Skip to main content

Hallo,

Wij hebben in onze bedrijfswagen een kastje zitten waar een prepaid kaartje in zit om onze standkachel telefonisch aan of uit te zetten.

Vanmorgen wilde ik hem aanzetten en kreeg toen ik het nummer belde een buiten gebruik toon te horen? Omdat het systeem zelf niets verbruikt halen wij 1x per halfjaar de simkaart eruit om met een oude telefoon even te bellen en een bericht te sturen. De laatste keer dat ik het tegoed opvroeg stond er nog € 32,00 tegoed op!

Ik heb de simkaart nu in de telefoon geplaatst maar de telefoon blijft om de simkaart vragen?

Weet u misschien wat er aan de hand kan zijn?

Met vriendelijke groet,

Albert van Hees 

Hoi @Albert van Hees! Misschien is de simkaart stuk? Zou dat kunnen? Kun je de prepaid-gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Graag het telefoonnummer en het bijbehorende simkaartnummer. 
Als je dit nummer gekoppeld hebt aan je KPN ID, is het telefoonnummer en postcode/huisnummer voldoende. 
 


Hoi Lisa,

Dank voor je reactie.

Bedoel je dat ik deze prepaid kaart gegevens moet toevoegen aan onze producten in de KPN ID omgeving?

Je kunt daar iets over TV of mobiele telefonie toevoegen zag ik!

Voordat ik iets verkeerds doe vraag ik het maar even.

 


Hoi @Albert van Hees! Als je dat nog niet gedaan hebt, dan kun je dit uiteraard doen. Zodra dit gelukt is, is het prepaid nummer aan jouw persoongegevens gekoppeld en kan ik het nummer opzoeken aan de hand van jouw postcode en huisnummer. Omdat je dit op dit moment nog niet gedaan hebt, moet ik het nummer zoeken aan de hand van het nummer zelf i.c.m. het simkaartnummer.
Je kunt overigens eenvoudig de simkaart hier vervangen


Hoi Lisa,

Ik heb net via de link in jouw bericht getracht een vervangende sim kaart aan te vragen maar dat is niet gelukt. Bijgevoegd een schermafdruk van hetgeen wat in beeld verscheen toen ik alle gegevens had ingevuld en de knop verder aan klikte.

Wat kan ik er verder aan doen?

Ik ga de gegevens nu invullen in de MijnKPN omgeving in de hoop dat ik het goed doe!

*admin: gegeven verwijderd i.v.m. privacy


Hoi Lisa,

 

Net geprobeerd het nummer toe te voegen aan MijnKPN maar dit is niet gelukt.

Het systeem gaf aan het niet te herkennen!

Het kan sowieso niet want als het al lukt hem aan te melden dan sturen ze een code maar de sim kaart doet niets in de telefoon!

Groet,

Albert


@Albert van Hees 

Ik heb gauw even meegekeken omdat ik nu het 06-nummer heb. Ik zie dat we deze sms hebben gestuurd op 25-09-2020 om 08:04 uur. 

“Beste klant, let op! U hebt 6 maanden geen gebruik gemaakt van uw telefoon, waardoor uw tegoed en nummer op 25/09/2020 worden geblokkeerd. Waardeer snel uw tegoed via kpn.com/onlineopwaarderen op om uw nummer en tegoed te behouden. Groet, KPN”

Het simkaartje was toen 6+ maanden niet actief geweest (niet mee gebeld noch ge-sms’t):confounded: . Hierna had je 3 maanden de tijd om op te waarderen. Dit is helaas niet gebeurt. Het simkaartje is nu geblokkeerd. Dit kunnen wij niet meer vrijgeven. Het nummer wordt over een poos (half jaar/jaar) weer vrijgegeven en weggegeven. :slight_frown:


Dank je Lisa voor het uitzoeken.

Het probleem is dat een SMS niet zichtbaar is omdat de simkaart in een kastje onder het dashboard zit! Dit kastje stuurt een signaal naar de standkachel in de bus op het moment dat wij het nummer bellen. Ik zet normaal gesproken een melding in de agenda om op tijd de simkaart even in de telefoon te plaatsen en dan even een even een keer te bellen en te sms’n.

Ik dacht gisteren even een nieuwe simkaart van € 10,00 te halen bij een benzinestation en toen kreeg ik een bon met een code erop! Ik heb nu dus alweer een tegoed van € 10,00 maar nog geen simkaart!

Was een misverstand tussen de dame en mij. Morgen maar een simkaart zien te scoren?

Groet, Albert


Hoi @Albert van Hees! Haha, dat kan gebeuren. Beltegoed is gelukkig lang houdbaar. Je kunt eenvoudig voor €4,99 een nieuw prepaid kaartje kopen, online. 
Is dit een optie voor jou? Anders kun je uiteraard kijken of de supermarkt bij jou in de buurt (probeer een Albert Heijn) een simkaart van ons verkoopt. Let goed op de houdbaarheidsdatum die op de verpakking staat. Het komt nog wel eens voor dat de simkaartjes verlopen in de schappen. Zou zonde zijn als je een over datum simkaart in huis haalt. :sweat_smile:

De opwaardeercode kun je uiteraard gebruiken voor de nieuwe simkaart.


Hoi Lisa,

Dank voor het uitzoeken! Ik heb net een prepaid kaartje online besteld via jouw link.

Net al de mail van de bestelling binnen gekregen.

Zodra ik hem geinstalleerd heb zal ik de juiste datum voor het halfjaarlijkse gebruik weer goed in de agenda zetten!

 

Groet, Albert