Skip to main content

Onderwerp: Op telefoon de melding "Registratie SIM-kaart mislukt", op profiel aanmaken bij KPN.nl: "Je KPN prepaid nummer is niet geactiveerd" is mijn kaartje kapot?

 

Context: Kaartje werkt al jaren zeer goed. Een tijdje zonder stroom in mijn telefoon gezeten. (Ik gebruik deze alleen als ik verder van huis ga). Na opladen en opstarten komt de telefoon met:

 

“Registratie SIM-kaart mislukt”

 

Maar eens op zoek gegaan op KPN.nl en ik probeer een account met profiel aan te maken. Daar vul ik als product mijn o6 nummer in en dan popt er op:

 

Je KNP prepaid nummer is niet geactiveerd. Activeer je nummer door te bellen of een SMS te sturen”

 

Dat zal niet meevallen als je niet KUNT bellen 😉. Wat kan ik nu het beste doen?

Hoi @JanenJan.de.Vries, welkom bij ons op het forum. Met deze informatie durf ik nog niet te zeggen wat er precies speelt. Weet je hoe lang het toestel zonder stroom heeft gezeten? Een prepaid nummer moet namelijk elke 6 maanden minimaal 1x gebruikt worden (uitbellen of een sms’je sturen), als het langer dan dat was zou het kunnen dat het nummer daardoor niet meer actief is. Na die 6 maanden begint er een periode van 90 dagen waarbinnen je het tegoed kunt opwaarderen om het nummer weer actief te maken. Als dat het is en we zitten buiten beide periodes kan het zijn dat het nummer niet meer bestaat. Zoals gezegd weet ik niet of dat is wat speelt, maar het zou kunnen. Zou je jouw forumprofiel kunnen voorzien van het 06-nummer en het bijbehorende simkaartnummer (dat kan bij "Persoonlijke opmerkingen”) en een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan werp ik er ook een blik voor je op.