Skip to main content

Mijn zoon heeft een iPhone met pre paid kaart. De mobiele data staat uit,  ook de WiFi ondersteuning is uitgeschakeld.  Hoe kan het dan dat hij mobiele data verbruikt? Bv op een dag dat hij gewoon thuis was. 

Hoeveel data word er dan verbruikt?

Als je mobiele gegevens uit hebt staan, kan het zijn dat er bv bij het opstarten van de iphone toch nog een klein beetje data door glipt, wat dus beltegoed kost.

Er zijn 2 manieren om dat echt helemaal te voorkomen.

1 - Een moderator vragen om 4G uit te schakelen, dan kan er sowieso echt helemaal GEEN data meer verbruikt worden, wilt je zoon dan toch een keer data verbruiken, zal het eerst weer door een moderator geactiveerd moeten worden.

2 - Er is ook een andere manier, wat je zelf snel kan doen. En dat is via de instellingen van de iphone, instellen dat het alleen verbinding mag maken met het 2G netwerk van KPN, dit in combinatie met Mobiele gegevens uit hebben staan, zal ook genoeg moeten zijn om geen ongewenste data kosten meer te hebben,


Bedankt, duidelijk.  Het gaat best om redelijke hoeveelheden, €15 beltegoed in 1 week weg.


Hoi @Kristel75, welkom op het forum! 
Helaas kunnen wij ook niet zien waaraan de data verbruikt is. Vaak kun je dit wel terugvinden in de instellingen van het toestel.
Als je wilt kan ik wel het een en ander laten blokkeren maar misschien is het makkelijker dit in het toestel te doen voor het geval er in een noodgeval ofzo wél een keer internet nodig is.
Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!


Geachte KPN geleerden.

Heb een Moto 4 Tel. Prepaid en gebruik hem alleen in noodgeval buitenshuis. 

Gebruik GEEN internet en echt ALLES staat uit. Maar toch raakt beltegoed sluipenderwijze op.

*NU LEES IK ONDERSTAAND BERICHT WAAR MEN VAAK NAAR VERWIJST, ECHTER?

1 - Een moderator vragen om 4 G uit te schakelen, dan kan er sowieso echt helemaal GEEN data meer verbruikt worden.

2 - Er is ook een andere manier, wat je zelf snel kan doen. En dat is via de instellingen van de Moto                        dat het alleen verbinding mag maken met het 2 G netwerk van KPN. 

 * Bij het instellen van 2 G Netwerk werkt mijn tel. NIET (Belgische grensstreek?) ook gaat KPN     stoppen/gestopt? met 2 G  ( Dus deze manier werkt niet/ of blijft niet werken?)

Vraag: indien 4 G t.a.v. Mobiel Internet Prepaid door Moderator is uitgezet, kan dan wel nog worden gebeld met 4 G ?

 

In afwachting, vr. groet Joepie


 * Bij het instellen van 2 G Netwerk werkt mijn tel. NIET (Belgische grensstreek?) ook gaat KPN     stoppen/gestopt? met 2 G  ( Dus deze manier werkt niet/ of blijft niet werken?)

2G stopt vooralsnog niet, 3G wel.

Vraag: indien 4 G t.a.v. Mobiel Internet Prepaid door Moderator is uitgezet, kan dan wel nog worden gebeld met 4 G ?

Nee, dat werkt dan ook niet.