Skip to main content
Antwoord

Prepaid in Australië opgewaardeerd maar verloopdatum blijft op 30 april staan

• April 27, 2025
  • 8 reacties
  • 96 keer bekeken

Hi

ik zit momenteel in Australië voor werk

ik heb een kpn prepaid 

nu verloopt mijn datum dat me kaart geldig is.

ik heb hem opgewaardeerd en gebeld met het nummer.

maar de datum blijft staan op 30-4-2025

ik ben de komende zeven maanden niet terug in Europa. 
Hoe moet ik dit oplossen

Beste antwoord door PeterG

De vraag is nu dus… zat je al in de “reserve” periode van 3 maanden ná de eerste 6 maanden. Buiten EU is het belangrijk dat je opwaardeerd zolang je nog daadwerkelijk kunt bellen. 

Zit je al in de reserve periode waarbij je in de EU wel nog gebeld kunt worden (buiten EU niet), dan kun je alleen nog opwaarderen met een papieren bon! Verkrijgbaar bij Primera, Supermarkten, bemande benzinestations etc in Nederland.

Als je via app of site opwaardeert in de respijt periode heeft dat geen effect.

Je kunt nu 2 dingen doen aangezien het kort dag is.

Sowieso een familie lid een bon laten kopen en jou een foto daarvan toesturen via e-mail. Je kunt het dan uitvoeren.

En (niet of) eventueel voor de zekerheid de status opvragen bij kpn. Dit kan alleen telefonisch tijdens de Nederlandse openingsuren van kpn klantenservice.

Buiten Nederland via elke telefoon: +316 1200 1200 (gebruikelijke kosten ter plaatse)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.

Maar ik weet wel zeker dat het nu alleen per papieren bon kan. En dan komt het gestorte tegoed ook weer los. Anders ben je dat kwijt.

Een prepaid moet steeds binnen 180 dagen van het laatste gebruik actief gebruikt worden om geldig te houden. Dat is bellen met gesprekje, sms sturen naar bestaand nummer, dan wel opwaarderen binnen die 6 maanden. Zeker als je buiten EU bent.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 27, 2025

Heb je met een bundel of met BELTEGOED opgewaardeerd via

kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm ?

Buiten EU is alleen BELTEGOED geldig. En dat is ook de crux voor de geldigheid.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 27, 2025

Hi Peter 

ik heb beltegoed opgewaardeerd via de prepaid app 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • April 28, 2025

De vraag is nu dus… zat je al in de “reserve” periode van 3 maanden ná de eerste 6 maanden. Buiten EU is het belangrijk dat je opwaardeerd zolang je nog daadwerkelijk kunt bellen. 

Zit je al in de reserve periode waarbij je in de EU wel nog gebeld kunt worden (buiten EU niet), dan kun je alleen nog opwaarderen met een papieren bon! Verkrijgbaar bij Primera, Supermarkten, bemande benzinestations etc in Nederland.

Je kunt nu 2 dingen doen aangezien het kort dag is.

Sowieso een familie lid een bon laten kopen en jou een foto daarvan toesturen via e-mail. Je kunt het dan uitvoeren.

En (niet of) eventueel voor de zekerheid de status opvragen bij kpn. Dit kan alleen telefonisch tijdens de Nederlandse openingsuren van kpn klantenservice.

Buiten Nederland via elke telefoon: +316 1200 1200 (gebruikelijke kosten ter plaatse)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.

Maar ik weet wel zeker dat het nu alleen per papieren bon kan. En dan komt het gestorte tegoed ook weer los. Anders ben je dat kwijt.

Een prepaid moet steeds binnen 180 dagen van het laatste gebruik actief gebruikt worden om geldig te houden. Dat is bellen met gesprekje, sms sturen naar bestaand nummer, dan wel opwaarderen binnen die 6 maanden. Zeker als je buiten EU bent.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 28, 2025

dan kun je alleen nog opwaarderen met een papieren bon! Verkrijgbaar bij Primera, Supermarkten, bemande benzinestations etc in Nederland.

Je kan ook de beltegoed kopen via een online website en krijgen de code meteen of via email toegestuurd. Ik heb goede ervaring met beltegoed.nl

Waarom worden opwaarderen via app of site anders dan via code gerekend? Als hij niet meer kan bellen, werken opwaarderen via SMS waarschijnlijk ook niet, hoe kan hij dan die code gebruiken anders dan App of website?

Het kan ook zijn dat de geldigheid niet meteen geactualiseerd in website of app. Ik heb al vaker dit meegemaakt, als je via code *101# de beltegoed opvraagt, krijgt je ook de juiste geldigheid mee.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 28, 2025

Waarom worden opwaarderen via app of site anders dan via code gerekend?

Tja, voor kpn een weet. Voor ons een constatering. In de respijt periode (de 7de t/m 9de maand na laatste actieve gebruik via 4G) kun je alleen nog opwaarderen via een bon. Anders gaat het alsnog niet werken. Maar het tegoed komt er wel op….

Fijn als het voor TS ook via beltegoed.nl zou kunnen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Niels2024 is het nog gelukt met de tips hierboven? Mocht het nog niet gelukt zijn, stuur dan ook een privéberichtje via X of Facebook en stuur direct het 06-nummer mee waar het om gaat.

Dan kunnen mijn collega's daar dit verder met je oppakken en controleren hoe het zit met de geldigheid van het nummer. 
Laat je weten of het gelukt is?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 1, 2025

Bedankt voor jullie hulp

ik was nog in mijn termijn.

Met opwaarderen gaat het tegoed wel gelijk erbij maar de datum duurt een dag langer 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Gelukkig, fijn dat het gelukt is. 🙂 Bedankt voor het laten weten!