Skip to main content

Ik heb een nieuwe prepaid simkaart gekocht.

Daar staat 2,50€ op.

Wanneer verloopt dit beltegoed?

Ergens staat 6maanden en ergens anders staat 1 jaar en of 2 jaar.

Hoelang blijft dit beltegoed nu precies houdbaar?

Onbeperkt? als ik maar 1x per half jaar een sms'je stuur 

 

Hallo @jankooiman , op deze pagina https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm bij de Veelgestelde vragen staat het antwoord.

Hoe lang is mijn beltegoed geldig?

Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). Bellen/sms’en naar gratis nummers en het ontvangen van gesprekken en sms-jes vallen hier niet onder.

Heb je je prepaid-tegoed 6 maanden niet gebruikt?
Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen.

Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan ben je het tegoed en het nummer kwijt!


Edit: Iemand anders was mij al voor.


Heb je het extra tegoed al aangevraagd? Het eerste gedeelte van je gratis tegoed (€2,50) staat al direct op je simkaart. Het tweede gedeelte (€ 7,50) vraag je eenvoudig aan via MijnKPN.

Er zijn drie stappen die zijn beschreven op deze pagina (klik hier) 

Stap 1 Aanmaken van een KPN ID

Stap 2 Koppelen van product “Prepaid” in MijnKPN

Stap 3 Aanvragen extra tegoed door invullen van een formulier.

Selecteer het product Prepaid en klik daarna op hier. Zie het “handje” in het plaatje.

Let op: Deze €7,50 extra beltegoed wordt niet bijgeschreven bij je standaard-beltegoed, maar als een extra beltegoed. De €7,50 extra beltegoed is bijgeschreven zodra je een sms ter bevestiging hebt ontvangen.

Hoe vraag ik het op?
Als je belt naar *107#  kun je het saldo van dit extra beltegoed opvragen. (Bel naar *101#  om de saldo van je standaard-beltegoed op te vragen). Je kunt het extra beltegoed ook direct inzien in de KPN Prepaid App. De gesprekskosten worden als eerste van je extra tegoed verrekend.


Hi,

Een aanvullende vraag hieromtrent. Krijg je via de KPN app of eventueel via mail een herinnering als het nodig is om je tegoed te gebruiken?

Wij hebben een simkaart op een geboortealarm van het paard, dit word dus maar enkele weken per jaar gebruikt en daarna weg gelegd en vergeten…  Het geboorte alarm gebruikt daarnaast geen beltegoed, want je moet niet opnemen. Een soort beheerders vergoeding zou ons ook de oplossing geven. 


Er wordt een waarschuwing via sms naar het nummer gestuurd bij 5 en 6 maanden sinds het laatste moment dat er actief (uitgaand) gebruik gemaakt is van het nummer. Ook opwaarderen telt als activiteit. Verder moet je dit zelf in de gaten houden. Anders wordt na totaal 9 maanden het nummer opgeheven.


Dank!

Dat word een agenda item, en dan hopen dat we het niet alsnog vergeten :-p