Skip to main content

Nog eerste keer geprobeerd lukt niet. Heb enkel 2.50€ gebruikt.

Beste @KpnBE, wat jammer om te lezen dat het niet lukt! Hoe probeer je op te waarderen? Via creditcard en PayPal kan je momenteel tegen problemen aanlopen. Heb je de mogelijkheid om via iDeal of een opwaardeerbon op te waarderen?


Via welke betrouwbare website kan ik opwaardeerbon kopen?


Daarvoor zou je even moeten googlen, @KpnBE. Wij werken niet samen met bepaalde websites, dus ik kan er niet eentje aanbevelen. 


Ik heb precies hetzelfde probleem nu voor de derde keer binnen een half jaar en heb hierover ook iets geplaatst op dit forum. 
Ik moet vanwege familieomstandigheden naar Nederland en zit op het vliegveld. Ik wil voor ik vlieg mijn plan activeren zodat ik al op Schiphol bereikbaar ben. Nee dus. Limiet bereikt…
In september, hetzelfde verhaal en ik moest naar een KPN winkel rijden waar ze het met veel pijn en moeite voor elkaar konden krijgen. In juni, precies hetzelfde en na twee dagen niet proberen, lukte het zo opeens wel. Ik ben er onderhand heel erg klaar mee en zou graag weten waar dit aan ligt. 
Bij mij gaat het als volgt: vanaf het buitenland kan het alleen via de website omdat ik daar niet via SMS een code kan ontvangen om het op de app te doen. 
Ik klik op beltegoed opwaarderen, vul mijn telefoonnummer twee keer in en geef aan dat ik met creditkaart wil betalen. Wanneer ik op betalen druk komt er een melding dat het wordt verwerkt. Daarna gebeurt er niets. Je kunt nergens je creditkaart gegevens invullen. Wanneer je dat een keer of drie, vier geprobeerd hebt, krijg je de melding dat de limiet bereikt is.  Je kunt alleen nog met IDeal proberen (wat ik niet heb omdat ik in het buitenland woon). Tot nu toe heeft NIEMAND me bij KPN kunnen vertellen om welke limiet dit gaat.
Ik sta op het punt om ergens anders naar over te stappen.


Beste @groots, dit ligt niet aan jou inderdaad. Momenteel kunnen een aantal klanten geen betaling via Creditcard of Paypal doen. Alleen via iDeal of een opwaardeerkaart. Er wordt aan gewerkt om dit probleem op te lossen, maar dit duurt nog wel even helaas. Je zou ook via het internet een opwaardeerkaart kunnen kopen, zoals hierboven aangegeven wordt. Mijn excuses voor het ongemak


Bedankt voor je snelle reactie, Marcia. Je begrijpt dat ik nogal haast had en daarom heb ik niet alles tot in detail gelezen op het vliegveld. Ik ben nu in Nederland en las net je bericht.
Wat ik niet snap is dat “een aantal klanten” geen betaling kan doen. Wat maakt ons zo ‘speciaal’ :)  ? Gaat het om bepaalde landen, of is dit willekeurig? Ik maak hieruit op dat sommige mensen dit wel kunnen. In maart en mei heb ik dit vanuit Canada zonder problemen voor elkaar gekregen, dus ik weet dat het eerder wel kon. Wat is de tijdslijn die jullie verwachten voor het herstel van deze fout? Ik kom op dit moment vele malen per jaar naar Nederland en vind KPN Prepaid op zich ideaal.
Ik probeer het morgen op een van de manieren die je voorstelde.


Gaat het om bepaalde landen, of is dit willekeurig? Ik maak hieruit op dat sommige mensen dit wel kunnen.

Ik weet alleen dat het signaal bekend is, maar de hoeveelheden weet ik niet zeker. Op het forum heb ik twee topics lopen met een aantal klachten hierover. Deze heb ik gemeld bij de betreffende collega's. 

In maart en mei heb ik dit vanuit Canada zonder problemen voor elkaar gekregen, dus ik weet dat het eerder wel kon. Wat is de tijdslijn die jullie verwachten voor het herstel van deze fout? 

Ook dit weet ik niet 😞. Maar de indruk werd gewekt dat dit nog wel even gaat duren. Ik verwacht niet dat het dit jaar nog opgelost wordt. Ik laat het sowieso in dit topic weten als ik meer informatie heb.

 


Ik heb dat probleem ook! Ik woon buiten Nederland en kan daarom alleen met creditcard opwaarderen. Maar KPN vindt dat ik een "limiet bereikt" heb en wil me d.m.v. iDeal laten betalen, wat dus niet gaat omdat ik geen Nederlandse bankrekening heb. Over een paar dagen vervalt mijn beltegoed helaas, en mijn nummer ook. Daarmee is voor mij het probleem overigens wel meteen opgelost want dan ben ik dus geen klant meer.


Beste @Ziadvb, welkom! Wat rot dat je hier tegenaan loopt! Het klopt dat er een storing mee is, we werken er hard aan om dit op te lossen.