Skip to main content

Mijn dochter heeft een 06 nummer van Kpn prepaid. Haar telefoon is een tijdje zoek geweest en nu is haar nummer geblokkeerd. Hoe kan ik dit weer terug draaien of moet ik nu echt een nieuw nummer aanvragen?

Ik hoor het graag.

Groeten Tom

Ā 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Mijn dochter heeft een 06 nummer van Kpn prepaid. Haar telefoon is een tijdje zoek geweest en nu is haar nummer geblokkeerd. Hoe kan ik dit weer terug draaien of moet ik nu echt een nieuw nummer aanvragen?

Ik hoor het graag.

Groeten Tom


Kan het nummer nog wel gebeld worden? Zo ja, dan kan je de simkaart deblokkeren middels een opwaardeerkaartje die je moet kopen in bv een supermarkt, online opwaarderen werkt vaak namelijk niet als een simkaart deels geblokkeerd is.

Als het nummer ook niet gebeld kan worden, dan is het te laat en is de simkaart definitief geblokkeerd, en zal je inderdaad een nieuw prepaid simpakketje moeten kopen.


Hoi @Killermot, welkom!Ā  Een prepaid nummer wordt bevroren als er zes maanden geen gebruik mee is geweest (uitbellen, sms vesturen of internet gebruiken). Na die zes maanden is er nog 3 maanden in totaal de tijd om het nummer nog weer in de lucht te krijgen door op te waarderen. Daarna komt het nummer te vervallen.Ā 

Aan de hand van je profielgegevens zie ik echter dat er gisteren een order is ingelegd voor een omzetting van een prepaid naar een abonnement. Ik ga ervan uit dat dit het nummer van je dochter is, klopt dat?Ā De order is nog aan het verwerken, maar het ziet er verder goed uit, dus ik verwacht dat het nummer dan snel weer bruikbaar zal zijn.


HoiĀ @Killermot, welkom!Ā  Een prepaid nummer wordt bevroren als er zes maanden geen gebruik mee is geweest (uitbellen, sms vesturen of internet gebruiken). Na die zes maanden is er nog 3 maanden in totaal de tijd om het nummer nog weer in de lucht te krijgen door op te waarderen. Daarna komt het nummer te vervallen.Ā 

Aan de hand van je profielgegevens zie ik echter dat er gisteren een order is ingelegd voor een omzetting van een prepaid naar een abonnement. Ik ga ervan uit dat dit het nummer van je dochter is, klopt dat?Ā De order is nog aan het verwerken, maar het ziet er verder goed uit, dus ik verwacht dat het nummer dan snel weer bruikbaar zal zijn.

Ā 

Nee dat wasĀ het nummer van mijn zoon. Het nummer van mijn dochter is vervallen want opladen werkt niet. Kan mijn dochter het nummer niet meer opnieuw aanvragen? Ik wou haar namelijk ook een abonnement geven maar ik wou niet die 25 euro administratie kosten betalen.


Ah, op die manier. Hangt er even vanaf hoe lang het nummer nu al opgeheven is. Wil je het 06-nummer eens in jeĀ forumprofielĀ zetten? Mag in het veld persoonlijke opmerking. Laat even weten als je dat gedaan hebt, dan kijk ik of we deze nog weer kunnen heractiveren.


Ah, op die manier. Hangt er even vanaf hoe lang het nummer nu al opgeheven is. Wil je het 06-nummer eens in jeĀ forumprofielĀ zetten? Mag in het veld persoonlijke opmerking. Laat even weten als je dat gedaan hebt, dan kijk ik of we deze nog weer kunnen heractiveren.

Gedaan šŸ‘


Dank je, Killermot. Ik zie hier dat het inderdaad volledig beƫindigd is, wat betekent dat ook de gratieperiode waarin je alleen nog kunt opwaarderen ook voorbij is. Dit is gebeurd op 21 augustus. Ik heb nu navraag gedaan of we dit nummer nog kunnen herstellen door middel van nummerbehoud naar een abonnement. Zodra ik daar meer over weet, ik verwacht morgen, kom ik er bij je op terug.


Heeft duurt even iets langer, Killermot. Ik moest toch bij een andere afdeling zijn. Ik hoop hier vandaag of morgen definitief uitsluitsel over te hebben.


Helaas heb ik slecht nieuws, @Killermot. In het geval van prepaid is het nummer na definitieve beĆ«indiging niet meer te herstellen. Je krijgt ook nog een algemene informatiemail hierover vanuit de afdeling waar ik de vraag had neergelegd.Ā 

Ik dacht dat het na beƫindiging nog een maand beschikbaar was om opnieuw aan te vragen, maar dat blijkt dus alleen te gelden voor nummers uit een opgeheven abonnement, Die kunnen dan nog een maand lang als nummerbehoud meegenomen worden naar een andere provider. Dat betekent dan ook dat er toch niets anders op zit dan een geheel nieuw abonnement af te sluiten.


Dag Erik,

Ā 

Ja ik kreeg gisteren de mail al binnen. Jammer dat het niet meer kan. Wil je wel bedanken voor de moeite. Ik zal eens even kijken wat ik nu ga doen.Ā