Skip to main content

Mijn 06 nummer is sinds kort geblokkeerd omdat ik lang in het buitenland zit en helaas 6mnd geen gebruik heb gemaakt. Heb geprobeerd om via KPN.COM te opwaarderen maar kreeg steeds een lege pagina. Nu heb ik een 16-cijfer code maar kan die niet via SMS opsturen want dat mag niet meer (naar +31612001266, is er een andere manier?). Hoe kan ik mijn nummer weer activeren? Einde januari verloopt de gratie periode en dan is mijn nummer weg, met het tegoed wat er nog opstaat.

Welkom @Dutch Gemini! Bedankt voor je bericht :blush:. We blokkeren een prepaid kaart na 6 maanden geen gebruik en geven het nummer na 9 maanden vrij. Hierna kan de simkaart niet meer geactiveerd worden. Zit je nog binnen de 9 maanden? 

Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 06-nummer, simkaartnummer en opwaardeercode zijn voldoende. 
Je mag de 16-cijferige code bij ‘Persoonlijke opmerkingen’ invullen. :blush:


Djw, het is uiteindelijk met hulp van KPN via Messenger gelukt. Als je in de ongelukkige situatie belandt dat je in het buitenland zit met een geblokkeerde sim dan kun je niet via mobiel opwaarderen met code omdat je gesprek naar +31612001244 meteen wordt afgekapt en je dus ook niet volgnummer 8 in kan tikken om je code door te geven en de sim weer actief maken. Je enige reddingsboei is daarmee helaas foetsie. Deze optie zou eigenlijk open moeten blijven tot het allerlaatste moment. De rest mag van mij wel op non-actief. 


Fijn om te lezen dat het via die weg duidelijk is geworden. Als we nog iets voor je kunnen weet je ons te vinden :slight_smile: