Skip to main content

mijn ervaring:

 

de overstap sim kaarten aangevraagd, 

geactiveerd en 2,50 ontvangen.

Ik had nog% 5,90 tegoed van Hema, “die krijg je dan erbij.

Nu een KPN account aangemaakt en zal € 7,50 cadeau krijgen.

Weet je wat er gebeurd????? ik ontvang HELEMAAL NIETS…….

ik heb nog gewoon  2,50 de rest is land der fabelen.

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt aorigineel topic]

@Bijzondere wereld die KPN heet Welkom op het forum. 

Ik begrijp dat je van Hema prepaid over bent gegaan naar KPN prepaid

Goed dat je in ieder geval het basis tegoed hebt ontvangen, jammer dat het met het bonustegoed nog niet gelukt is. 

Met het bonustegoed werkt het net iets anders: 

Bonustegoed aanvragen

Bij een KPN Prepaid simkaart krijg je € 7,50 bonustegoed. Deze moet je zelf aanvragen. Dat doe je zo:

  1. Maak een KPN account aan en koppel je prepaid telefoonnummer. Dit kan via ‘Product toevoegen’.
  2. Bij het inloggen zie je onderin ‘gratis tegoed aanvragen’, klik hierop en vul alle gegevens in.
  3. Je ontvangt het bonustegoed binnen 24 uur.

Je kunt je bonustegoed gebruiken om te internetten en te bellen en sms'en naar vaste en mobiele nummers binnen Nederland en de EU. Buiten de EU kan je de bonustegoed niet gebruiken. Je kunt je bonustegoed ook niet gebruiken om bundels te kopen.

Let op: Deze €7,50 extra beltegoed wordt niet bijgeschreven bij je standaard-beltegoed, maar als een extra beltegoed. De €7,50 extra beltegoed is bijgeschreven zodra je een sms ter bevestiging hebt ontvangen.
Hoe vraag ik het op?
Als je belt naar *107# kun je het saldo van dit extra beltegoed opvragen. (Bel naar *101# om de saldo van je standaard-beltegoed op te vragen). Je kunt het extra beltegoed ook direct inzien in de KPN Prepaid App. De gesprekskosten worden als eerste van je extra tegoed verrekend.

 

Voor wat betreft het meenemen van het Hema tegoed, mag ik vragen van wie de quote: "die krijg je dan erbij" is? 


Zojuist het telefoonnummer nogmaals geprobeerd te koppelen in MijnKPN. ( 24 april 20:00UUR)

zoals ik eerder omschreef  krijg ik GEEN €7,50.

Via *107#  geen tegoed melding.

Omdat mijn HEMA tegoed is bevroren  á 5,90 kan ik wel gebeld worden maar zelf niet bellen ( Hema nummer).

De klantenservice van HEMA Telefonie meldde: Als ik bij KPN ben ,komt dat tegoed er weer bij.

Daar heb ik ook recht op want het is mijn tegoed.

Helaas was ik een paar dagen te laat met opwaarderen maar dat zou normaal gesproken geen dilemma zijn.

Bij HEMA  online opwaarderen lukte dat niet meer, maar dat wil ik wel.

 

Dit zijn mijn ervaringen.

Ik zie graag een adequate oplossing van HEMA met KPN.

 


@Bijzondere wereld die KPN heet 

Heb je ook de 2e stap onder "Bonustegoed" uitgevoerd? Dus geklikt op "gratis tegoed aanvragen" en hier de gegevens ingevuld? Hierna zou je binnen 24 uur de € 7,50 als bonustegoed moeten hebben ontvangen. 

 

Overigens vind ik het bijzonder dat de klantenservice van Hema aangeeft dat het mogelijk is om het tegoed mee te nemen, aangezien de website van HEMA het volgende aangeeft:

10. Ik heb nog geld op mijn prepaid simkaart van HEMA staan, kan ik dat terugkrijgen?

 

Nee dat is niet mogelijk. Je hebt nog wel de tijd om tot 1 mei 2022 je huidige opgewaardeerde beltegoed op te maken. Na 1 mei 2022 vervalt je nummer en je beltegoed. Je nummer vervalt uiteraard niet na deze datum als je voor die tijd al bent overgestapt naar een andere provider.