Skip to main content

Hoi,

Het prepaid nummer dat we op kantoor gebruiken is sinds vorige week om administratieve reden buiten gebruik gesteld. Ik heb inmiddels begrepen dat dit komt door lange tijd van inactiviteit, maar mijn vraag is of we het nummer na opwaarderen wèl gewoon weer kunnen gebruiken of dat dit telefoonnummer helemaal is komen te vervallen en we op een nieuw nummer over kunnen gaan.

 

Met vriendelijke groeten,

Ruud van den Boomen

 

Hallo @RuudvdBo op deze pagina https://www.kpn.com/prepaid/veelgestelde-vragen-over-prepaid.htm staat het antwoord.

Hoe lang is mijn beltegoed geldig?

Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). Bellen/sms’en naar gratis nummers en het ontvangen van gesprekken en sms-jes vallen hier niet onder.

Heb je je prepaid-tegoed 6 maanden niet gebruikt?
Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen.

Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan ben je het tegoed en het nummer kwijt!


Hoi @RuudvdBo, welkom bij ons op het forum. Of dit nummer nog te herstellen is met opwaarderen hangt er vanaf of je nog binnen de 90 dagen zit die Ruud in zijn bericht al noemt. Zit je daar nog binnen, dan kan je opwaarderen en wordt het nummer weer geactiveerd.

Dit kan je testen door het 06-nummer te bellen (als die in een toestel zit), als het toestel dan overgaat kan je 'm opwaarderen en zal de kaart en het nummer weer geactiveerd zijn. Gaat het toestel dan niet over? Dan is het nummer al vervallen en is een nieuw nummer aanvragen de enige optie.


Hoi Jasper, 

Dank voor je reactie. We waren inderdaad te laat en hebben inmiddels een nieuw prepaid kaartje in gebruik.

 

gr Ruud

 


Dan is dat duidelijk inderdaad. Gelukkig is het op die manier oplost @RuudvdBo. Hou er met deze nieuwe kaart rekening mee dat het nummer eens per 6 maanden gebruikt moet worden, anders hebben we in de loop van volgend jaar een soortgelijk gesprek.