Skip to main content

Ik heb prepaid en heb geen internetbundel maar er is bij mij een bedrag van gebruik van mobiel internet afgeschreven. Ik vind dit vreemd omdat ik op dat moment op weg was naar mijn werk en hier geen gebruik van heb gemaakt.

Kunnen jullie zien waar ik verbinding mee heb gemaakt?

Ik hoor er graag van

Admin: Titel aangevuld en verplaatst naar juiste categorie

Hallo @Miranda70 ,

Het kan zijn dat er bv een automatische update heeft plaatsgevonden. 

Veder kun je het gebruik van mobiel internet ook terugvinden in jouw telefoon. Je kunt dan bv zien aan welke app het verbruik is opgegaan. 

 

Wil je geen onverwachtse kosten van mobiel internet?

Zet dan in het menu van jouw telefoon het Mobiel Netwerk uit. 

 

 

En nog een extra tip voor het datagebruik thuis (nu dus niet van toepassing):

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

 


 

Vind ik toch wel raar, heb gekeken, maar er waren geen updates en ruim 5 euro vind ik wel heel veel in een tijd van nog geen 5 minuten fietsen zonder wifi.

Heb altijd bij Telfort gezeten en bij Telfort kon je alleen data gebruiken door een databundel te kopen. Echter bij de overgang van Telfort naar KPN is e.e.a. blijkbaar aangepast en is het kopen van een bundel niet meer nodig en staat data altijd aan.
Volgens mij ben ik als klant over deze wijziging niet geinformeerd. Want als dat gebeurd was dan zou ik dmv een simpele aanpassing in de instellingen van mijn telefoon dit ongewenste dataverbruik kunnen voorkomen.
Gevolg is dat nu de verbruikte data van mijn beltegoed zijn gegaan.

Ik heb het overigens nu uitgegezet.


Hallo @Miranda70 in de begintijd waren er meer klanten die hier mee geconfronteerd werden en werden (gedeeltelijk) gecompenseerd.

Of dat nu nog geldt, weet ik niet, maar wacht s.v.p. de reactie van een moderator af.

Succes.

 


Hoi @Miranda70, welkom op ons forum!
Ik stuur je even een privébericht!