Skip to main content

goedemorgen, ook ik heb problemen met het overzetten van een prepaidkaartje met nummerbehoud.

Ze zeggen dat ik via het netwerk van de gsm de code en het wachtwoord moet instellen en dat ik dan pas verbinding krijg op mijn gsm.

Ik ben al tig keren naar de KPN winkel terug gegaan, maar de code die op de zwarte modem staat is niet terug te vinden op de gsm.

 

Je wordt hier gek van en ik gooi hem gewoon tegen de muur nu aan als het niet lukt.

Ik heb zelf een abonnement , maar  deze is voor mijn man en wilt hem alleen maar gebruiken om te bellen, meer niet.

Als je hem aanzet, gaat er al geld vanaf ?????

Admin: afgesplitst van originele topic

Hoi @Positief blijven denken! Als ik het goed begrijp ga je dus van prepaid over naar een abonnement, en lukt het niet om dit te activeren? Of stap je met prepaid over van een andere provider naar ons toe? Als je nummerbehoud hebt aangevraagd dan is het de bedoeling dat je JA naar 6688 SMS’t. Is dat al gedaan/gelukt? Je hebt hiervoor niet de code op je modem nodig. Het gaat via je mobiele netwerk, en je modem is het wifi netwerk. Voor de handigheid hier de uitleg voor als je van prepaid naar een abonnement gaat binnen KPN: 

  1. Je ontvangt een nieuwe, moderne 3-in-1 simkaart. Deze past in elke telefoon;
  2. Activeer je nieuwe simkaart eenvoudig online via simkaart activeren. Wordt je nieuwe simkaart per koerier bezorgd? Dan wordt je simkaart automatisch voor je geactiveerd, bij een succesvolle aflevering;
  3. Na de activatie van de simkaart, is je nieuwe abonnement klaar voor gebruik, en ben jij voortaan altijd bereikbaar zónder opwaarderen!

Lukt het hiermee? Zo niet, dan hoor ik het graag! 


dit toestel is voor mijn man incl prepaidkaart.

het vorige toestel is geëxplodeerd tijdens het opladen.

Maar ik ben nog een paar keer terug gegaan naar de KPN winkel en deze keer zeiden ze dat ik maar op de witte knop moest duwen voor alles opnieuw te activeren en dan zou dat nummer verschijnen op mijn gsm en dan moest ik het wachtwoord invullen.

Klopt helemaal niets van. Ik kan ook totaal niets van instellingen doen, is een totaal leeg toestel.

Het gekke is dat mijn inlogcode van de laptop erop staat en dat ik daarmee verbonden ben, maar ook voor de rest er niets mee kan doen.

Dus het gaat hier over een prepaidkaart met nummerbehoud in een nieuw toestel


Oké, dan gaat het niet zozeer om nummerbehoud wat niet goed gaat vermoed ik, maar je probeert met de wifi te verbinden thuis? Als je het nummer belt wat behouden moet worden en het toestel gaat over, dan is nummerbehoud gelukt. 

Wat de wifi betreft en de instellingen van je toestel, ik denk dat je hiervoor het beste met ons kunt bellen. Dat kan doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 via 0800-0402. Mijn collega kan alles dan stap voor stap met je doorlopen, dat schakelt wat makkelijker dan via het forum. Hopelijk is de wifi dan snel gevonden! 


goedemorgen Sanne, Dank je wel.

Dat heb ik dus ook al geprobeerd en ik heb het uitgelegd.

Het enigste wat ik te horen kreeg was dat ze een app stuurde, nooit gekregen en de verbinding deden verbreken, wat ze ook gedaan hebben.

Ik zal het deze week nog eens proberen  met jullie nummer te bellen !


Helemaal goed, ik hoop dat het telefonisch snel opgelost is! 


dank je wel. !!