Skip to main content
Antwoord

Prepaid-nummer beƫindigd door KPN

• February 21, 2025
  • 9 reacties
  • 227 keer bekeken

Kan geen gebruik maken van mijn Gsm-nummer. Half jaar geleden had ik hetzelfde probleem, ben toen naar een KPN winkel gegaan en daar hadden ze mijn nummer gereactiveerd, heb een SMS gekregen van activatie en alles is weer ok. Heb gevraagd waar het probleem zat en of ik hetzelfde probleem weer zal krijgen. Antwoord:Ā geen idee wat het probleem is enĀ mij was toen verzekerd dat 1 keer per half jaar bellen voldoende is.

Vorige week hetzelfde probleem, ben zaterdag naar een (andere) KPN winkel gegaan, daar wisten ze wel waar het probleem zat, een oude SIM kaart en die moet worden vervangen ivm weekend kan dat pas maandag (ben niet de enige, een mevrouw had hetzelfde probleem). Maar met een nieuw SIM kaart en nummerbehoud zal het probleem verholpen zijn en alles voor vrijdag (mijn halfjarig belletje) dus opgelucht.

Maandag, medewerker daar; 'ik kan niets meer voor u doen, op mijn monitor staat 2 keer beëindigd (31-12-2024)', dus hij kan mijn nummer niet meer reactiveren.

KPN zal SMS berichten hebben verstuurd over beëindiging van mijn nummer maar deze heb ik nooit ontvangen. Verklaring waarom ik die SMS niet heb ontvangen (maar wel SMS van activatie in KPN winkel) is combinatie omgeving (woon in een gebied met slecht ontvangst), oude mobiel en oude SIM kaart (manier van communiceren mobiel en SIM is 3G of lager). Hij gaf ook aan dat beëindigen van oude nummers is gedaan ivm tekort aan Gsm-nummers, ze willen oude nummers hergebruiken. Hadden ze het mij een half jaar geleden dit alles verteld dan had ik dit probleem nu niet.

Naar mijn inziens is nooit over nagedacht dat prepaid gebruikers weinig bellenĀ en/of gebeld worden en vaakĀ een oude mobiel gebruiken en misschien de SMS bericht niet ontvangen en dat niet elke medewerker in de winkel zo kundig/alert is. Zelfs als er weinig gebruik wordt gemaakt van een nummer er wordt toch volgens voorwaarde gehandeld (minimaal 1 keer per halfjaar bellen). En als in slechtste geval ik een nieuw nummer moet nemen verandert mijn gebruik ervan niet dus er is totaal geen winst te behalen dan frustratie, onbegrip en extra handelingen van de gebruiker.

Heb maandag nog een bericht op de KPN site verstuurt met mijn probleem, in de hoop dat ik mijn nummer nog terug kan krijgen.Ā Er zal binnen 5 dagen contact met mij worden genomen, heb nog steeds geen bericht ontvangen.Ā Het nummer is makkelijk te onthouden ik gebruik het al sinds 2001 en daarom zal ik mijn nummer dus echt heel erg graag willen behouden, is dat mogelijk!? Hoop dat het probleem op te lossen is!

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Dank voor het linkje en signaal ​@Pieter van Ieperen. Laten we het voor alle duidelijkheid in dit topic houden nu, zodat we niet in twee topics over hetzelfde en langs elkaar praten.

​@m chenĀ Zie hier de tips van Pieter, Ć”ls het nog mogelijk is om je nummer te heractiveren, dan kan je op onderstaande manier opwaarderen.

Zie voor het vervangen van een verouderde KPN Prepaid simkaart:

https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart-3/prepaid-sim-kaart.htmĀ .

Mocht dit niet werken wegens te weinig of bevroren beltegoed, zie dan:

https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderenĀ .

Zet ook je telefoonnummer en simkaartnummer in een PRIVƉ veld van je forumprofiel. Zie:

https://community.kpn.com/settings/profileĀ ,

zodat een forum moderator zonodig de status van je prepaid aansluiting kan controleren.

Ā 

Ā 

Ā 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 21, 2025

Je gebruikt het vƩƩl te weinig via 4G. Alleen via wifi telt niet mee om geldig te blijven.

Na de 6de maand en voor het eind van de 9de maand kun je alleen opwaarderen met een PAPIEREN BON.Ā Te verkrijgen bij de kassa's van supermarkt, Bruna, Primera, belwinkels e.d.

toen verzekerd dat 1 keer per half jaar bellen voldoende is.

Er moet steeds binnen 6 maanden na het laatste gebruik weer gebruik zijn. Via 4G! Dus neem 5½ maand opdat je wat marge hebt. Dus beter niet ā€œeen keer in de 6 maandenā€.

Na 180 dagen kan het nog, na 181 dagen niet meer. Dus precies een half jaar kan soms net ff niet lekker lopen met data omdat niet alle maanden even lang zijn.

Zelf stuur ik ƩƩnmaal per 2 maanden een sms-je. Heb Lebara, daar is de termijn geen 6 maar 3 maanden. Ik houd dus steeds ƩƩn maand marge.

Ā 

Als je ook 1244 niet meer kunt bellen is het over en sluiten.

Er moet steeds binnen 6 maanden van het laatste gebruikĀ via 4GĀ weer gebruik zijn. ƉƩn sms-je elke zeg maar 5½ maand versturen is al genoeg.

Na 6 maanden heb je nog 3 maanden de tijd het nummer te redden.

šŸ”¼Als je ook 1244 niet meer kunt bellen en door derden niet meer gebeld kunt worden is het al zeker 9 maanden geleden. En is het over en sluiten.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en welkom hier ​@m chen.

Wat rot dat het zo gelopen is met jouw prepaid telefoonnummer. Wat Peter hierboven aangeeft klopt: het is inderdaad nodig om minstens 1x per half jaar het nummer te gebruiken, en het is inderdaad verstandig om er op tijd aan te denken. Dat moet je maar net weten natuurlijk.

Als het nummer helemaal afgesloten is, kan ik er helaas ook niks meer aan doen. Je kunt overwegen om een nieuwe prepaid kaart te kopen, dat kan bijvoorbeeld online of in de winkel. Meer informatie over prepaid en ook over opwaarderen vind je in ons prepaid kennisbankartikel.

Heb je nog vragen, laat het dan gerust hier weten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 25, 2025

Ik heb het idee dat mijn tekst niet helemaal goed wordt gelezen en krijg info die ik al weet en er dus niets aan heb! Ik bel altijd voordat de half jaar voorbij is dus daar ligt het probleem niet. Het probleem is dat ik niet wist dat KPN mijn nummer ging beëindigen, ik ben dus opeens mobiel helemaal niet bereikbaar en dat sinds eind 2024. Voor iemand die niet vaak belt of gebeld wordt valt dat niet snel op! Ik heb nu (door dit probleem) inderdaad sinds een paar dagen meer dan een half jaar niet gebeld omdat dat niet ging, opwaarderen gaat natuurlijk ook niet. Ik hoop nu alleen op de 3mnd/90 dagen om mijn nummer te redden (als dat nog mogelijk is) maar dan moet ik wel kunnen opwaarderen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 25, 2025

Dan heb je mijn info ook niet gelezen.Ā 

Zit je in Nederland en kun je niet gebeld worden dan is je nummer opgeheven. En ben je dus ook over de 3 maanden/90 dagen respijt periode.Ā 

Ben je buiten Nederland dan zit je mogelijk wel nog in de herstel periode. Laat dan een bekende in Nederland een papieren opwaardeerbon kopen. Dat is dan de enige manier nog. Overigens ook in Nederland.Ā 

NB Als je belt is alleen over laten gaan onvoldoende voor de houdbaarheid.Ā 

En hoe OUD is je simkaart?

Forum|alt.badge.img+3

ZieĀ 

Ā 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dank voor het linkje en signaal ​@Pieter van Ieperen. Laten we het voor alle duidelijkheid in dit topic houden nu, zodat we niet in twee topics over hetzelfde en langs elkaar praten.

​@m chenĀ Zie hier de tips van Pieter, Ć”ls het nog mogelijk is om je nummer te heractiveren, dan kan je op onderstaande manier opwaarderen.

Zie voor het vervangen van een verouderde KPN Prepaid simkaart:

https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart-3/prepaid-sim-kaart.htmĀ .

Mocht dit niet werken wegens te weinig of bevroren beltegoed, zie dan:

https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderenĀ .

Zet ook je telefoonnummer en simkaartnummer in een PRIVƉ veld van je forumprofiel. Zie:

https://community.kpn.com/settings/profileĀ ,

zodat een forum moderator zonodig de status van je prepaid aansluiting kan controleren.

Ā 

Ā 

Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 13, 2025

Bedankt voor jullie info. Ik heb de afgelopen 2,5 week van alles geprobeerd. Advies van een KPN-medewerker telefonisch was een nieuw simkaart nemen en deze koppelen aan mijn nummer. KPN heeft mijn nummer nog in hun bestandĀ het is vrijgegeven maarĀ mijn nummer koppelen aan een nieuw simkaart wil maar niet lukken,Ā medewerkers van de KPN-winkel hebben dit meerdere malen geprobeerd maar weten ook niet waarom het niet wil lukken. Helaas, heel jammer!

Ik zag eerder toen ik op zoek was hoe ik mijn probleem kon indienen dat ik compliment kon geven maar kan deze functieĀ nu niet meer vinden.Ā Ondanks dat mijn probleem niet verholpenĀ is zal ik de medewerkers uit de KPN-winkel in Roermond complimenten willen geven voor hun uitgebreide info, geduld en inzet!

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dankjewel voor de update ​@m chen, wat jammer dat het ondanks alle moeite niet gelukt is. WĆ©l heel fijn om te horen dat je ervaring in de KPN winkel van Roermond zo positief was. Ik geef je complimenten door!

Maak je nu gebruik van een nieuw nummer?Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 10, 2025

Niet meer.Ā De afdeling nummerporteringen van KPN heeft mijn probleem opgelost, heb mijn oude nummer terug!

Sommige problemen kunnen alleen opgelost worden via een instantie (is niet negatief bedoeld). Bij het zoeken van info ben ik bijĀ ACM ComsuWijzer terecht gekomen en heb destijdsĀ om advies gevraagd, ik heb hun raad gevolgd maar nietĀ gerekend dat ze er nog iets mee deden. Vorige week kreeg ik een mail van hun met het advies contact op te nemen met deĀ afdeling nummerporteringen van KPN. Ik heb ze terug gemaild dat het misschien niet zal lukken via de chat bot. Ze hebben mijn probleem en gegevens doorgestuurd. KPN heeft mij dinsdag gebeld en het is nu opgelost.Ā ā€˜Afdeling nummerporteringen’ zal het zelf niet kunnen bedenken, maar ik ben blij!