Skip to main content

Pre-paid telefoon is geactiveerd in Nederland, zitten nu in Noorwegen en kunnen niet gebeld worden met de telefoon. Bellen met de telefoon lukt zonder probleem (naar nederlandse nummers of noorse nummers), sms ontvangen lukt ook.

 

Maar wat we ook proberen, het lukt niet om naar de telefoon te bellen. Als ik met mijn nederlandse telefoon naar de pre-paid bel krijg ik een ingesprek toon, zelfde probleem als we met een Noorse telefoon naar de pre-paid proberen te bellen.

 

Hebben de sim kaart in meerdere telefoons geprobeert, zelfde probleem.

 

Enig idee?

 

Hallo @Ecafracs ,

Staat in de telefoon de instelling “bellen over 4G” aan? 


Hallo @Ecafracs, welkom op het KPN forum! Vreemd dat je niet gebeld kunt worden in het buitenland op jouw prepaid simkaart, terwijl zelf bellen wel lukt. Mogelijk staat er een instelling niet helemaal goed. Je hebt jouw profiel ingevuld, dus ik heb gelijk even achter de schermen gekeken. Aan onze kant zijn geen blokkades actief. Er is geen reden waarom je in het buitenland niet gebeld zou kunnen worden. Heb je misschien iets aan de tip van @Noordzee?


Hallo @Ecafracs ,

Staat in de telefoon de instelling “bellen over 4G” aan? 

 

Hallo @Ecafracs, welkom op het KPN forum! (..) Heb je misschien iets aan de tip van @Noordzee?

 

 

Er is alleen 4G in Noorwegen en ja, hij staat op “4G, VoLTE On”.

 

 


Zojuist ook “4G, VoLTE Off” geprobeert, zelfde verhaal. Als ik naar het nummer bel krijg ik een in gesprek toon.


@Denise_  @Noordzee Ik heb het opgelost. Probleem lag bij Telia Norway (telefoon provider). Heb geswitched naar TeleNor en op deze provider doet alles het.

 

Telia Noorwegen staat waarschijnlijk als default keuze aan maar heb hem nu manueel op TeleNor gezet.

 

Hoop dat andere iets aan deze informatie ook hebben =)

 


Super! Fijn dat het is opgelost met het kiezen van een andere provider. :blush: