die alarmknop wordt alleen ingedrukt in geval van nood) zie ik geen oplossing. Ik zie onder klantenservice op de site geen enkel telefoonnummer, anders zou ik KPN even kunnen bellen. Dus probeer ik het hier: maak het s.v.p. weer mogelijk om online het prepaid saldo op te vragen. Er zijn vast veel meer senioren met een dergelijke alarmknop. En een KNP Prepaid app kun je niet op een SOS alarmknop installeren. 

Beste antwoord door TDN

De registratie is succesvol verlopen. Ik heb de KPN Prepaid App op mijn iPhone geinstalleerd, maar omdat de sim kaart in mijn iPhone (uiteraard) een ander nummer heeft dan de simkaart in de alarmknop kan ik er niks mee. Al diverse malen met de app het saldo opgevraagd van het nummer in de alarmknop maar geen response. 

Op mijn Android telefoon zonder sim-kaart kan ik wel alleen met wifi deze Prepaid  App gebruiken. Waarschijnlijk is de App op iPhone anders. Heb je al geprobeerd niet de Prepaid App maar de MijnKPN app te gebruiken?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

• February 10, 2025

Ik denk dat KPN dat misschien expres gedaan heeft. Een prepaid kaart met een 06 nummer is bedoeld voor in een telefoon. Niet voor andere apparaten waarmee niet normaal gebeld kan worden zoals met een telefoon. Je zou denk ik officieel een data sim moeten gebruiken voor 5 euro per maand. En dit is de manier waarop KPN je "motiveert" om dat te doen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 10, 2025

Om het saldo op te vragen moet ik nu de SOS alarmknop telkens openschroeven, de Prepaid SIM kaart eruit halen en die in mijn iPhone doen. Dan via de KPN Prepaid App op mijn iPhone het saldo opvragen.

De Prepaid App heeft alleen de SMS code nodig voor het installeren en registreren. Je kan na de succesvol registratie  de App gebruiken zonder dat de SIM-kaart in jouw telefoon moet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 10, 2025

Ik denk dat KPN dat misschien expres gedaan heeft. Een prepaid kaart met een 06 nummer is bedoeld voor in een telefoon. Niet voor andere apparaten waarmee niet normaal gebeld kan worden zoals met een telefoon. Je zou denk ik officieel een data sim moeten gebruiken voor 5 euro per maand. En dit is de manier waarop KPN je "motiveert" om dat te doen.

Dank voor je reactie.

Dat zou dan in de algemene voorwaarden van KPN moeten staan. Of duidelijk gecommuniceerd moeten worden op het moment van mijn online bestelling, want dan had ik de bestelling niet gedaan. Ik heb de prepaid simkaart immers uitsluitend nodig voor de alarmknop. 

Wanneer je de alarmknop indrukt worden er een aantal op de simkaart ingestelde telefoonnummers gebeld (max. 6 dacht ik) en ontvangen zij ook een sms. Met data only sim werkt dat niet.

• February 10, 2025

Dit staat er in de algemene voorwaarden:

Dit plaatje is een paar dagen geleden in een ander topic gepost door een KPN monteur.

• February 10, 2025

Wanneer je de alarmknop indrukt worden er een aantal op de simkaart ingestelde telefoonnummers gebeld (max. 6 dacht ik) en ontvangen zij ook een sms. Met data only sim werkt dat niet.

Dat kan wel. Data-only is misschien een verkeerde term. Want hij kan wel sms-en. Zie dit topic:

Is wel 5 jaar oud, maar ik zie niet in waarom dat veranderd is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 10, 2025

Om het saldo op te vragen moet ik nu de SOS alarmknop telkens openschroeven, de Prepaid SIM kaart eruit halen en die in mijn iPhone doen. Dan via de KPN Prepaid App op mijn iPhone het saldo opvragen.

De Prepaid App heeft alleen de SMS code nodig voor het installeren en registreren. Je kan na de succesvol registratie  de App gebruiken zonder dat de SIM-kaart in jouw telefoon moet.

Dank voor je reactie. 

Helaas, was het maar zo. De registratie is succesvol verlopen. Ik heb de KPN Prepaid App op mijn iPhone geinstalleerd, maar omdat de sim kaart in mijn iPhone (uiteraard) een ander nummer heeft dan de simkaart in de alarmknop kan ik er niks mee. Al diverse malen met de app het saldo opgevraagd van het nummer in de alarmknop maar geen response. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • February 10, 2025

De registratie is succesvol verlopen. Ik heb de KPN Prepaid App op mijn iPhone geinstalleerd, maar omdat de sim kaart in mijn iPhone (uiteraard) een ander nummer heeft dan de simkaart in de alarmknop kan ik er niks mee. Al diverse malen met de app het saldo opgevraagd van het nummer in de alarmknop maar geen response. 

Op mijn Android telefoon zonder sim-kaart kan ik wel alleen met wifi deze Prepaid  App gebruiken. Waarschijnlijk is de App op iPhone anders. Heb je al geprobeerd niet de Prepaid App maar de MijnKPN app te gebruiken?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 11, 2025

Dit staat er in de algemene voorwaarden:

Dit plaatje is een paar dagen geleden in een ander topic gepost door een KPN monteur.

Ik heb begrepen dat bellen met een 097 nummer bij de meeste providers geblokkeerd is. Dan heb ik (lees: mijn moeder) er niets aan want de alarmknop belt na indrukken achtereenvolgens een aantal voorgeprogrammeerde telefoonnummers. Wanneer er opgenomen wordt kan er een gesprek gevoerd worden tussen beiden. Bijvoorbeeld: “wat is er aan de hand?” Antwoord: “help, ik ben gevallen". Dus alleen SMS volstaat niet. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 11, 2025

Bingo! Ik heb de MijnKPN app nu ook op mijn iPhone gezet en ingelogd met mijn KPN ID en nu zie ik wel het saldo van de prepaid simkaart. Mijn probleem is dus opgelost. Hartelijk dank!