Skip to main content
Antwoord

Prepaid bundel kopen lukt alleen met Nederlands betaalmiddel

• September 24, 2025
  • 2 reacties
  • 66 keer bekeken

Vandaag alweer een teleurstellende ervaring met KPN, m.n. zijn betalingssysteem voor mobiel pre-paid kaarten. Een bundel kopen is niet mogelijk met het gebruik van een niet-Nederlands betalingsmiddel. 
Het gebruikte externe systeem Buckaroo staat dit niet toe ...
Hoe internationaal, of Europees zo u wilt, kun je zijn. 
Dit wilde ik even kwijt, voor wat het waard is. 
Groetjes en blijf veilig ;) 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@bobatco ,

Je kunt betalen via Ideal, Paypal, Visa of Mastercard. 

Voldoende keuze toch? 

https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen

Je kunt ook nog opwaarderen via een opwaardeerdbon of via automatisch opwaarderen. Hieronder staat de instructie: 

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 25, 2025

Hallo ​@bobatco ,

Je kunt betalen via Ideal, Paypal, Visa of Mastercard. 

Voldoende keuze toch? 

https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen

Je kunt ook nog opwaarderen via een opwaardeerdbon of via automatisch opwaarderen. Hieronder staat de instructie: 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 27, 2025

Dank voor de reactie. 
Maar met respect wil ik toch opmerken dat, hoewel het schijnbaar keuze genoeg is, het zowel door KPN als door u gestelde feitelijk dus niet correct is. Er ontbreekt een essentieel woord. Dat is “Nederlands”. De genoemde VISA en/of Mastercard is alleen bruikbaar als dit een in Nederland geregistreerde kaart is. 
De kaart, die ik gebruikte is dat dus niet. Velen in zowel Nederland als de rest van Europa gebruiken tegenwoordig, om welke persoonlijke reden dan ook, internaat betaalkaarten, die elders geregistreerd zijn. Daar zijn bijvoorbeeld WISE, Monzo, N26, enz enz. Die zijn dus niet te gebruiken ondanks het feit dat die allemaal VISA of Mastercard genoemd worden. 
Conclusie is en blijft dus dat het betalingssysteem en KPN niet Internationaal dan wel Europees georiënteerd zijn. Waarom wordt dat dus niet helder gecommuniceerd? Dat bespaart veel falende betaal pogingen en gerelateerde frustraties, vragen aan de helpdesk of hier in dit forum. 
Hoe simpel wil je het hebben? 1 woord = Nederlands.
Voor wat het waard is ;)