Skip to main content

Heb afgelopen zaterdag een een prepaid kaart gekocht, maar het starttarief van €2,50 staat op nul, na mijn telefoon te hebben aangemeld heb ik een berichtje ontvangen dat er €7,50 is toegevoegd, maar ook dit blijft op nul staan. Daarna heb ik op mijn KPN account mijn naam en adres ingevuld voor een bonustegoed van €7,50, dit is wél binnengekomen, maar de €10,- staat er nog steeds niet op, rara hoe kan dit?

Hoi @Prepaidkaart, welkom  op ons forum! Heb je ook bij het extra-tegoed gekeken?

Hoe zie ik het extra tegoed terug?

Let op: Deze €7,50 extra beltegoed wordt niet bijgeschreven bij je standaard-beltegoed, maar als een extra beltegoed. De €7,50 extra beltegoed is bijgeschreven zodra je een sms ter bevestiging hebt ontvangen.

Hoe vraag ik het op?Als je belt naar *107#  kun je het saldo van dit extra beltegoed opvragen. (Bel naar *101#  om de saldo van je standaard-beltegoed op te vragen). Je kunt het extra beltegoed ook direct inzien in de KPN Prepaid App. De gesprekskosten worden als eerste van je extra tegoed verrekend.

Veelgestelde vragen over Prepaid

 


Bedankt Thomas voor je uitleg, toch vind ik het vreemd dat het starttarief van €2,50 ook niet is bijgeschreven.

Ik heb er alles aan gedaan om er achter te komen waar de fout zit, KPN app verwijderd en nieuwe geplaatst, bij de KPN winkel geweest, daar weten ze het ook niet.

Mijn vertrouwen in KPN is dusdanig gezakt en ben er niet van overtuigd dat als ik mijn prepaidkaart straks ga opwaarderen dat het bedrag er ook daadwerkelijk opstaat.

Het systeem moet gewoon vanaf het begin werken zoals het hoort en dat doet het niet, ik heb berichten op het forum gelezen vanaf 2019 tot nu toe dat de prepaid app niet goed werkt, misschien is het toch beter om een ander kaartje te nemen.


Dat is wel raar inderdaad want dat hoort natuurlijk gewoon goed te gaan, ik kan dit voor je controleren. Kun je het 06-nummer en simkaartnummer invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Je hebt 'm wel eerst geactiveerd door er eventjes mee te bellen en ook verbinding (!) te hebben? Daar is het startsaldo van € 2,50 namelijk voor.

Na de activatie is het raadzaam om direct op te waarderen met bijvoorbeeld een tientje (minimale bedrag). Kies dan voor tabje '’beltegoed'’ in de opwaardeerpagina.

Na activatie kun je je registreren voor de 7,50 bonustegoed. Deze is uitsluitend te checken via bellen naar *107#.

Startsaldo en bonustegoed vormen samen dan dat 10-tienje. Ze zijn alleen in Nederland geldig.

Zie deze PDF voor de verbruikstarieven.


Klopt Peter, het startsaldo van €2,50 is ervoor om even te bellen of een berichtje te sturen om je 06 nummer te activeren, had ik ook geprobeerd, maar omdat mijn beltegoed op €0,00 blijft staan kon ik niet bellen om hem te activeren.

Bedankt Thomas voor het advies om mijn 06- en simkaartnummer in te vullen op mijn profiel, maar vind dit niet veilig en voor mij ook te omslachtig. Het gaat gelukkig niet om een groot bedrag, het gaat mij meer om het principe, ik heb dan ook besloten om mijn verlies te aanvaarden, hier leer ik van en zie het als "leergeld”.

Beide bedankt voor jullie uitleg en advies 👍.