Skip to main content

Had verkeerde pre-paid/abonnement afgesloten (onbeperkt maar veel te traag).  Dus nieuwe bundel toegevoegd  (5 GB - wel snel).  Werkte niet- de oude bundel bleef in gebruik.  Na overleg met KPN helpdesk oude bundel na paar dagen “uitgeschakeld” (hiervan SMS gekregen).  Er wordt nu wel data van de nieuwe bundel afgeschreven, met de snelheid blijft onbruikbaar.  Een kale pagina duurt minuten.

KPN weer gebeld: Er is geen support voor pre-paid bundels.  Zoek het maar uit op het forum.. Lekker dan..

Toepassing is een Netgear Aircard verbonden met een laptop.  Verbinding is 4G.

 

4G details:

Status                Connected

PS Service type LTE

Network            KPN

Roaming           OFF

RSRP -144

RSRQ   -16

RS-SINR -4

PLMN 20408

LAC 30801

RAC 48

PSC 26

Cell ID 164138

Tx Power 18

IP:  10.18.27. xxxxx  (beschikbaar indien nodig)

Quality 66

Channel UL

Cannel Number 500

IMSI xxxxx    (beschikbaar indien nodig)

Current radio band LTE B1

Reject Code 0

ICCID xxxxxx   (beschikbaar indien nodig)

Hallo @Joslee ,

Dit is een bekend probleem. Je zult de hele periode van 31 dagen moeten uitzitten met die vreselijk trage snelheid. Daar is niets tegen te doen.  

(Persoonlijk vind ik het een raadsel dat die trage bundel nog steeds wordt verkocht. Je hebt vrijwel niets aan dat trage internet….)  


Hallo @Noordzee, bedankt voor je reactie

KPN verkoopt dus een onbruikbare bundel zonder duidelijke waarschuwing. Adviseert je dan een andere bundel kopen terwijl de onbruikbare bundel niet is uit te schakelen. Beeindigt vervolgens wel de oude bundel, waardoor nu dus de data van de nieuwe dure bundel gebruikt wordt, terwijl de onbruikbare snelheid van de waardeloze en buiten gebruik gestelde bundel blijft.

En ondertussen stuurt de KPN helpdesk je het bos in met onjuiste informatie.

Dit is kennelijk een bekend probleem (het forum staat er vol mee).  Er is natuurlijk wel wat aan te doen, maar KPN kiest er voor om dat niet te doen.

Is er wellicht nog een KPN-er op dit forum die in staat is om dit op te lossen of uit te leggen waarom het technisch niet anders kan?

 


Hoi @Joslee, echt een goede verklaring of oplossing heb ik er helaas niet voor. Je hebt niks aan de nieuwe bundel omdat de oude niet op te zeggen is. De nieuwe bundel kan ik wel voor je vergoeden. 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Mijn telefonische collega's op 0800-0402 moeten dit ook voor je kunnen doen, dat is meestal de snelste route.


Hallo Thomas,

Bedankt voor je reactie. Het betreft hier een tijdelijke zakelijke noodzaak, waarbij een snelle oplossing belangrijker was dan de kosten. We hebben dus een nieuwe SIM-kaart besteld met een abbonnement wat we opzeggen als de klus klaar is.

Ik zou KPN adviseren duidelijker te zijn over het zeer beperkte nut van de “onbeperkte” pre-paid bundel, de technische blokkades op te heffen die ontstaan na het opzeggen van deze bundel, en bovenal klanten met een prepaid account ook als klanten te helpen. 

Ironisch dat jij nu naar de telefonische support verwijst. Je collega’s aan de telefoon hadden geen flauw benul wat er mis was en vertelde dat er geen support was voor pre-paid. Ik moest maar zoeken op het forum.

Sommige dingen zijn niet echt goed te praten, maar bedankt voor je hulp!