Skip to main content

Door omstandigheden en onoplettendheid is mijn mobiele prepaid telefoonnummer geblokkeerd. Alles wat ik doe om het op te waarderen wil maar niet lukken.

Wij hebben een opwaardeerkaart gekocht bij de super maar het wil niet lukken op de prepaid tegoed op te waarderen.

Ook niet via de app wil het niet lukken.

Weet iemand hoe ik het nummer on-geblokkeerd kan krijgen?

Langer dan 6 maanden niet gebruiken word die geblokkeerd, als je dan binnen 2 maanden niet opwaardeerd word het nummer opgeheven, lukt bellen naar dat nummer nog dan is die nog in de lucht, is die uit de lucht heb je echt pech en blijft die weg.


Beste @Simpeter, welkom op het forum.

Wat vervelend dat jij jouw prepaid nu niet meer kan gebruiken. @Doornekamp33 heeft gelijk, als je je prepaid te lang niet gebruikt dan wordt deze permanent opgeheven.

Echter zijn er natuurlijk ook andere manieren waarop iemand een prepaid sim kan blokkeren die wij wel op kunnen lossen. Wat is er precies gebeurt? Vul jouw profiel aan met jouw 06-nummer dan kunnen we voor je aan de slag. 


IK dacht dat ik nog 90 dagen had om op te waarderen maar verbinding met de 1244 of 1266 wil maar niet lukken. Het lijkt inderdaad dat ik mijn nummer kwijt ben. Helaas

Bedankt voor antwoord


Hoi @Simpeter. We zoeken graag voor je uit of je het nummer echt kwijt bent of dat wij nog hier iets in kunnen betekenen. Als je wilt dat wij dit voor je uitzoeken, laat dan jouw mobiel nummer en het simkaartnummer achter in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan. 


 

Hallo Vikash, bedankt voor je reactie.
Probleem is dat het niet gaat om mijn eigen mobiel maar van mijn partner.
Wij hebben een “Mijn KPN” voor haar aangemaakt maar het lukt niet om haar (nu geblokkeerd) telefoonnummer bij te zetten met “Koppel product”.
Het komt met de melding:
“Je KPN prepaid nummer is niet geactiveerd. Activeer je nummer door te bellen of een sms te sturen”
Maar we kunnen niet bellen of sms-en met haar mobiel.
Wij hebben een opwaardeerkaart gekocht bij de super maar met een sms naar 1266 kreeg we de melding “Mislukt”.
Dan geprobeerd met bellen naar 1244 toets 9 maar na het intoetsen van dat lange opwaardeercode zegt een stem dat dat nummer al gebruikt is !!.
Dan weet ik het niet meer, het lijkt op een “Catch 22” situatie.
Kan ik best gewoon een andere sim kaart kopen?
Mvrg

 

 


Nou ik denk dat je nog beter even kan wachten met het kopen van een nieuwe sim.

Als ik het goed begrijp kan je dus nog wel bellen naar 1244? , als dat zo is, dan is het nummer nog niet volledig af gesloten en kan je het nummer nog redden middels een opwaardering.

Ik heb de laatste weken hier wel vaker klachten gelezen van klanten die niet kunnen opwaarderen en dezelfde melding krijgen die jij ook krijgt.

Je kan beter het forum profiel aanvullen zoals hierboven, een kpn moderator kan je dan verder helpen met de opwaardering.


Misja20,  U had gelijk!
Ik heb zojuist succesvol opgewaardeerd met bellen naar 1244 toets 9.
Het is nu wel gelukt, de telefoon is weer bruikbaar.
Uw reactie is zeker een like waard, heel erg bedankt.
Mvrg 
 


Het is dus helaas pindakaas? Het is dan wel mijn eigen schuld dat ik niet heb opgelet en mijn tegoed heb laten verlopen, maar nu ben ik dus mijn nummer ook nog definitief kwijt !? Ik ben toch wel een beetje boos. Waarom stuurt KPN niet gewoon een herinneringsmailtje als dit dreigt te gebeuren?
Sanne