Skip to main content

Ik heb een alarminstallatie met een KPN-prepaid sim die mij via mijn mobiele telefoon waarschuwt als er onraad is. Onlangs ontdekte ik dat ik de KPN Prepaid app alleen nog maar kan openen als ik het (telefoon)nummer opgeef van het alarmapparaat. 'Dan wordt er een verificatiecode naar dit nummer gestuurd', aldus de app. probleem is dat het alarmapparaat niet als een telefoon werkt en dus geen verificatie- of ander nummer kan tonen. De Prepaid app is daardoor onbruikbaar. Ik heb al eerder gemerkt dat KPN geen weg weet met dit soort gebruik van een simkaart, maar ik gooi toch nog maar eens een balletje op. Is er een oplossing voor dit probleem, zodat ik de Prepaid app weer kan gebruiken? 

Wat mij is opgevallen is dat mijnKPN wel het saldo van een prepaid kaartje kan weergeven. Is dit een oplossing voor je? Anders toch het kaartje in een ander toestel plaatsen.


Dag Jeroen, dank je. Je hebt gelijk: het saldo controleren en zo nodig opwaarderen is mogelijk via Mijn KPN. Gaat zelfs heel eenvoudig. Ik ben blij met je antwoord: het kaartje uit de installatie halen is nogal omslachtig. Blijft wel een beetje jammer dat KPN geen rekening houdt met dit gebruik van de prepaid kaart. Groet! 


Opgelost! Fijn om te horen.


En zo snel! 


Kun je bij prepaid misschien ook een duo sim aanvragen? Dan krijg je 2 simkaarten. Als je de 2de sim in een toestel stopt, dan kun je daarmee de SMS ontvangen. 


5 jaar geleden niet.

Â