Skip to main content

Hoi KPN.

Ik heb op jullie site gekeken waar ik jullie een bericht kon sturen, over een opwaardeer bon, maar ik kwam toch hier terecht, ik had het liever gewoon via de mail gedaan dan op deze manier. Maar het gaat over het volgende.

Wij zijn nog oude gebruikers van een prepaid telefoon. We bellen alleen als het nodig is. Dus het beltegoed maken we haast niet op.

Mijn dochter had al een hele tijd problemen met haar prepaid telefoon, niets te maken met KPN, maar de telefoon zelf, klein beetje opladen snel uit en dan helemaal niet meer opladen, en niet meer te gebruiken en kon de telefoon niet meer opwaarderen met de opwaardeer bon die ik al veel eerder gekocht had.

Ik kocht deze opwaardeer bonnen 4 stuks, nadat Telfort, KPN werd en het opwaarderen via Mijn Telfort niet meer werkte.   

Ik had nog 1 opwaardeer bon over en mijn dochter heeft inmiddels een nieuwe telefoon gekregen die ik net wilde opwaarderen met deze opwaardeer bon.

Ik kreeg te horen dat die al in gebruik geweest is, maar Ik weet zeker van niet, maar ik zag op de bon dat de geldigheid tot 25 april 2021 is, dus dat is het probleem.

Is het op de één of andere manier nog mogelijk dat zij deze bon nog kan gebruiken.

Met vriendelijke groet.

Louis



Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Louis13 ,

Nee, als de geldigheidsduur verstreken is, dan heb je niets meer aan de bon.


Na aankoop heb je 1 jaar (!) de tijd om 'm te gebruiken. Daarna vervalt ie. Restitutie is niet mogelijk.

Het staat op de bon tenslotte, derhalve ga je daar mee akkoord.

Het is mij überhaupt altijd al een raadsel waarom je een bon zou kopen en dan niet meteen, dezelfde dag, erop zet. Of gewoon koopt op het moment dat het nodig is en niet maanden van te voren.
De supermarkt, waar je een bon kan kopen, is nota bene 7 dagen per week open. En vaak alleen niet op 1ste pinksterdag en kerstdag. Maar de andere 363 dagen wel.

Beltegoed blijft geldig als de telefoon maar gebruikt wordt. Pas als de telefoon een half jaar niet is gebruikt wordt het tegoed bevroren. En dan heb je nog 3 maanden (!) de tijd om op te waarderen, waarbij het bevroren tegoed ook weer beschikbaar komt.

9 maanden niet gebruiken, dan vervalt ie pas (helemaal).


Hoi KPN.

 

Noorzee, bedankt voor je duidelijke korte reactie.

 

Hoi PeterG.

Wat een langdradig en niet klantvriendelijke reactie.

Je hoeft mij niet te vertellen wat de voorwaarden zijn van een opwaardeer bon.

Omdat ik ze niet zo vaak gebruik, vergeet ik het gewoon de geldigheid en waarschijnlijk had ik op tijd kunnen wezen als de telefoon van mijn dochter goed gewerkt had.

Wij kunnen niet zomaar even een nieuwe telefoon kopen.

Ik merk aan heel je reactie dat jij niet kan begrijpen dat ik zo mijn redenen had om meerdere opwaardeer bonnen te kopen.

Waarom zou je als er nog beltegoed op je telefoon staat op gaan waarderen, want jullie veranderen nog wel eens de voorwaarden daarvan, heb ik in al die jaren gemerkt.

We hebben hier 4 prepaid telefoons en met 2 school gaande kinderen is het wel handig als je een reserve opwaardeer bon heb en met de verspreiding van het corona virus, was ik daar eigenlijk wel blij mee.

Eigenlijk wist ik het antwoord al, ik had niet anders verwacht van KPN.

Daardoor ben ik al heel lang geleden overgestapt naar Telfort.

Ik mis nu zeker de klantvriendelijkheid van Telfort.

Daar kunnen een aantal van jullie nog heel wat van leren.

Ik heb inmiddels 3 telefoons met SMS opgewaardeerd, dat was ik al een tijdje van plan.

 

Zonde van mijn tijd dit verhaal, ik hoop dat je leiding gevende hier wat mee doet en dat jij er wat van leert.

 

Groetjes Louis

 

 


Hoi KPN.

 

Noorzee, bedankt voor je duidelijke korte reactie.

 

Groetjes Louis

 

 

Graag gedaan. 


Eigenlijk wist ik het antwoord al, ik had niet anders verwacht van KPN.

Daardoor ben ik al heel lang geleden overgestapt naar Telfort.

Telfort is al sinds juni 2005 een volle dochter (100 % ) van KPN. Je ging dus al van KPN naar KPN….

De Telfort advertentie was toch vreselijk denigrerend: ik vond dat klanten daar maar als domme wereldvreemde idioten werden neergezet die na verlies van hun fortuin dan maar naar Telfort moesten.
Ziggo had dat indertijd ook.

Bonnen kan je doen, ook tijdens de corona waren en zijn de supermarkten gewoon elke dag open.

Maar via internet opwaarderen is veel makkelijker:

https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm

Kan je altijd doen en verloopt niet.

Het beltegoed kan beter op een telefoon staan. Raak je het niet kwijt en bij gebruik blijft het ook gewoon geldig.

De geldigheidsduur staat n.b. op de bon vermeld.

Dit valt nml onder de wet cadeaubonnen en die vermeldt dat ze tot één jaar na aankoop geldig mogen zijn.
http://cadeaubonservice.nl/geldigheidsduur-cadeaubon/

Op de telefoon gezet is het oneindig geldig zolang er maar af en toe met de telefoon gebeld of gesms't wordt en internetgebruik via 4G. (Bij gebruik Whatsapp gebruik alleen via 4G dus)

ik hoop dat je leiding gevende hier wat mee doet en dat jij er wat van leert.

Zie mijn onderschrift. Ook bij Telfort was de geldigheidsduur van een opwaardeerbon 1 jaar. Ook de andere voorwaarden voor Telfort Prepaid waren geheel gelijk aan die bij KPN.


PeterG

Dan ligt de klantvriendelijkheid waarschijnlijk aan de personen waar je mee te maken krijgt.

Telfort ging toch wel anders met klanten om, ben ik achter gekomen.

Misschien moet je wat meer naar de werkwijze van collega Noordzee kijken.

 

Groetjes Louis


Hallo @Louis13, welkom op het forum. De beide heren die jouw vraag beantwoord hebben zijn geen medewerkers van KPN. Zij zijn net als jij forumgebruikers en dus niet in dienst van KPN. Medewerkers van KPN herken je aan de titel: Moderator


Dat verklaart een hoop, ik dacht heeft hij niet wat beters te doen, dan een preek te houden.

Ik vind het al knap dat ik zo netjes gebleven ben, als Hagenees. Gelukkig waren de gordijnen open.

En ik heb 2x tot 20 geteld dat viel echt niet mee. Ik wist niet dat ik dat kon. Ik moet er nu wel om lachen. Het valt tegenwoordig niet mee om op een site als vanouds contact te krijgen, dan ben je al een half uur verder met allemaal keuze menu's. Je moet een account aanmaken. Vaak staat je vraag er dan nog steeds niet bij. Of je kan het niet vinden. Of je bent met een computer aan het chatten. Die net niet de antwoorden geeft waar je wat mee kan. Vandaag weer wat geleerd ik ben altijd blij als alles blijft werken, dat ik dit niet hoeft te doen.:wink:

Met vriendelijke groet

Louis