Skip to main content

Hallo, ik ben vandaag overgestapt naar prepaid vanaf een abonnement. Nu plots heb ik vanaf stipt 12 uur vannacht helemaal geen verbinding meer met het netwerk, er staat ‘geen service’ op mijn iPhone.

Nu heb ik al twee keer op de chat gevraagd maar dat wil helemaal niet helpen en ik kan ook niet bellen, en zoekwerk heeft mij verteld dat mijn simkaart gereset moet worden? Klopt dat? 

Kan dat zo geregeld worden of hoe laat ik dat doen?

Bedankt.

Welkom op ons forum @Phony01. Wat rot dat je verbinding het ineens niet doet na het overgaan naar prepaid. Ik lees dat je er via de chat niet uit gekomen bent.

Het gaat via het forum niet zo snel als via de chat, maar we kijken natuurlijk graag even met je mee. Voor alle zekerheid, heb je je toestel al volledig uitgeschakeld en opnieuw laten opstarten deze ochtend? Dat raad ik je allereerst aan, dat helpt in veel gevallen heel goed. Als het lukt, test dan je simkaart ook even in een ander toestel als opnieuw opstarten niet helpt. Vul daarnaast ook je forumprofiel zo volledig mogelijk in, inclusief je mobiele nummer. Dan kunnen we je gegevens erbij pakken als het nodig is.


Het gaat misschien niet zo snel maar de verbinding wordt tenminste niet verbroken. Ik heb mijn telefoon meerdere malen opnieuw opgestart maar geen soelaas. Helaas heb ik geen toegang tot een andere telefoon.

Ook krijg ik in mijn instellingen de melding ‘niet geprovisioneerd’. Misschien dat dit helderder is.

Ik heb mijn profiel nu ook ingevuld.


Nu lees ik elders dat het kan liggen aan het feit dat ik een telfort sim heb? Betekent dat dat ik een vervangende simkaart moet hebben?

De link naar de gratis vervanging werkt niet voor mij, want ik kan geen sms ontvangen nu...


@Phony01 Top, ik heb ze erbij gepakt. Ik zie wel gewoon dat je aansluiting actief is, en inderdaad omgezet is naar prepaid. Ik kan van afstand geen bijzonderheden vinden, dat maakt het heel lastig om het vanaf hier op te lossen. Heb je de mogelijkheid om jouw toestel mee te nemen naar de KPN winkel in je buurt? Op die manier kunnen mijn collega's letterlijk even met je mee kijken en je ermee helpen. Daar kan je ook meteen een nieuwe simkaart mee krijgen.

Daarnaast is het verstandig om je simkaart even uit je toestel te halen en er opnieuw in te doen. En ik raad je ook aan om de instellingen van je toestel te controleren. Mocht je toch even een toestel van een familielid of bij wijze van spreken buurman kunnen lenen, dan raad ik je ook aan om dat alsnog te proberen.


Dat wordt dan een ritje naar de winkel.

Toch bedankt.


Dat wordt dan een ritje naar de winkel.

Toch bedankt.

Geen probleem, ik verwacht dat 't dan zo opgelost is, indien nodig met een nieuwe simkaart. Laat maar weten hoe het afgelopen is.


@Alexandra 

Na twee dagen enkel bereikbaar geweest te zijn via whatsapp, doet het netwerk het sinds vanmorgen ineens weer wel. 

Mijn eigen idee is nu dat dit komt omdat de ingang van de prepaid niet samenging met het einde van het contract, die is namelijk vandaag officieel over.

Mijn suggestie is dus daar beter op te letten.


@Phony01 Fijn om te horen dat het ineens werkt. Wel bijzonder, omdat je wel al omgezet was naar prepaid. Dank dat je het laat weten, en voor de feedback.