Skip to main content

Ik probeer al enige weken om mijn beltegoed weer op te waarderen maar dat is een regelrechte ramp. 

Ik heb een aantal keer online een "box" gekocht met onbeperkt data en 30 minuten bellen, voor mij perfect! Ik kan het aanschaffen wanneer ik het nodig heb. Nu lukt dat in eens niet meer.. ik heb op dit forum gelezen dat je dan een bon moet proberen. Oke, met tegenzin een bon gekocht.. Ook dàt opwaarderen lukte niet! Ik zag op de bon een telefoonnummer staan die ik 2x heb moeten bellen omdat ik eerst weer werd doorgeschakeld naar het opwaardeert menu. Gelukkig de 2e keer iemand gesproken die voor mij het beltegoed er op gezet heeft. Ik heb donderdag opgewaardeerd en vrijdag was het al weer op. Vandaag weer aan het proberen om de "box" te activeren maar weeeeeer lukt dit niet... Ik wil niet weer een bon kopen want mijn geld vliegt de deur uit op deze manier. 

Dit probleem bestaat al een aantal maanden heb ik gelezen maar kan blijkbaar niet opgelost worden? Wat zijn de vooruitzichten? Voor mij wordt dit te duur en kost te veel tijd om op te waarderen. 

Wat gaat er dan precies mis als je online probeert op te waarderen en via een bon, welke melding krijg je dan?

Het probleem waar jij over praat, waarvoor klanten met een bon moesten opwaarderen, gaat over klanten die langdurig hun simkaart niet hebben gebruikt en al deels geblokkeerd zijn, dat is dus niet jou geval dus zeker niet het zelfde probleem.

Het opwaarderen via een bon gaat jou dan ook niet verder helpen om de onbeperkt bundel te kunnen activeren.

Ik heb dit een enkele keer eerder voorbij zien komen, en meestal gaat dan, dat een aanvraag om een bundel te activeren is blijven steken in het systeem en daarom niet lukt om te activeren.

Overigens is je beltegoed waarschijnlijk zo snel op gegaan omdat bij KPN internet standaard AAN staat en je geen bundel had, een smartphone zoekt altijd verbinding met internet en kan zo updates binnenhalen, net zoals apps ect ect.

Je kan beter even tijdelijk via de instellingen van je smartphone Mobiele Gegevens uitschakelen, zo kan je geen kosten meer maken voor internet, op het moment dat je een internet bundel hebt geactiveerd, ( daar moet je bevestiging van krijgen via sms) schakel je het gewoon weer in.

Zo kan je ook gewoon weer opwaarderen en hoef je niet bang te zijn dat het opeens op is.

Je kan trouwens ook alvast onder je forum profiel, in 1 van de vakjes waar prive achter staat je simkaart nummer en 06 nummer toevoegen, dan kan een moderator meteen meekijken wanneer het word opgepakt.


Beste @Mlijn, welkom! Ik ga er voorzichtig vanuit dat je voldoende hebt aan de uitvoerige uitleg van Misja. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen doen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer inderdaad? We helpen je graag verder. 


Nee ik ben nog steeds niet geholpen. Het werkt nog steeds niet. 

Ik kreeg als advies om over te stappen op een abonnement maar dan zit ik daar aan vast. Ik ben vlak voor de corona als zzp'er gestart en alles is onzeker in deze tijd. ik wil niet met een dubbel abonnement zitten wanneer mijn bedrijf toch niet van de grond komt.

Vroeger was je een aantal dagen niet bereikbaar als je over stapte, dat kan ik mij niet veroorloven met dit telefoonnummer omdat ik het dus zakelijk gebruik. 

 


Ik zie dat je op dit moment inderdaad geen beltegoed hebt. Dan kan je ook geen bundel kopen. Ik neem aan dat je dat bedoelt met ‘box'? Voor het kopen van een bundel heb je wel beltegoed nodig. Je kunt het beste het mobiele internet uitzetten, opwaarderen, een bundel kopen via sms of via de Prepaid app (gebruik je deze?) en dan het mobiele internet weer aanzetten. Ik zie namelijk dat je maar twee keer wat mobiel internet gebruikt hebt, maar dat dit zowat de hele 10 euro gekost heeft. Zonde natuurlijk! 😞


Ik koop het via mijnkpn. Dat kon de andere keren ook. Mijn partner heeft het ook geprobeerd via een de site maar dat lukte ook niet.

Waarom kan ik geen nu bundel kopen met beltegoed en internet als ik geen beltegoed heb? Ik wil toch juist beltegoed kopen met internet. Ik koop geen beltegoed als ik dat nog heb lijkt mij? Toen ik in de supermarkt nieuw beltegoed kocht kon ik dat ook niet opwaarderen. Komt dat ook doordat er geen beltegoed meer op stond? Waarom kan ik wel via mijn kpn een andere bundel kopen met alleen internet? Ik vind het maar een raar verhaal.. Het een kan wel zonder beltegoed, het ander niet 🥴 Volgens mij had ik de andere keren ook geen beltegoed toen ik het kocht. 


Ik heb nu via de app beltegoed gekocht maar nu kan geen bundel kopen omdat ik geen pincode heb 🤦 Hoe kom ik achter mijn pincode? Ik kan dat nergens vinden. 

 

Waarom wordt dit veranderd zonder dat de klanten hiervan op de hoogte worden gebracht? Ik kan mij niet heugen dat ik een bericht gezien heb dat het niet meer via mijnkpn kan. Nu pas komt er een melding dat ik geen beltegoed heb om een bundel te kopen, dat was anders niet zo. 


Het is gelukt via mijnkpn. Daar hoefde ik geen pincode in te voeren. Wat verschrikkelijk omslachtig allemaal. Beltegoed moeten kopen via de app en een bundel aanzetten via mijnkpn.. kon gaat er niet op vooruit

 


Het is me niet helemaal duidelijk wat er mis gegaan is.. Ik weet wel dat je via de Prepaid app bundels kunt kopen en je tegoed op kunt waarderen. Het tegoed opwaarderen kan ook via onze website met iDeal. Een bundel kopen kan alleen van het beltegoed. Je hebt dus wel voldoende tegoed nodig om een bundel te kunnen kopen. Goed dat het gelukt is!


Dat was eerder niet zo Marcia.. maar ik weet het nu voor de volgende keer. 

Bedankt in ieder geval voor de moeite