Skip to main content

Hoi, ik heb een actief prepaid kaartje in ons hek, maar deze werkt niet meer.
 

Ik dacht dat dit aan het beltegoed zou liggen, maar het nummer is “opgeschort” als ik dat probeer (online). 
Kan het zijn dat het kaartje nu na grofweg 9 maanden geblokkeerd is omdat ik -lees ik nu- had moeten registeren?
 

En vraag: kan ik dat alsnog doen? Het kaartje in de poort vervangen is een hele klus 😬

 

dank voor de hulp en info 

Als het prepaid kaartje meer dan 9 maanden niet actief (= uitgaand) gebruikt is, dan wordt het geblokkeerd. Dit is onomkeerbaar. Het nummer en het resterende saldo is dan definitief vervallen.

Na 6 maanden wordt het nummer eerst uitgaand geblokkeerd, nadat er eerst een waarschuwing via sms is gestuurd. Dan is er nog 90 dagen om het nummer te deblokkeren d.m.v. opwaarderen. Als dat niet tijdig gebeurt wordt het kaartje volledig geblokkeerd.

Als het nu zover is gekomen rest je niets anders dan een nieuw prepaid kaartje aan te schaffen.

 

Zie:  Vraag over KPN Prepaid? Vind hier je antwoord | KPN 

       bij de vraag “Hoe lang is mijn prepaidtegoed geldig?"


Het kaartje is wel inkomend gebruikt - signaal poort open, of bij aanbellen doorverbonden naar betreffende huis. 
 

dus dan is blokkade eigenlijk gek. Ik heb het niet geregistreerd. Kan dat het zijn en is dat te herstellen?


Registreren is niet verplicht. Maar het tegoed moet wel gebruikt worden. Dus elke zes maanden minstens 1x ermee bellen of een smsje sturen of internetten. Alleen inkomend gebruik is niet voldoende.


Er zijn wel uitgaande gesprekken geweest denk ik 

Aanbellen op de poort triggert uitgaand gesprek naar 06 van desbetreffende huis... 🙄

 

Alleen als we zelf bellen is het inkomend en oproep die gezien word als openen of sluiten. 

 

denk dus dat er wel voldoende uitgaand is geweest, zij het heel kort 


Als het kaartje nu niet meer werkt, moet er toch wat mis zijn.

Wat gebeurt er als je met je mobiel naar dat nummer belt? Kan het niet aan het hek liggen? Hoe lastig ook, zou ik het simkaartje uit het hek halen en proberen of het nog in een telefoon werkt.


Als ik nu bel krijg ik niet in gebruik toon. 
maandag kpn bellen en anders sleutelen 


KPN op 0800-0402 moet de status kunnen vertellen. Heb je het 06-nummer en het simkaartnummer paraat?


Jep. 👍


Succes verder. Laat de uitkomst hier nog horen, daar leren we van. Ben nieuwsgierig 😊


Hoi @Sloten, welkom hier. 

Ik heb even meegekeken naar het nummer. Wat RBxx al vermoedde is het: 

Als het prepaid kaartje meer dan 9 maanden niet actief (= uitgaand) gebruikt is, dan wordt het geblokkeerd. Dit is onomkeerbaar. Het nummer en het resterende saldo is dan definitief vervallen.

Na 6 maanden wordt het nummer eerst uitgaand geblokkeerd, nadat er eerst een waarschuwing via sms is gestuurd. Dan is er nog 90 dagen om het nummer te deblokkeren d.m.v. opwaarderen. Als dat niet tijdig gebeurt wordt het kaartje volledig geblokkeerd.

Als het nu zover is gekomen rest je niets anders dan een nieuw prepaid kaartje aan te schaffen.

29 november was het 6 maanden dat het nummer niet gebruikt is. Na 9 maanden wordt dan het nummer uit de lucht gehaald, dat is 3 maart gebeurd. 
Wordt een nieuwe kopen en sleutelen ben ik bang. 😞 Ik kan er niet meer van maken. 


Dank voor de info!! 


Graag gedaan. Mocht je nog meer vragen hebben, laat het dan weten.