Skip to main content

Ik heb een Prepaid simkaart meegenomen naar het buitenland, maar het lukt mij niet om deze te activeren. Kan iemand mij daarbij helpen? Alvast bedankt

Hoi @Haco1234, welkom op ons forum!

Klopt, je kan een prepaid simkaart alleen activeren vanaf het KPN netwerk in Nederland. Dat lukt nu niet omdat je in het buitenland zit, begrijp ik. Goed dat je een seintje geeft 🙂 Vul je jouw forumprofiel zo volledig mogelijk in, inclusief je mobiele nummer en het simkaartnummer? Als je hier een seintje geeft, helpen wij je met activeren van de simkaart.


Profiel volledig gemaakt


Perfect. Bij dezen is de simkaart geactiveerd. Misschien dat je toestel nog even uit en weer aan moet. 


Hartelijk dank!


Is het mogelijk om nummerbehoud op afstand aan te vragen?


Dat kan! Bel daarvoor even naar +31612001200. Mijn collega's helpen je graag verder (ma-vr 8-20 uur, za 8-17 uur)!


Is het mogelijk om een e-mail te sturen? De wachttijd is lang en elke minuut kost mij een paar Euro's vanwege bellen vanuit buitenland.


Helaas hebben wij geen e-mailadres waar we je mee kunnen helpen. Je bent in de aankomende tijd niet een keer in Nederland? Wellicht kan je dan bij een KPN winkel binnenlopen? Momenteel is het telefonisch het meest rustig tussen 12 en 1530 uur. Dan zou je niet zo lang in de wacht moeten staan! Ook kan je nummerbehoud aanvragen via onze website. In alle gevallen geldt wel dat je een nieuwe simkaart krijgt. Die moet dan sowieso bij jou komen op één of andere manier.😕 Wij bezorgen alleen in Nederland. Je kunt trouwens ook aangeven dat je een eSim wilt (als jouw toestel dit ondersteunt), maar als er om wat voor reden dan ook niet helemaal goed gaat, moet er alsnog een fysieke simkaart gestuurd worden.


Bedankt. Wat heb ik nodig om nummerbehoud aan te vragen? Kan iemand anders het voor mij regelen?


Als je het via de website aanvraagt, dan heb je alleen een Nederlands adres en rekeningnummer nodig waar we maandelijks vanaf kunnen schrijven. 


Bedankt. Het is gelukt.


@Marcia_  uit bovenstaande begrijp ik dat je een e-sim kunt krijgen op een prepaid SIM. Waar kan ik dat aanvragen? Ik zit ook een tijd in het buitenland en wil mijn abo heel graag overzetten naar prepaid met e-sim.


Ha @Steven02500, dit ging over nummerbehoud naar een abonnement. Bij prepaid is een esim helaas nog niet mogelijk.Â