Skip to main content

Als ik in Mijnkpn onder Producten mijn pincode (die niet meer werkt) wil veranderen bij ‘Opwaarderen per sms en bellen’ komt er na Registreren als enige mogelijkheid ‘Automatisch opwaarderen’. Ik weet dat er mogelijkheden zijn om op te waarderen via internet, maar het is een mobieltje waarmee je alleen kunt bellen en sms-en, niet internetten. Hoe kan ik mijn pincode voor prepaid ‘Opwaarderen per sms en bellen’ veranderen of een nieuwe aanvragen?

Hallo @Markenmeer, welkom! Als ik het goed begrijp, wil je graag mobiel opwaarderen. Dat kan! Via onze website kan je jouw mobiele nummer registreren voor mobiel opwaarderen. Ik raad je aan dit op een computer, laptop of tablet te doen. Doorloop de stappen op deze pagina. Geef aan of toekomstige betalingen gedaan worden met creditcard of automatische afschrijving van je bankrekening. Kies je voor bankrekening, dan kom je in het iDeal-scherm van je bank voor een afschrijving van € 0,01. Kies je voor creditcard, dan vragen we je wat extra gegevens in te vullen. Wanneer dit allemaal gedaan is, heb je de mogelijkheid om een pincode in te stellen.

Online opwaarderen is ook een mogelijkheid. Je hoeft de pagina voor online opwaarderen niet vanaf het toestel met de simkaart in kwestie te bereiken. Dit kan ook van een ander apparaat, bijvoorbeeld een computer of tablet. We koppelen de opwaardering aan het prepaidsimkaartje op basis van het 06-nummer.


Denise, Ik heb al die stappen doorlopen, maar vond in Mijn kpn niet hoe je vervolgens je pincode opnieuw kunt instellen. Gelukkig las ik elders op het het Forum dat je dat in de prepaid app kunt doen. Dat probleem is nu opgelost, Ik heb echter twee prepaid nummers. Dat tweede nummer heb ik ook opgewaardeerd per sms, maar op mijn rekeningafschrift staat nu dat dit een doorlopende incasso is.  Dat wil ik niet, maar automatisch opwaarderen kan ik niet uitzetten in de prepaid app voor dit tweede nummer, want die app is maar voor één nummer. Mijn vraag: Kan ik automatisch opwaarderen uitzetten in Mijn kpn? Ik vraag het  eerst, want ik ben bang dat er anders voor de zoveelste keer 10 euro i.p.v. 1 cent van mijn rekening afgeschreven wordt.


Dat tweede nummer heb ik ook opgewaardeerd per sms, maar op mijn rekeningafschrift staat nu dat dit een doorlopende incasso is. 

Ik vermoed dat dit enkel een weergavefout op jouw bankafschrift is. Bij prepaid heb je namelijk geen doorlopend incasso, alleen automatische opwaarderingen.

Mijn vraag: Kan ik automatisch opwaarderen uitzetten in Mijn kpn?

Hier durf ik je niet met zekerheid antwoord op te geven.


Ik heb de registratie van opwaarderen helemaal  verwijderd in mijnkpn. Maar de incasso bleef desondanks toch staan bij mijn bank en wel als doorlopend. Die heb ik vervolgens geblokkeerd bij de bank. Ik ga er van uit dat er nu dus niets meer afgeschreven wordt. Tot slot nog als feedback: niemand van bank of KPN kan zeggen bij wie de (weergave?)fout zit. En dat de KPN klantservicemedewerker terwijl ik aan het typen ben een chat beëindigt zonder zichtbare vooraankondiging, helpt ook niet.


Fijn dat je het probleem zo hebt kunnen oplossen. :blush: Ik zal jouw feedback meenemen.