Skip to main content
Vraag

Verificatiecode voor KPN prepaid app komt niet binnen

• 29 juli 2025
  • 13 reacties
  • 119 keer bekeken

Bij activeren prepaid app, stuurt kpn geen SMS met verificatiecode, om de app te kunnen gebruiken !! Ook na van alles geprobeerd te hebben. Deze storing 6 maal gemeld bij 0800 0402 . Na 6 dagen werkt de app nog steeds niet. De kpn winkel(s) kunnen dit niet oplossen !!

13 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator
  • 2132 reacties
  • 1 augustus 2025

Hoi ​@LodewijkWE. Welkom op de KPN Community! Ik verwacht dat het te maken had met de Prepaid app storing van een paar dagen geleden. Is het inmiddels al wel gelukt? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 1 augustus 2025

Hoi Arjan,

Dat klopt, na vele controles op mijn Smartphone, blijkt dat bij “Instellingen” > Beller-id en antispambeveiliging deze UIT stond. Deze heb ik nu AAN gezet.

Vervolgens de Smartphone opnieuw opgestart, en de Prepaid app opnieuw geïnstalleerd.

Prepaid app opnieuw geopend, na invullen van mijn mobiel nummer, > “Verder”.

Krijg ik nu wel een SMS met verificatiecode, deze vervolgens ingetikt.

Prepaid app is nu wel geactiveerd, alle functies zijn weer beschikbaar.

Note: Heb hierbij wel hulp van mijn zoon gehad, zelf was ik er niet achter gekomen.

Het schijnt dat het te maken heeft, met een of ander “blokkade”. 

M.v.g. LodewijkWE

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 4 augustus 2025

Waarom duurt het zo lang tot de verificatiecode verstuurd wordt? Waarom nog een keer een code invullen als je vanuit MijnKPN naar prepaid gaat. Beetje overdreven.

salut

Ed

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 4 augustus 2025

Normaal gesproken moet je binnen 30 sec een verificatiecode ontvangen. Ik vind als je vanuit Mijn KPN naar “open Prepaid app” gaat , deze tegelijk geactiveerd moet worden zodat je de Prepaid app tegelijk kunt gebruiken. Ook ik vindt het overdreven dat je opnieuw een code moet invullen.

Hieruit blijkt naar mijn inziens, dat de “Mijn KPN “app en de “Prepaid” app (op de smartphone) nog niet volledig met elkaar kunnen samenwerken (zijn geïntegreerd). De KPN zou dit moeten kunnen oplossen. Daarom gebruik ik nu alleen “Prepaid” app, dat werkt voor mij sneller. Nog iets als ik de “Prepaid” app hebt gebruikt, en ik ben klaar, dan sluit ik hem gewoon af. Ik ga dus niet via de “Instellingen” > uitloggen. Dan hoef de volgende keer als je de app weer gebruikt, alleen maar op het “Prepaid” app icoontje te tikken, en kun deze tegelijk gebruiken.

Note: Als je namelijk bij de “Prepaid” app via de”Instellingen” gaat > uitloggen, dan moet je weer wachten op een SMS verificatiecode om de app te (her) activeren, voordat je hem weer kunt gebruiken. Dat duurt mij dus te lang.

Leslie  

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator
  • 2132 reacties
  • 4 augustus 2025

Met een Prepaid aansluiting wil ik jullie ook adviseren om niet de MijnKPN app of de webversie te gebruiken. Er is juist een speciale app ontwikkelt zodat het beheer van je Prepaid nummer zo makkelijk mogelijk gaat. En als je klaar bent in de app, dan kun je het beste gewoon de app afsluiten en niet uitloggen. De app is genoeg beveiligd dat je na een tijd van geen gebruik weer opnieuw wordt gevraagd om in te loggen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 4 augustus 2025

Hoi Arjan.

Als je alleen een Prepaid aansluiting (product) gebruikt bij de KPN, dan is je advies correct. Gebruik alleen de Prepaid app. Deze heeft alle functionaliteiten die je nodig hebt. 

Echter dan zou ik in de “Mijn KPN” app, de optie / keuze ‘Open prepaid app’ weglaten. Of is dit te kort door de bocht gedacht mijnerzijds? Of is het mogelijk om deze optie / keuze wel te gebruiken b.v. met een vooraf ingestelde 5 cijferige pincode die je zelf moet aanmaken, als je de “Prepaid” app voor de eerste keer gaat installeren? 

Dan kun je wellicht misschien of de “Prepaid” app, of de “Mijn KPN” app op de smartphone gebruiken. Ook als je alleen een Prepaid aansluiting hebt.  Probeer alleen mee te denken hoor.

Ik gebruik vooralsnog alleen de Prepaid app.

M.v.g. Leslie

LodewijkWE

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator
  • 2132 reacties
  • 5 augustus 2025

Het wordt zeker gewaardeerd dat je meedenkt. Ik probeer je dan ook te volgen wat je precies bedoelt. Het lastige is dat ik zelf geen Prepaid aansluiting heb en niet weet hoe het eruit ziet als je zo'n nummer aan een MijnKPN account hebt gekoppeld. Het lijkt mij logisch dat in de MijnKPN app bij je Prepaid nummer staat ‘Open prepaid app’, zodat je dan wordt doorgestuurd naar de Prepaid app. Of gebeurt er dan wat anders als je daarop klikt? 

Ik begrijp al wel (geloof ik) dat als je wordt doorgestuurd naar de Prepaid app, dat je dan weer opnieuw een verificatiecode krijgt toegestuurd. Je kunt niet kiezen in de Prepaid app om in te loggen met je vingerafdruk bijvoorbeeld? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 6 augustus 2025

Hallo Arjan,

In de Mijn KPN app zie ik als Prepaid gebruiker, twee opties Links de optie “Opwaarderen” en Rechts de optie “Open Prepaid app”, als ik op de “Open Prepaid app” tikt, dan krijg je een volgende scherm te zien met 2 optie’s, Links de optie “Prepaid” app Installeren en Rechts de optie “Prepaid” app Openen. Als je kiest voor “Prepaid” app Openen, dan krijg je een scherm te zien waar je je Mobiele nummer in moet tikken, met de tekst “Binnen 30 seconden krijg je verificatiecode (per SMS) opgestuurd. Vervolgens tik je in het scherm rechtsboven op “Verder”. In het volgende scherm tik je dan de opgestuurde code in. Vervolgens (als alles goed werkt) wordt de “Prepaid“ app geactiveerd, en kun je hem gebruiken.

En in de “Prepaid” app kun je niet kiezen om met een vingerafdruk in te loggen, deze te activeren of de app te Openen. Ook niet eventueel met toegangscode. Althans op mijn smartphone niet.

Nu andere issue’s m.b.t. de “Mijn KPN” app: als je een Prepaid aansluiting hebt (gebruiker ben), dan zie je b.v. Beltegoed 60,00 euro staan, echter niet een datum tot wanneer deze geldig is. (de “Prepaid” app doet dat wel). De optie Links “Opwaarderen” als je deze selecteert, dan krijg een bericht: “”Oeps Deze link werkt helaas niet. We werken er hard aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Probeer het later opnieuw. “”  (Na 5 weken proberen werkt de link nog steeds niet.)

Gelet op deze issue’s: zou ik gebruikers die alleen een Prepaid aansluiting hebben, adviseren om voorlopig alleen de”Prepaid” app te gebruiken / te installeren.  

In elk geval tot de “Mijn KPN” app volledig is geoptimaliseerd, ook voor gebruikers die alleen een “Prepaid” aansluiting hebben.   

Hopende je meer informatie te hebben verschaft,

M.v.g. Leslie

LodewijkWE

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator
  • 2132 reacties
  • 7 augustus 2025

Dank je wel voor het goed verwoorden van wat je precies ziet in de MijnKPN en Prepaid app. Ik heb je signalen eens neergelegd bij de Product Owner van de Prepaid app en gelijk al een reactie gekregen. Eigenlijk zou het probleem met het continu opnieuw verifiëren van je nummer verholpen moeten zijn. Merk je dit nog steeds als je kiest voor Prepaid app in de MijnKPN app? En wat gebeurt er als je gewoon los de Prepaid app opent? 

Het issue dat het lang duurt voordat de SMS binnenkomt is ook bekend en dat wordt later verholpen. 

Voor de rest is het inderdaad verstandig om alleen de Prepaid app te gebruiken voor je Prepaid aansluiting. De MijnKPN app zal niet meer snel geoptimaliseerd worden voor Prepaid. Dat was in het verleden anders, maar we hebben speciaal de app ontwikkelt voor Prepaid om daar alles goed inzichtelijk te maken. 

Kun je ook eens je profiel invullen met je Prepaid nummer? Dan kan ik het doorgeven als je nog problemen ervaart. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 10 augustus 2025

Ja, ik merk dit nog steeds als ik kies voor Prepaid app in de MijnKPN app. Als ik gewoon los de Prepaid app opent (tikt op het icoontje), wordt deze vrijwel direct geactiveerd, en zijn alle functies  beschikbaar. Tot op heden werkt de Prepaid app correct. Mits je er maar voor zorgt dat je hem na gebruik gewoon “Afsluit” en niet via Instellingen gaat “Uitloggen”.

Kies je toch voor  “Uitloggen”, dan zul je opnieuw moeten inloggen in de Prepaid app. Dan is de vraag welke gegevens heb je hiervoor nodig, om in te loggen dan wel de app te activeren? Van Prepaid app gebruikers die de optie “Uitloggen” via Instellingen wel gebruiken, zou ik graag vernemen hoe zij de app weer kunnen activeren of her-activeren. Op je verzoek een profiel met mijn Prepaid mobiel nummer ingevuld.    

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator
  • 2132 reacties
  • 11 augustus 2025

Dank je voor het invullen van je profiel. We horen van meer dat ze nog steeds de verificatiecode telkens opnieuw moeten invoeren, dus dat hebben we weer in onderzoek. 

Als je kiest voor uitloggen, dan koppel je je 06-nummer los van de Prepaid app. Als je vervolgens weer een andere keer de app opent, dan is het logisch dat dan weer een 06-nummer wordt gevraagd en een code wordt gestuurd om weer te koppelen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 11 augustus 2025

Uitleg begrepen, dus als ik kies voor Prepaid app Sluiten i.p.v. Uitloggen dan wordt mijn 06-nummer niet los gekoppeld van de Prepaid app, en is deze bij opnieuw openen direct beschikbaar. Conclusie als ik de app Sluit dan onthoudt het systeem mijn 06-nummer, en bij opnieuw openen is er geen verificatiecode meer nodig. Is dit correct? Mijn 06-nummer wordt dan ergens in het geheugen opgeslagen en bij opnieuw openen gebruikt om de app te activeren. Terwijl als ik uitlog, wordt mijn 06-nummer kennelijk uit dat geheugen gewist, en als ik een andere keer de app opent dan is het logisch dat dan weer een ……………. om te koppelen. Ga er speciaal op letten als ik de volgende keer uitlog i.p.v sluit. Dank voor je reactie.          

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator
  • 2132 reacties
  • 12 augustus 2025
LodewijkWE schreef:

dus als ik kies voor Prepaid app Sluiten i.p.v. Uitloggen dan wordt mijn 06-nummer niet los gekoppeld van de Prepaid app, en is deze bij opnieuw openen direct beschikbaar. Conclusie als ik de app Sluit dan onthoudt het systeem mijn 06-nummer, en bij opnieuw openen is er geen verificatiecode meer nodig. Is dit correct? 

Klopt inderdaad! Graag gedaan tot zover!

Reageer