Skip to main content
Beantwoord

Prepaid KPN geblokkkerd voor uitgaande sms en bellen

  • 20 June 2024
  • 13 reacties
  • 182 keer bekeken

Ik heb mijn prepaid nummer minder dan 5 maanden niet gebruikt. Nu is mijn nummer voor uitgaande sms en bellen geblokeerd. Ik kan wel sms ontvangen. Ik heb mijn tegoed met 10 euro opgewaardeerd, maar dit heeft geen effect ookal stond er nog meer dan 25 euro op mijn tegoed. Moet ik met een hoger bedrag mijn tegoed opwaarderen? Het is mijn nood telefoon, kan hem nu niet gebruiken in geval van calimiteiten.

Het zal toch wat langer dan 6 maanden zijn denk ik.

Hoe heb je opgewaardeerd?

In deze situatie werkt het uitsluitend via een papieren opwaardeerbon uit onder meer supermarkt, tijdschriften handel.


Ik had opgewaardeerd via de website. Ga de papieren opwaardeerbon maar proberen.


Maar dat gaat natuurlijk niet helpen als je alleen maar sms kan ontvangen en gebeld kan worden. Laatste keer dat ik de telefoon gebruikt had was in februari 2024….


Wat gaat niet helpen? Je kunt nog wel 1244 bellen?


Ik kan nu niet bellen of sms-en. Op dit moment kan ik alleen gebeld of gesmst worden.


Maar heb je nu al met bon opgewaardeerd?

En waar is je prepaid back up voor? Je vaste of je smarthone (met abonnement)?

Op dit moment kan ik alleen gebeld of gesmst worden.

Dan ben je toch eenzijdig afgesloten. Dat gebruik in februari zal niet met verbruik tegoed geweest zijn. Via wifi? Wel verbinding gehad bij het belletje?


Er blijkt nog een optie te zijn momenteel; een te oude simkaart.

Een kaartje van 2016 of ouder werkt binnenkort helemaal niet meer.

Veel prepaid gebruikers blijken nog simkaarten te hebben van ruim 20 jaar oud…

Simkaart vervangen.


Hi @Michel202406 en welkom bij de KPN Community! Niet handig dat je nood telefoon niet werkt dus ik ben hier ook benieuwd naar:

Er blijkt nog een optie te zijn momenteel; een te oude simkaart.

Een kaartje van 2016 of ouder werkt binnenkort helemaal niet meer.

Veel prepaid gebruikers blijken nog simkaarten te hebben van ruim 20 jaar oud…

Simkaart vervangen.

Heb je niet toevallig nog wat SMS berichten inzichtelijk op dat toestel? We sturen namelijk een aantal berichten wanneer de simkaart vervangen moet worden. 
Zou je ook je forumprofiel aan willen vullen met het 06-nummer waar het om gaat en hier een seintje willen geven? Dan kan ik dit nakijken.


Hallo @Sanne van KPN ,

mijn kaartje zal zeker van voor 2016 zijn.

06-nummer zou zichtbaar moeten zijn voor je.

 

 


Helaas nog geen stap verder


Ook niet met nieuwe simkaart?

Opgewaardeerd met bon uit fysieke winkel?

Met deze beide acties moet het gewoon (weer) werken.


Opgewaardeerd met bon uit fysieke winkel gaat niet werken omdat die mogelijkheid geblokkeerd wordt.

Ik ga morgen langs de KPN winkel, kijken of ik daar verder kom.


Dank @Michel202406 en excuses voor de late reactie!

Jouw simkaart is inderdaad van voor 2016, dus super dat je naar de winkel gaat. Met een nieuwe simkaart zou het weer moeten werken dus ik hoor morgen graag van je of het gelukt is!


Reageer