Skip to main content

Kan iemand van kpn mij helpen met verkrijgen van 2g ontvangst op een smartwatch? Ik heb een kpn prepaid kaart geactiveerd en simpincode verwijderd. De smartwatch kan geen data verzenden en ontvangen. Nu lees ik op verschillende plaatsen op het forum over dat dit vaker gebeurd. Een medewerker van KPN zou dan een instelling in de apn kunnen aanpassen. Dit geeft meestal een oplossing. Ik voeg het betreffende 06 nummer toe bij mijn gegevens. 
 

ik weet dat de smartwach wel werkt op het kpn netwerk. Dit heb ik getest met een andere kpn sim, deze werkte direct ook op 2g.

Hoi @Agsm, welkom op ons forum!
Dit zien we inderdaad vaker voorbij komen. Ik heb de APN Prepaidinternet voor je aangezet. Als je deze nu instelt op je smartwatch moet ie werken!


Beste Thomas,

Bedankt voor je snelle reactie. Inmiddels heb ik het geprobeerd maar 2G verbinding komt niet tot stand.

Ik heb dit keer mijn eigen sim in de smartwatch gedaan (telfort sim met abonnement) deze maakt direct verbinding. Als ik met deze sim via mijn iphone naar mobiel netwerk instellingen ga kan ik bij opties mobiele data kiezen voor gesprekken via 3g, 4g en ook 2g.

Ik heb ook de prepaid sim getest in mijn iphone. Deze laat alleen 3g en 4g zien bij mobiele netwerk instellingen. 

Ik heb het vermoeden dat er mogelijk nog een andere aanpassing vanuit jullie kant mogelijk is om 2g ook met de betreffende prepaid sim actief te maken. Via het volgende forum gesprek heb ik daar wat over gelezen.

Dit gesprek is te lezen via de volgende link: 

 


Het aanzetten van deze APN is de instelling die mijn collega daar aan had gepast, ik kan vanaf hier niet beinvloeden welk netwerk je apparaten verbinding mee maken. Waarom de simkaart niet met 2G wil verbinden in het andere toestel zou ik zo snel niet weten. Werkt de andere simkaart wel in het horloge?
Had je de APN prepaidinternet ook al ingesteld?


De Telfort/ kpn sim van mijn eigen abonnement werkt wel in de smartwatch. De smartwatch werkt alleen op 2G. Mijn eigen sim heeft ook mobiel internet 3 of 4G. De smartwatch selecteerd dus zelf 2G in dit geval. 

Als ik de prepaid sim in mijn iphone doe, heb ik een 4G verbinding. Ik kan met de prepaid sim kiezen tussen 3 of 4G.

De telfort sim van mijn eigen abonnement kan ik bij de mobiele netwerk instellingen ook nog instellen op 2G.

Zoals gezegd heeft dus de prepaid sim geen 2G frequentie beschikbaar. Volgens de specs zoals ik op internet kan lezen zou de kpn sim ook 2g nog moeten ondersteunen tot 2025.

 

 

 


Dan weet ik het zo snel ook even niet. We kunnen nog proberen de simkaart te vervangen maar de kans is klein dat dat hem op gaat lossen.
Ik kan de technische dienst voor je aansturen maar daarvoor heb ik nog wel wat meer gegevens van je nodig.
Kun je je gegevens aanvullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Specifiek met een contacttelefoonnummer en je postcode/huisnummer?


Ik heb mijn gegevens in het profiel

gezet


Top, bedankt! Ik heb het doorgezet naar mijn collega's. Zij nemen hierover nog contact met je op. Laat me vooral weten wat de uitkomst is!


Hoi @Agsm, ik zie dat mijn collega's het inmiddels opgepakt hebben en iets aangepast hebben. 
Het zou nu moeten werken!
Zo niet, trek dan vooral even aan de bel.


Hoi,

ik heb zojuist weer getest, 2g werkt nog steeds niet. In de iphone geen 2 g selecteerbaar met de betreffende prepaid sim en in de smartwatch geen 2g dus de smartwatch verzend en ontvangt geen data. Als ik de smartwatch voorzie van mijn eigen simkaart werkt deze onmiddelijk. 


Ah dat is balen, als het goed is heb je van mijn collega's ook een voicemailbericht gehad en een direct nummer met toegangscode. Ik denk dat je die het beste kunt bellen. Zij kunnen hier net iets meer mee dan ik.