Skip to main content

Tot 2x toe opwaardeerkaart gekocht voor mijn.ouders  maar steeds een foutmelding en mijn ouders zijn nu afhankelijk van de telefoon dus graag hulp aub. Ze zitten in een zorgcentrum. 

Met vriendelijke groet

Ineke van Loon

Goedemorgen. Het lukt me niet om de telefoon van mijn ouders op te waarderen. Krijg steeds te horen is al gebruikt 9f onjuist nummer. Maar dit klopt niet. Wat moet ik doen?? Help mn ouders zitten in een verzorgingshuis en mogen er niet uit en wij er niet in, dus telefoon is nu super belangrijk. Bedankt alvast

 

Admin: bericht samengevoegd met tweede topic


Hoe probeer je op te waarderen? met een opwaardeerbonnetje of online?

Waar heb je de opwaardeerkaart gekocht?

Als het met een opwaardeerbonnetje is, let er dan op of het ook echt een KPN beltegoed bonnetje is en eventueel de verloop datum op het bonnetje controleren.


Wat voor probleem is het?

Als je ouders al 9 maanden niet zélf met de telefoon gebeld hebben is de aansluiting geheel vervallen en zal opwaarderen ook niet lukken.

Verder moet het wel een opwaardeertegoed zijn van de provider (simkaart) in de telefoon. Dat hoeft niet per se de weergegeven provider te zijn.

Mijn prepaid geeft “KPN” weer. Er zit Lebara in en dus moet ik Lebara tegoed kopen daarvoor.

Misschien kun je via de verzorging de telefoon van je ouders te pakken krijgen (en die 2 bonnetjes)? En als 't dan geluk is via die route weer terug geven.

Ook een mogelijkheid met bon is via sms.

stuur sms met code cspatie] OPWAARDEREN naar 1266


Mijn ouders bellen zelf niet vaak. We hebben de telefoon al van de verzorging gekregen en het zelf ook uitgeprobeerd maar helaas. Hebben nu een goedkoop abonnement gekocht want we hebben nu al 20 euro weggegooid die het niet doet. We hadden de goede wel. Bedankt voor uw reactie. U kunt er niets aan doen, maar op deze manier met de KPN communiceren is natuurlijk waardeloos.

 

Fijne dag verder en dank u


Ook een mogelijkheid met bon is via sms.

stuur sms met code [spatie] OPWAARDEREN naar 1266

Hebben nu een goedkoop abonnement gekocht

Dat lijkt me minder gedoe dan met prepaid.


Mwa met een abonnement kan er anders ook het een en ander mis gaan hoor ;)

Maar goed dat je ergens anders nu een goedkoop abonnement hebt gekocht neemt niet weg dat je 2 keer een opwaardeerkaartje hebt gekocht, dus je hebt gewoon recht op dat beltegoed.

Als je hier op je profiel onder het 'prive’ vakje het mobiele nummer waar het over gaat en de opwaardeercodes plaatst, dan zal een moderator er naar kijken en hier antwoorden.

Mocht het opgelost worden, dan kan je het abonnement binnen 14 dagen kosteloos opzeggen en alsnog gebruik maken van het prepaid kaartje, mocht je dat willen :)

Zonde om ergens aan vast te zitten als er amper mee gebeld word, maar goed dat is verder eigen keus natuurlijk.

@InjoIk heb overigens wel het gevoel dat je echt iets verkeerds doet, 1 keer een verkeerde opwaardeercode, dat wil ik best geloven, maar 2 keer een opwaardeercode kopen en allebei niet doen, dan is er vrijwel zeker iets anders aan de hand.

Persoonlijk denk ik dat peter er dichtbij zat, dat je KPN op je beeldscherm ziet staan, betekent niet dat je ook echt klant bent van KPN, maar alleen dat je gebruik maakt van het KPN netwerk.

Als je het simkaart uit het toestel haalt, hoe ziet die simkaart eruit/wat staat er op?


@Injo 

Ik adviseer jou om de leiding van het verzorgtehuis te benaderen. Misschien kan iemand van de verzorgers de telefoon opwaarderen met behulp van een opwaardeerkaartje? 
 

Jij zou dan ergens een kaartje kunnen kopen en dat kaartje aan de leiding geven. Desnoods stuur je een scan van het kaartje per e-mail naar een begeleider. 
 

Met een beetje creativiteit zou het moeten lukken. 


Beste @Injo, welkom! Ik heb de beide topics even samengevoegd voor het overzicht. Ik zie dat je inmiddels een klein abonnement aangeschaft hebt: dat is natuurlijk een goede optie! Wel ben ik benieuwd waarom er niet opgewaardeerd kan worden. Is het mogelijk dat het nummer langer dan 9 maanden niet gebruikt is en daarmee dus opgeheven? Wil je in jouw forumprofiel het betreffende 06-nummer zetten? Dan kan ik dit nakijken. 

 

Overigens kan je ook altijd telefonisch contact met ons opnemen. Dat kan tussen 8 en 22 uur op het gratis nummer 0800-0402.