Skip to main content

Als ik met mijn nummer probeer uit te bellen krijg ik melding: uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld.

Ik kan ook niet meer gebeld worden.

Ik heb geen SMS gehad dat mijn tegoed op was en ik kan nu ook niet op waarderen.

Wat kan ik nu nog doen?

Hallo @goudpoeper 

In het kort: een nieuw prepaid simkaartje kopen (met een nieuw nummer). Jouw nummer is vervallen.

Je moet minstens 1x per 6 maanden de simkaart zelf gebruiken door een telefoontje, sms of internet. Zo niet, dan wordt het tegoed bevroren en heb je nog 90 dagen om het tegoed op te waarderen. Doe je dat niet dan wordt het nummer opgeheven. Bij 5 en 6 maanden krijg je een sms’je ter herinnering, maar dan moet het toestel op dat moment natuurlijk wel aanstaan.

https://www.kpn.com/prepaid/veelgestelde-vragen-over-prepaid.htm


Beste RBxx

Ik heb geen herrinerings SMS gehad. Ik vind het op zijn minst raar dat er vanuit KPN geen mogelijkheid is om dit nummer te heractiveren. Zoals ik lees in dit forum ben ik niet de enige met dit probleem. Graag een mogelijk aanbieden om dit nummer wel te behouden. Of op zijn minst toch een mogelijkheid om telefonisch contact te krijgen met een medewerker waar ik het probleem tegen kan uitleggen ipv via een forum.

 

Groeten Patrick


Als je jouw 06-nummer en het simkaartnummer opslaat in jouw forum profiel in het veld “Persoonlijke opmerkingen”, dan kan een KPN medewerker (moderator) hier nog naar kijken. Jouw informatie is daar alleen zichtbaar voor KPN. Door de drukte kan een reactie een paar dagen op zich laten wachten. Je kan ook bellen met 0800-0402.


Beste,

Ik heb het nummer 06 nummer ingevuld staan in mijn profiel.

Ik hoop op een positieve reactie van een KPN medewerker.

Dankjewel RBxx

Groeten Patrick


Bedankt voor het aanvullen van je profiel, @goudpoeper. We hebben in juni en juli een sms gestuurd, had jij je toestel wel aan staan? Als de sms verstuurd wordt, dan wordt deze een aantal keren aangeboden, maar als het toestel een aantal dagen uitstaat, dan komt ‘ie niet binnen en ontvang je hem niet. Helaas is het nummer nu echt uit de lucht, omdat er negen maanden geen kosten zijn gemaakt door middel van bellen, sms’en, mobiel internet gebruiken of opwaarderen. Ik kan helaas niets voor je betekenen.


Nogmaals toestel heeft altijd aangestaan en er zijn geen smsen binnengekomen. Het kaartje word enkel gebruikt om naar toe te bellen dus opwaarderen is niet nodig dan.

Ik wil graag dit nummer terug activeren lijkt mijn niet onmogelijk want nu is dit nummer toch weer vrij.

Groeten Patrick Gommers.


Zoals aangegeven kan ik in het systeem zien dat er twee sms’en verstuurd zijn. Waarom deze niet ontvangen zijn, durf ik niet te zeggen helaas. Wel is het zo dat, omdat er negen maanden geen kosten zijn gemaakt, het nummer is komen te vervallen. Je geeft zelf aan dat het nummer enkel gebruikt wordt om naar toe te bellen. In de voorwaarden staat: 

  • Het prepaid tegoed is onbeperkt geldig, mits je één keer in de 6 maanden belt, sms't, mobiel internet gebruikt of opwaardeert.

Ik kan er helaas niet voor zorgen dat het nummer bij je terug komt.